In articolul de astazi iti voi arata ce trebuie sa faci in SEO daca esti incepator si cum sa rankezi pe prima pagina in Google pas cu pas.

De fapt am folosit aceiasi formula si pentru siteurile mele ca sa ma pozitionez pe prima pagina pentru cuvinte cheie competitive.

Sunt Vladislav, fondatorul UNO.ro si daca esti incepator in SEO continua sa citesti acest articol.

seo pentru incepatori

Sa trecem la pasul numarul unu.

1.Gaseste trei cuvinte cheie

Deci, primul pas este sa gasesti trei cuvinte cheie.

Cu acestea vei crea continut in jurul celor trei cuvinte cheie.

Uite exact cum gasesti aceste cuvinte cheie care au concurenta scazuta.

Cea mai simpla metoda este chiar Google.

Google are o functie numita auto-suggest. Ce inseamna asta? Atunci cand tu scrii un cuvant el incearca sa te completeze bazat pe datele pe care le are de la alti utilizatori care au cautat acelasi lucru.

Uite un exemplu pentru cuvantul „dieta”

sugerare cuvinte cheie google dieta

Dupa cum poti vedea mai sus, Google imi sugereaza alte cuvinte cheie populare.
Cuvantul „dieta” nu este unul foarte specific, este general. Mai mult ca sigur o sa avem ceva competitie pe acest cuvant.

Insa ce putem face este sa gasim un cuvant cheie mai specific numit long-tail (coada lunga). Adica un cuvant cheie format din mai multe cuvinte.
Spre exemplu „dieta oshawa”.

Ei aici cel mai probabil fiind mai specific o sa gasim o competie mai mica. Mai mult de atat putem afla si volumul de cautari al acestui cuvant.

Volum de cautari, adica de cate ori este acest cuvant cautat pe luna.

Cum putem face asta, folosind extensia de pe Google Chrome numita WMS.

Uite ce face acest instrument:

instrument WMS extensie chrome google

Deci, pe langa ca arata volumul de cautare lunar, iti arata si cautari similare si astfel iti da alte idei de cuvinte cheie.

E genial.

Alte metode de a gasi cuvinte cheie

Chiar daca mai putina lume va cauta cuvantul cheie specific sunt mai multe avantaje. Unul ar fi ca audienta ta este targetata si pe langa asta competitia va fi mult mai scazuta. Ceea ce face ca aceste cuvinte cheie sa fie perfecte daca esti la inceput.

O alta metoda prin care poti gasi cuvinte cheie excelente daca iti vine sa crezi sau nu este Facebook.

Intra pe grupuri relevante industriei tale.

Observa ce fel de titluri folosesc la grupurile de pe facebook.

Observa ce fel de intrebari pun oamenii atunci cand cauta un serviciu / produs, apoi testeaza-le pe Google.

Inca ceva, daca ai un magazin online, uita-te pe Emag la denumirile categoriilor. Ei au deja experti SEO care analizeaza si optimizeaza titlurile si structura site-urilor.

E un site excelent de inspiratie.

Odata ce aveti cel putin trei cuvinte cheie e timpul sa treci la pasul numarul doi.

2.Creaza continut epic.

continut epic

Cei de la BuzzSumo au analizat peste 912 milioane de articole si au descoperit ca majoritatea articolelor de pe web nu au nici o distribuire.

De fapt, 94% din toate articolele au zero backlinkuri. (Un backlink e o legatura de la un alt site catre siteul tau)

Zero.

Si exista un motiv simplu pentru asta.

Cea mai mare parte a articolelor pe care oamenii le publica nu este epic.

Si daca nu e grozav, el se pierde prin multime.

Printre milioanele de postari pe blog, Facebook, videoclipuri pe Youtube si asa mai departe.

Deci, ca sa iasa in evidenta continutul tau nu trebuie sa fie bun, trebuie sa fie cel mai bun. Trebuie sa fie epic.

Acum nu exista nici o formula pentru crearea de continut epic, altfel toata lumea ar face-o.

Dar exista cateva lucruri de care trebuie sa tii cont pentru a creste sansele ca oamenii sa distribuie articolele tale si sa primesti backlinkuri.

Continut mare

In primul rand trebuie sa publici continut care este lung si in profunzime.

Ce s-a observat in studiul celor de la BuzzSumo este ca in general continutul mai lung obtine mai multe link-uri decat continutul scurt.

Mai exact, continutul de forma lunga obtine o medie de 77% mai multe backlinkuri decat continutul scurt.

seo pentru incepatori - continut mai lung

Publicarea unui continut ce intra in profunzime acopera subiectul mult mai bine si creste sansele ca oamenii sa distribuie acest articol.

De exemplu, pe blogul meu media articolelor mele este de 1500 de cuvinte. Si pentru fiecare articol primesc cateva distribuiri pe retelele de socializare.

Adauga un carlig

Apoi, adauga un carlig la continutul tau. Un carlig este ceva care ar face un blogger sau un jurnalist sa se lege de continutul tau.

Carligul poate fi un studiu de caz, o strategie unica, un interviu rar, un instrument sau chiar o poza interesanta.

Practic, tot ceea ce face pe altcineva sa zica „Wow, trebuie sa le arat si altora chestia asta”

De exemplu, acum cateva luni am creat un curs seo pentru incepatori gratuit pentru oameni. Acesta pagina pentru ca a fost plina de informatii valoroase si gratuite a primit cateva backlinkuri in mod organic.

Carligul in acest caz a fost o strategie unica si livrata in mod gratuit.

Acum ca ai continut epic sa trecem la pasul numarul trei.

3.Optimizeaza cuvantul cheie pentru continut

Optimizarea SEO pe pagina sa schimbat foarte mult in ultimii ani.

optimizare seo off page

Acum cativa ani, optimizarea cuvintelor cheie era despre umplerea paginii cu cuvinte cheie. Acum nu mai functioneaza asta.

In schimb, obiectivul optimizarii SEO pe pagina astazi este de a oferi context motoarelor de cautare.

Da, inca trebuie sa folosesti cuvinte cheie pe pagina ta. Insa, de asemenea, trebuie sa ajuti Google sa inteleaga subiectul general al paginii tale.

Si iata cum se face.

Optimizare cuvant cheie

Primul pas este sa incluzi cuvantul cheie tinta in cateva locuri importante de pe pagina ta.

In acest fel Google poate intelege despre ce e pagina ta.

Mai exact, adauga cuvantul cheie in aceste zone ale paginii:

  • Titlul
  • In primele 100 de cuvinte ale paginii
  • In alt tagul imaginiilor
  • In tagurile H1
  • In taguri H2, H3
  • In ultimele 100 de cuvinte ale paginii

Apoi este timpul sa dai motorului de cautare mai mult context despre pagina ta.

Si ce mod mai bun de a face asta?

Prin cuvinte cheie LSI.

Cuvintele cheie LSI vin de la Latent semantic indexing, adica in traducere, Indexare semantica latenta.

Cuvintele LSI sunt cuvinte si fraze care sunt strans legate de cuvantul cheie tinta. Intr-un alt mod spus acestea sunt termeni care tind sa apara in jurul cuvintelor cheie.

Spre exemplu daca cuvantul cheie este „SEO”, cel mai probabil printre cuvinte vor fi si termeni precum „site, optimizare, cuvinte cheie” si asa mai departe. Intelegi?

Si cand Google vede aceste cuvinte cheie LSI pe pagina ta il face sa inteleaga mai bine despre ce vorbesti in acel articol.

Iar cu asta trecem la pasul numarul patru.

4.Optimizeaza continutul pentru vizitatori.

Inapoi in trecut, Google ranka bazat 100% pe cine are cele mai multe backlinkuri.

Da, backlinkurile sunt inca importante.

Dar pentru a te clasa pe prima pagina pe Google astazi, backlinkurile nu sunt suficiente.

Continutul tau are nevoie, de asemenea sa fie optimizat pentru vizitatori.

Asta pentru ca Google acorda o atentie foarte mare la modul in care oamenii interactioneaza cu siteul tau. Mai ales dupa ultimul update Google in 2021.

Si daca observa ca oamenii fac clic pe siteul tau si apoi se indreapta repede inapoi pe Google te vor clasa mai jos.

El intelege ca e un fel de „Plictisitor, urmatorul!”

Dar daca vede ca utilizatorii stau lipiti de siteul tau asta e un semn ca oferi vizitatoriilor exact ceea ce vor.

Asta e minunat, si vei obtine un impuls in clasament.

Cum sa optimizez continutul pentru vizitatori

Mai intai, trebuie sa iti structurezi continutul astfel incat oamenii sa aiba informatii actionabile cat mai rapid.

Cu alte cuvinte, nu incepe postarea cu o explicatie super lunga despre de ce subiectul respectiv este important.

Asta ii face pe oameni sa plece de pe site.

In schimb, foloseste un intro scurt apoi sari direct la ce trebuie sa faca sa rezolve problema.

De exemplu, in aceasta postare eu nu iti vorbesc despre istoria SEO-ului sau de ce SEO este important. In schimb ma prezint rapid intr-o propozitie si incep direct sa iti spun ce trebuie sa faci la inceput de drum.

Designul continutului

Asigura-te ca designul continutului este pus la punct. Studiile arata ca oamenii judeca siteul tau in functie de design si apoi de continut.

Deci, daca siteul tau arata foarte vechi sau urat, te poti astepta la o rata de respingere foarte mare.

Acum nu inseamna ca siteul tau trebuie sa castige premii pentru cel mai tare design sau mai stiu eu ce. Insa, din experienta mea un design simplu tinde sa functioneze cel mai bine.

De exemplu daca te uiti la aceasta pagina nu e nimic foarte pompos sau incarcat. Dar are un design curat, usor de citit.

Ceea ce ne duce la urmatorul pas.

5.Construieste Backlinkuri.

Sunt backlinkurile inca importante pentru SEO ?

Da.

importanta backlinkurilor

De fapt, Perficient Digital a facut un studiu despre importanta backlinkurilor in ultimii trei ani. Si au descoperit ca backlinkurile sunt la fel de importante astazi ca si de cand au inceput sa faca parte din algoritmii de rankare.

Si daca urmezi pasii de pana acum: creare de continut epic, optimizarea pentru vizitatori, adaugi carlige deja ai o baza solida pentru crearea de backlinkuri.

Acum este doar o chestiune de a obtine aceste backlinkuri. Si cum faci asta?

Exista o multime de strategii de creare a backlinkurilor, insa eu vreau sa vorbesc aici despre cea mai naturala si mai simpla.

Linkuri expirate

Ce sunt aceste linkuri expirate? Linkurile expirate sunt linkuri vechi pe care le gasesti pe diferite siteuri sau articole vechi.

Ce trebuie sa faci este sa gasesti un link catre o pagina expirata pe care doresti sa obtii un link.

Eu spre exemplu folosesc un tool de pe magazinul Google Chrome numit Check my links. Este gratuit.

Ce face acest tool este sa verifice toate link-urile de pe o pagina.

verifica linkurile expirate

Apoi gasesti o pagina sau un articol de pe siteul tau care poate inlocui acel link expirat.

De exemplu daca in articolul cu link expirat vorbeste despre un studiu de caz despre copii, iar tu ai asa ceva pe site, este perfect.

Dupa ce ai identificat pagina care se potriveste contacteaza admionistratorul siteului si spune despre continutul tau si cum ar putea aduce el un plus de valoare.

Acum te las cu intrebarea, te-a ajutat acest articol in vreun fel ?

Daca da, ce vei incerca prima oara de aici ?

Lasa-mi un comentariu mai jos si promit ca iti raspund.

Daca vrei sa ne conectam trimite-mi un mesaj pe [email protected]

Ma gasesti si pe:

Comentarii la “SEO pentru incepatori – Cum optimizam la inceput de drum ?”

  1. Pingback: Marketing prin continut: Cum sa te pozitionezi ca expert

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.