Marketingul afiliat este de multe ori asociat cu venitul pasiv.

Toata lumea viseaza la 3 ore de lucru pe zi si sa faca bani in timp ce dorm.

Ei bine cu marketingul afiliat chiar poti face asta 🙂

Si nu, chiar nu incerc sa iti vand nimic.

Nu este nici o schema piramidala, MLM sau mai stiu eu ce.

In acest articol am sa iti arat exact ce este marketingul afiliat si ce trebuie sa faci ca sa devii un marketer afiliat.

Uite varianta video daca nu ai timp sa citesti:

Sa incepem cu definitia lui.

Ce este marketingul afiliat?

Marketingul afiliat este procesul de a castiga un comision prin promovarea altor produse.

Ideea din spatele ei este ca promovezi produsele altor persoane, castigand un comision daca oamenii ajung sa cumpere datorita promovarii.

Uite o reprezentare vizuala super simpla ca sa intelegi mai bine:

marketing afiliat cum functioneaza

Se bazeaza pe impartirea veniturilor.

Exista 2 parti importante in afiliere: creatorul de produs si afiliatul.

Spre exemplu daca ai un produs si doresti sa vinzi mai mult, poti oferi celor ce promoveaza produse un stimulent financiar printr-un program de afiliere. (asta face creatorul de produs)

Insa daca nu ai nici un produs si doresti sa faci bani, poti promova produsele altora si castigi un comision ca afiliat. (asta face afiliatul)

Ce e super tare aici este ca ambii sunt rasplatiti financiar atunci cand coopereaza eficient.

Partile unui sistem de marketing afiliat

Acum sa ne uitam la toate partile sistemului.

partile unui sistem de marketing afiliat

Comerciantul: cunoscut ca si creatorul, vanzatorul sau brandul. Aceasta este partea care creeaza produsul. Poate fi o companie precum Emag care vinde electronice.

Efectiv oricine poate fi comerciantul atata timp cat detine un produs sau serviciu de vanzare. Nici macar nu trebuie sa se implice activ, ei trebuie doar sa aiba un produs.

Afiliatul: cunoscut uneori si ca promotor. Afiliatii pot varia, de la o persoana pana la companii intregi. O afacere de marketing afiliat iti poate produce de la cateva sute de lei pe luna la sute de mii de euro (nu exagerez, sunt exemple destule)

Sunt o gramada de metode prin care poti poti promova produsele comerciantului, iar despre asta o sa vorbim un pic mai tarziu 🙂

Consumatorul: Clientul sau consumatorul face ca sistemul de afiliere sa functioneze. Fara vanzari, nu exista comisioane de incasat si nici un venit care sa fie impartit.

Deci practic, aici consumatorul este cea mai importanta rotita din sistem.

Afiliatul va incerca sa comercializeze consumatorului pe orice canal pe care il considera potrivit, fie ca este o retea sociala sau prin marketing de continut pe un blog.

Reteaua de afiliere: Unii considera ca reteau de afiliere nu este atat de importanta in aceasta ecuatie. Dar cred ca un ghid de marketing afiliat ar trebui sa includa si retelele, deoarece, in multe cazuri, o retea functioneaza ca intermediar intre afiliat si comerciant.

Uneori afiliatii trebuie sa treaca printr-o retea de afiliere pentru a putea promova produsul. De exemplu, acest lucru se intampla daca comerciantul gestioneaza programul de afiliere pe acea retea.

Cea mai mare retea de afilierel de departe, este Amazon. Programul lor de afiliere Amazon Associates iti permite sa promovezi orice produs care este vandut pe platforma lor.

Am si eu cateva siteuri ce ruleaza pe reteaua lor de afiliere, insa aici trebuie sa iei in considerare ca traficul tau trebuie sa fie din USA, UK sau Germania pentru a vinde ceva. Nu prea sunt romani care cumpara de pe Amazon.

Ok sa revenim.

Acum ca avem termenii de baza clarificati, hai sa obtinem o imagine de ansamblu a modului in care poti incepe cel mai bine construirea unei afaceri in marketingul afiliat.

Ghid Marketing Afiliat

Asa cum am spus, exista in principiu doua parti mari si tari: comerciant sau afiliat.

Marea majoritate a oamenilor incep prin a lua traseul afiliatului. Si asta pentru ca este cea mai usoara cale. Insa construirea unei surse de trafic care sa aduca venit semnificativ nu este rapid sau usor de facut.

De aceea te voi indruma prin pasii de baza pe care ii poti lua pentru a incepe pe ambele parti ale industriei.

Cum sa devii comerciant in 4 pasi

Daca doresti sa devii comerciant exista 4 pasi simpli pe care ii poti urma.

In primul rand, trebuie sa ai o idee de produs. Iti voi arata cateva modalitati prin care poti genera aceste idei, bazate pe ceea ce este deja popular.

In al doilea rand, trebuie sa iti validezi ideea. Poti sa iti lansezi produsul, insa ce se intampla daca nimeni nu si-l doreste?

In al treilea rand, trebuie sa creezi produsul. De multe ori crearea unui produs fizic vine de obicei la pachet cu investitii uriase si riscuri. Incearca sa te ghidezi spre produse digitale. Deoarece produsele digitale de obicei nu necesita investitii mari, doar timp.

Iar pasul patru, odata ce ai creat produsul si ai lansat, trebuie sa gasesti afiliati care sa iti promoveze produsul si aici te pot ajuta retelele afiliate.

Pasul 1 – Cum vii cu o idee de produs

Oamenii spun intotdeauna ca este greu sa vii cu o idee.

Nu este.

Ideile sunt usor de gasit.

Executia este mai grea 🙂

Si daca crezi ca ideea ta trebuie sa fie super originala si nascuta din geniul pur al creierului este fals.

Daca doresti sa faci bani cu marketing afiliat nu trebuie sa te atasezi in mod romantic de ideea ta.

In schimb, uita-te la ce produse si servicii sunt deja pe piata. Ia in considerare modul in care le poti imbunatati.

Spre exemplu, sa spunem ca doresti sa faci hmmm, o masina de spalat vase. Ce poti sa faci este sa te duci pe siteurile pe care se vand masini de spalat vase si sa te uiti la reviewuri.

testimoniale produs
testimoniale produs

Vezi, indiciile sunt chiar acolo, la clienti. Si sunt o tona de indicii, unde poti vedea ce isi doresc oamenii.

Un alt mod in care poti face cercetare de piata este chiar pe Google sau Youtube.

blank

Pe Youtube, poti vedea instant ce este cautat si ce este popular. Vei gasi sute de rezultate pentru absolut orice produs doresti sa creezi.

Pasul 2 – Validarea produsului.

Pentru a nu ajunge sa faci un produs grozav pe care nimeni nu vrea sa il cumpere, trebuie sa validezi mai intai ideea.

Cum faci asta?

Simplu: le ceri oamenilor sa plateasca pentru asta.

Oricine va spune ca le place ceva ce este frumos. In cazul in care ei raspund da, trebuie sa urmeze direct un indemn la cumparare.

Una este sa cheltuiesti bani cu adevarat si alta e sa o spui ca o vei face.

Daca oamenii sunt interesati de produsul tau, da-le sansa de a cumpara.

Odata ce ai trecut pragul si te asiguri ca oamenii doresc sa cumpere acest produs poti incepe sa creezi produsul.

Pasul 3 Crearea produsului

Exista o multime de pasi de urmat ca sa creezi un produs si aici depinde de industrie. Aici va trebui sa te bazezi pe expertiza ta in domeniu sau sa cauti in carti si tutoriale pe internet.

Sunt o tona de cursuri online pe care le gasesti pentru aproape orice produs.

Pasul 4: Gasirea afiliatilor

Aici este cea mai usoara parte. Poti opta pentru o retea de afiliere.

Acolo poti gasi si configura cu usurinta programul de afiliere. Si le poti permite sa colecteze comisioanele.

Partea grea este de a gasi parteneri care au audienta care este interesata de produsul tau.

Cu cat este mai multa cerere pe piata, cu atat va fi mai usor sa gasesti afiliati.

Acum ca am definit cum sa ajungi comerciant, sa vedem ce este de partea cealalta a gardului si cum sa devii afiliat.

3 pasi pentru a deveni un afiliat

La fel ca si comerciantul am incercat sa il impart in 3 pasi pentru a putea incepe calatoria ta ca afiliat.

In primul rand, trebuie sa incepi sa faci reviewuri la produsele pe care doresti sa le promovezi.

Poti face asta cu un canal pe Youtube, cu o pagina pe Instagram sau pe un blog.

Al doilea pas, este sa colectezi e-mailuri. In felul asta te vei putea conecta cu publicul oricand doresti.

