Stii ca esti un expert. Le repeti clientilor tai si apropiatilor ca esti un expert in domeniul tau.

Insa provocarea este sa convingi restul lumii ca esti un expert, o autoritate in nisa ta si ca produsul pe care il vinzi aduce multa valoare.

Pana acum probabil ca ai deja un domeniu si ai si creat un site web.

Acesta este coltul tau digital, cel pe care il poti controla si nimeni nu se poate atinge de el.

Cel mai probabil ai o tona de experienta in domeniul tau si o dorinta puternica de a lucra pentru tine, de a fi propiul tau sef.

Bravo!

Pozitionarea ta ca expert in domeniul tau contribuie enorm la sustinerea brandului si te va ajuta sa atingi succesul.

Si fix despre asta discutam in acest articol.

Sa incepem!

Uite varianta video a articolului daca nu vrei sa citesti:

Scrie ce stii

Ai citit vreodata un articol online si ai zis “aceasta persoana nu are nici o idee despre ce vorbeste ? ”

Instantaneu, orice incredere pentru autor sau site este spulberata.

Daca nu crezi ceea ce spun, cu siguranta nu o sa cumperi ceea ce vand.

Pentru a deveni o voce autoritara si un expert in domeniul tau clar trebuie sa scrii despre ceea ce stii deja.

Spre exemplu daca esti brutar, scrie despre procesul de coacere, marci de cuptor etc.

Daca esti expert in finante, normal ca nu vei incepe sa predai cursuri despre astronomie.

Fii autentic.

Continua sa educi in domeniul tau. Exista intotdeauna informatii noi in orice industrie.

Fii la curent cu stirile din nisa ta si urmareste lideri din industrie pe social media.

marketing prin continut

Afla ce clientii tai vor sa afle

Gandeste-te la clientii tai actuali si viitori. Despre ce vor sa citeasca ?

Cunoaste-i. Lasa-te in lumea lor.

Inscrie-te pe forumuri, grupuri de social media si incepe sa joci rolul de detectiv sub acoperire.

Odata ce iti cunosti clientii cu adevarat devine mai usor sa scrii pentru ei.

Ce limba folosesc pentru a descrie problemele? Poti sa raspunzi la intrebarile lor? Poti folosi limbajul lor?

Descoperirea punctelor lor de durere si obiectiilor te va ajuta sa modelezi modul in care compania ta comunica. De asemenea, te va ajuta sa te pozitionezi ca sursa de incredere.

Aceasta cercetare fundamentala nu numai ca te va ajuta sa creezi continut pe care ei doresc sa il citeasca, dar te va ajuta sa afli si unde sa scrii ca sa ii gasesti.

Scrie continut verde

La fel ca si copacii care raman verzi pe tot parcursul anului, continutul tau trebuie sa ramana relevant si proaspat pentru clientii tai, indiferent de momentul publicarii.

Acum ca ai construit o imagine clara a clientiilor tai este usor sa vi cu subiecte care sa reflecte problemele pe care le au.

Cheia aici sunt cuvintele cheie.

Fa o cercetare si identifica termenii de cautare pe care oamenii le folosesc peentru a ajute pe siteul tau. Daca esti la inceput aici am vorbit mai multe despre cum sa gasesti cuvinte cheie.

Sa zicem ca detii un magazin de animale de companie. Uite cateva titluri de articole pe care clientii tai ar fi interesati sa le citeasca:

  • Cele 4 elemente necesare pentru cusa de hamster
  • Ghid esential pentru socializare cu animalul tau
  • Cum sa aleg mancarea potrivita pentru animalul meu

Toate aceste articole sunt educative si aduc valoare. Si daca le scrii cum trebuie te vor ajuta sa te pozitionezi ca fiind un expert in domeniul tau.

Asigura-te ca faci legaturi interne intre articolele relevante astfel incat cititorii tai sa poata afla si citi cu usurinta alte subiecte despre care scrii.

Continut de calitate

Asigura-te ca ai continut de calitate inalta. Indiferent de ceea ce ai scris daca continutul tau este plin de greseli si erori acesta poate afecta mesajul pe care vrei sa il transmiti.

Daca scrii continut in engleza poti sa folosesti instrumente precum Grammarly.

Pune pe cineva sa citeasca dupa ce ai scris articolul. Intreaba-i daca simt ca totul a fost acoperit sau ceva este neclar.

Fa-l interesant. Daca te plictiseste cand il citesti si audienta ta se va plictisi.

Atrage publicul cu titluri informative, subtitluri si liste.

Optimizeaza continutul pentru motoarele de cautare

optimizare seo

Daca ai raspuns intrebarilor clientilor si pagina ta e plina de informatii valoroase deja ai un start bun in optimizarea SEO.

Chiar daca ai un continut excelent, daca nu este scris si optimizat intr-un mod in care motoarele cautare il pot gasii si intelege, oamenii nu o vor vedea.

Optimizarea SEO a siteului tau este axat pe cresterea vizibilitatii siteului in rezultatele motorului de cautare.

Cand vei scrie continut pentru siteul tau trebuie sa intelegi elementele de baza ale SEO.

Aici este un curs gratuit de SEO in care vorbeste mai in detaliu despre optimizarea SEO si ce trebuie sa faci ca sa rankezi.

Scrie pe alte siteuri

Nu limita continutul doar pe siteul tau. Posteaza pe alte platforme precum Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter.

Esti doar la un mesaj distanta de influenceri, jurnalisti, si publicatii de incredere care doresc sa ajunga la continutul tau.

Ai un restaurant? Incepe sa urmaresti influenceri in zona alimentara.

Incepe o conversatie cu ei. Lasa-i sa te cunoasca, aveti un punct in comun.

Ofera-le posibilitatea de a scrie pe blogul tau, obtine un interviu.

5 idei de marketing prin continut

Iata o lista de idei de continut pe care o poti crea chiar acum.

Articole Opinie.

Arata-le pasiunea si cunostintele tale cu o bucata de continut care ofera cititorilor tai o perspectiva asupra modului in care te simti despre un subiect anume. Cum ar fi tendintele viitoare din industria ta.

Articole de tip “cum sa”.

Daca poti explica ceva in mod eficient, un tutorial de genul “cum sa faci …” Aceste tipuri de continut functioneaza foarte bine.

Articole de tip oaspete.

Contacteaza oameni din industria ta care detin un site web si propune-le sa scrii pe blogul lor.

Articole de tip lista.

Pastreaza articolele tale usor de digerat cu acest tip de articole alcatuit din liste. Articole de genul “7 moduri in care poti face…”

Articole de tip stiri

Aici poti scrie despre ultimele noutati in industria ta.

Actioneza

Acum ca ai cateva idei despre continutul pe care il poti crea e timpul sa actionezi.

Continua sa vi cu idei si incepe si scrie pentru a deveni un lider in domeniul tau.

Mai presus de toate, creaza incredere intre tine si cititor.

Tu esti expertul.

Aceasta este povestea ta si ai ceva de spus.

Scrie-mi in comentarii care este primul lucru pe care il vei scrie ?

Hei, sunt Vladislav. Sunt hotarat sa te ajut sa ai mai mult trafic pe site. 

Dar doar daca ma lasi sa te ajut 🙂

Completeaza mai jos formularul si iti scriu cat de repede pot.

 

4 thoughts on “Marketing prin continut: Cum sa te pozitionezi ca expert”

    1. uno.ro este:
      siteul agentiei digitale UNO
      siteul unde poti invata marketing, seo, web design si branding
      siteul pe care gasesti cele mai fresh si mai complete informatii din industria digitale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *