Sa inveti cum sa scrii un titlu bun este absolut necesar. Titlul este prima si de multe ori singura impresie pe care o faci unui cititor.

Si cel mai probabil de asta ai dat click pe acest articol, datorita titlului.

Degeaba ai cel mai bun thumbnail, sau cel mai bun continut, daca titlul nu este indeajuns de interesant nu v-or da niciodata click sa iti vada continutul.

Iar un titlu extraordinar face mult mai multe decat doar sa atraga atentia, un titlu bun livreaza ceea ce a promis.

Si fix asta o sa fac.

In acest ghid vei invata cum sa scrii titluri de Oscar.

Cele 8 categorii de titluri

blank

In esenta un titlu trebuie sa ofere cititorului un beneficiu sau o recompensa pentru ca si-a oferit timpul pentru a vedea continutul tau. Si acum as vrea sa vorbim un pic despre tipurile de titluri si mai tarziu o sa va arat cum sa aplicati strategii de marketing pentru fiecare categorie.

Titluri directe

Titlurile directe sunt exact ce iti imaginez, un titlu direct, fara clickbait, fara trucuri. Spre exemplu un titlu direct ar fi „Anvelope iarna, 30% reducrere. Direct la obiect.

Titluri indirecte

Un titlu indirect sunt titlurile care au o abordare mai discreta. Si de multe ori aceste titluri sunt menite sa starneasca curiozitatea citiorului si folosesc metode cum ar fi dublu sens.

Spre exemplu un astfel de titlu ar suna: Paza buna, trece primejdia rea.

Si acest articol poate sa nu fie despre paza in sine, ci poate fi un articol despre preventie medicala.

Titluri de stiri / noutati

Un titlu de stiri se intelege de la sine… Si aici o treaba extraordinara o fac cei de la Cancan. (sa ne intelegem, ma refer strict la felul in care formuleaza titluri).

exemple de titluri bune in cancan

Daca le studiezi titlurile o sa observi ca sunt pline de emotie si clickbaituri.

Titluri de tip Cum sa

Pe acestea le vezi peste tot pe internet, si eu le folosesc pe acest canal cel mai frecvent.

Si functioneaza foarte bine. Este poate cel mai usor tip de titlu de folosit.

Titluri de tip intrebare

La acest tip de titlu nu este vorba doar de o intrebare simpla. Trebuie sa fie o intrebare suficient de interesanta incat cititorul sa doreasca sa vada un raspuns. Si o sa va arat cateva tactici aici un pic mai tarziu.

Titluri de tip comanda

Titluri in care efectiv le spui oamenilor ce trebuie sa faca.

Un astfel de exemplu ar fi sa dai Subscribe la canalul de youtube acum!

Titluri de tip lista.

Un alt titlu eficient este cel in care folosesti un numar in interiorul titlului.

Spre exemplu 10 motive pentru care trebuie sa faci marketing, 8 tehnici pentru a scrie un titlu.

Titlu de tip testimonial

Si ultimul tip de titlu, sper ca inca sunteti cu mine 🙂 este titlul in care iei ceva ce s-a spus despre produsul sau serviciul tau si il folosesti in titlu.

De ce ar trebui sa incepi prima oara cu titlul

Incepe mereu cu titlul. E cel mai important. Daca vrei sa vinzi mai mult si sa scrii continut mai bun, incepe cu titlul. Ia ideea de baza si construieste un titlu epic, de ce ? Pentru ca titlul este o promisiune pentru cititorii tai.

Promisiunea ca nu isi pierd timpul atunci cand dau click pe continutul tau si v-or primi ceea ce livrezi.

Cum sa scrii un titlu bun

Gata sa inveti cum sa scrii un titlu bun demn de oscar?

In primul rand fiecare titlu trebuie:

  1. Sa fie folositor pentru cititor
  2. Sa ofere un sens de urgenta sau emotie
  3. Sa ofere idea ca acest beneficiu pe care il oferi este unic

Okay, si stiind toate acestea acum am pregatit pentru tine 3 intrebari ajutatoare ca sa identifici daca titlul tau este bun sau nu.

  1. Ofera titlul tau o recompensa pentru audienta ?
  2. Ce ai putea adauga sa faci titlul tau mai credibil si intrigant?
  3. Declanseaza titlul tau o emotie ?

Si acum daca combinam acestea vei obtine o schema perfecta pentru a crea titluri. Si vei observa ca aproape orice titlu se va incadra in una dintre cele 8 categorii pe care tocmai ce le-ai invatat.

Regula 50/50

blank

Potrivit celor mai buni copywriteri, ar trebui sa petreci 50% din timp pentru scrierea titlului si 50% pentru scrierea continutului.

Asa ca daca ai o pagina pe site spre exemplu care este super importanta pentru afacerea ta si vrei ca oamenii sa iti citeasca acea pagina, ar trebui sa fii obsedat de titlul acelei pagini.

Legenda in publicitate David Ogilvy stia puterea titlurilor si cum un titlu determina succesul reclamei. El a rescris titlul faimoasei reclame de la Rolls Royce de 104 ori.

titlul bun creat de David Ogilvy pentru Rolls Royce
titlu si textul creat de David Ogilvy pentru Rolls Royce

Copywriterul Gene Schwartz petrecea o saptamana intreaga pentru scrierea primelor 50 de cuvinte.

De ce facea asta ?

Pentru ca in medie 8 din 10 oameni citesc doar titlul sau maxim primul paragraf.

Si doar 2 din 10 citesc restul.

In concluzie degeaba ai cel mai bun marketing de continut daca nu ai titluri bune.

De aceea titlul determina succesul tau. Cu cat titlul este mai bun cu cat ai o sansa mai buna sa bati aceasta medie si continutul tau sa fie vazut/ citit si asa mai departe.

Trebuie sa intelegi de ce unele titluri functioneaza

Daca nu intelegi de ce un anumit titlu a devenit viral, nu o sa poti reproduce unul. Plus, nu vei stii ce formula sa folosesti pentru a crea un titlu epic.

Deasta am facut acest document cu 22 de formule pentru a crea un titlu viral, care iti va aduce mai mult trafic si normal mai multi bani si ghici ce ai sa il primesti pe gratis aici.

Cea mai populara formula de titluri

Nu e nici un secret aici, titlurile de genul “cum sa “ sunt cele mai populare pe internet. Le vedem peste tot.

Oamenii vor informatii si te vor rasplati daca le oferi acea informatie.

Ceea ce e si mai amuzant, e ca oamenii nu prea isi doresc sa invete nimic. Au deajuns de multe lucruri de facut oricum. Dar tocmai din aceasta cauza cauta sa gaseasca trucuri si metode sa faca acele lucruri si mai rapid si mai bine.

Cheia este sa te focusezi pe aceste 2 cuvinte “ mai rapid, mai bine”. (ma rog 4 cuvinte)

Arata-le o modalitate cum sa faca acel lucru mai rapid si mai bine.

E foarte simplu sa folosesti aceasta metoda.

Cum sa + [beneficiul principal]

Sau poti incerca sa adaugi timp, spre exemplu Cum sa faci o pizza in 5 minute, Cum sa faci un titlu mai bun in 5 minute.

Cu cat te focusezi mai mult pe beneficiile audientei cu atat vei avea mai multa.

De ce ai nevoie pentru a scrie un titlu bun?

Care sunt caracteristicile oamenilor care scriu doar titluri bune? Au ei oare un talent inascut ?

Clar nu.

Acest skill se poate invata.

Oamenii care au acest skill stapanesc 3 chestii de baza:

  1. Ei inteleg ca fiecare titlu trebuie sa indeplineasca o promisiune care intriga, care este irezistibila pentru audienta.
  2. Ei studiaza titlurile care sunt virale. Spre exemplu daca audienta ta consuma cancan, ghici ce ar trebui sa faci. Sa le studiezi titlurile, sa vezi cata emotie e in titlurile lor.
  3. Ei nu copiaza titlurile, ci inteleg de ce acel titlu a functionat. Asadar ei pot lua o decizie bazata pe metodologie si nu pe noroc.

Multi oameni cred ca daca vrei sa ai succes trebuie sa faci titluri exagerate pline de clickbate, insa asta nu e adevarat.

Daca nu ai credibilitate si oamenii nu cred ca vei livra ceea ce ai promis, vei sfarsii in una din aceste situatii: ori o sa primesti mega hate, ori mai rau nimanui nu o sa ii pese.

Concluzie

Crearea de titluri bune nu este usoara, dar cu siguranta este ceva ce poate fi invatat cu timp si practica. Iar acest skill te va ajuta mult mai mult decat crezi, spre exemplu vei putea da titluri mai bune produselor tale sau vei putea cu usurinta sa gasesti un nume pentru afacerea ta.

Cheia este sa te concentrezi asupra beneficiilor si sa te asiguri ca titlurile sunt credibile.

Studiaza titlurile de succes, foloseste schemele pe care lti le-am trimis, intelege de ce functioneaza si apoi aplica aceasta metodologie la propriile texte.

Cu putin efort, o sa reusesti sa scrii titluri epice.

Si daca inca simti ca ai nevoie de ajut scrie-mi pe [email protected]

Mult succes.

Daca vrei sa ne conectam trimite-mi un mesaj pe [email protected]

Ma gasesti si pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.