Al treilea pas, odata ce afacerea ta incepe sa castige bani, poti sa scalezi cu publicitate platita.

Hai sa le discutam pe fiecare in parte.

Pasul 1: Review la produse

Este mai usor sa incepi ca afiliat pentru ca sari peste partile cu „ideea si crearea produsului”.

Decat alegi un produs, si tot ce trebuie sa faci este sa incepi sa vorbesti public despre acel produs.

Orice produs functioneaza.

Serios.

Spre exemplu citeam saptamana trecuta despre un tip ce vindea „cheetos finger” . Si produsul arata cam asa:

protectoare maini chipsuri

Deci astea efectiv sunt protectoare pentru degete atunci cand mananci chipsuri.

Imi era foarte greu sa cred ca omul asta face bani din asa ceva. Pana cand am aflat ca a facut peste 36.000 de dolari :))

Indiferent de ce produs alegi asigura-te ca recenziile tale sunt cu adevarat utile, oamenii vor simti imediat daca incerci sa le vinzi ceva.

Pasul 2: Construieste o lista de emailuri

Emailul este inca unul dintre cele mai bune canale de marketing.

Uite cateva modalitati foarte usoare de a colecta adrese de email de la vizitatorii tai.

Hello Bar spre exemplu este o bara ce face un apel la actiune pe partea de sus a siteului. Ori de cate ori cineva viziteaza siteul tau, ei vor vedea bara asta in partea de sus.

blank

Poti sa le oferi un ebook sau un videoclip valoros la un produs.

Colector de emailuri in bara dreapta a siteului.

Cred ca aceasta este cea mai populara metoda de colectare a emailuri.

Un singur apel la actiune in bara laterala este mai mult decat de ajuns. Din nou, ar trebui ca in schimbul acelui email sa oferi ceva de valoare audientei tale.

Uite un exemplu:

blank

Mai sus este o reprezentare vizuala chiar de pe acest blog uno.ro

Chiar si cu mai putin de 500 de emailuri pe lista ta, poti crea vanzari semnificative.

Pasul 3: Dezvolta afacere folosind publicitatea platita

Odata ce afacerea ta incepe sa prinde avant, poti incepe sa te gandesti la publicitatea platita.

Nu iti voi arata aici cum sa faci acest lucru insa vei gasi pe blogul uno o gramada de articole in care arat despre cum sa iti promovezi online afacerea.

Poti utiliza PPC pentru a:

  • vinde produse
  • obtine emailuri
  • inscriere la evenimente
  • vizualizare videouri

Cand vanzarile tale incep sa vina din mai multe surse si incep sa creasca atunci te poti gandi cu adevarat la publicitatea platita. Pana atunci directioneaza fortele tale catre traficul organic, optimizare seo si social media.

Recapitulare marketing afiliat

E timpul sa recapitulam.

Deci, exista doua modalitati de a incepe cu marketingul afiliat.

Poti deveni ori comerciant ori afiliat.

Etapele de a deveni comerciant sunt:

  • Vii cu o idee de produs.
  • Validezi ideea ta.
  • Creezi produsul.
  • Gasesti afiliati care iti promoveaza produsul.

Pentru a deveni afiliat trebuie sa:

  • Faci reviewuri la produsele pe care le promovezi
  • Construiesti o lista de emailuri / audienta
  • Scalezi afacerea ta cu promovare platita odata ce ai crescut audienta

Marketingul Afiliat este cea mai buna modalitate de a incepe in lumea marketingului.

Singura intrebare este, de care parte ai de gand sa te alaturi ?

Lasa-mi raspunsul in comentarii 🙂

Intrebari frecvente despre marketingul afiliat

Cati bani poti face din marketing afiliat ?

Venitul afiliat nu este consecvent. Recomandarea mea este sa te uiti la veniturile anuale in loc de cele lunare. Un afiliat decent poate face de la 10.000 ron pana la 400.000 ron pe an. Un super afiliat poate face milioane.

Cum esti platit ca afiliat?

Un afiliat primeste comision de fiecare data cand face o vanzare.

Daca vrei sa ne conectam trimite-mi un mesaj pe [email protected]

Ma gasesti si pe:

Comentarii la “Marketing Afiliat – Ce este si cum devii unul -Ghid Complet”

  1. Pingback: Marketing Online - Tot ce trebuie sa stii la inceput -UNO SOFT

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.