Te-ai decis sa creezi un landing page pentru a promova noul tau produs sau serviciu.

Dar cum stii daca landing pageul va convinge vizitatorii sa cumpere?

Exista o serie de lucruri pe care le poti face pentru a te asigura ca vizitatorii paginii vor dori sa afle mai multe informatii si vor cumpara in cele din urma.

In acest articol vom afla exact ce trebuie sa faci ca sa vinzi cu un landing page. Dar mai intai sa incepem cu chestiile de baza.

Ce este un landing page?

Inainte de a crea un landing page trebuie sa intelegi exact ce este.

Un landing page sau o pagina de aterizare este o pagina web dedicata unui produs sau serviciu. Obiectivul acestei pagini este de a colecta datele vizitatorilor tai printr-un formular de contact.

Spre exemplu poti folosi pagina pentru a oferi un ebook, o ora de webinar sau un curs, iar in schimb vizitatorii iti vor oferi datele lor.

Cel mai mare avantaj la landing pageuri este ca vorbim de o singura pagina.

Este una singura pe care trebuie sa o optimizezi, nu un intreg site.

Si poate te intrebi, de ce atunci atat de multi oameni fac greseli si nu reusesc sa vanda?

Ce face o pagina de aterizare una de succes si de ce unele se diferentiaza de altele?

Pentru ca totul se reduce la cunoasterea audientei.

Cei care isi cunosc publicul pot crea mesajele potrivite si sa tina atentia publicului.

Dar cum faci asta?

Hai sa aflam.

1.Creaza profilul consumatorului.

audienta ta reprezentare

Totul incepe cu definirea personajului ideal. Cand stii pe cine vizezi, vei fi mai bine echipat pentru a crea un landing page care rezoneaza cu vizitatorul.

La urma urmei, daca oamenii potriviti nu viziteaza aceasta pagina, nu vei vinde nimic.

Acest profil al clientului ideal ar trebui sa includa informatii demografice, unde traiesc, varsta lor, genul.

Dar asta nu e deajuns, trebuie sa mergi mai departe de atat.

Daca doresti sa creezi un landing page care va fi tinut minte, trebuie sa stii ce ii inspira si ce spera sa realizeze.

Trebuie sa aflii opiniile lor si cum se simt fata de idei specifice.

Cand faci acest lucru, vei putea sa iti pozitionezi oferta astfel incat sa fie irezistibila.

Nu am gasit un tool in romana, insa cel de la HubSpot il poti gasi aici . E super easy si chiar folositor.

tool pentru avatarul clientului

Vrei sa cresti sansele de cumparare asa ca nu incerca sa faci landing pageul sa atraga absolut toata lumea.

Foloseste acel tool si utilizeaza datele in avantajul tau in asa fel incat sa vorbesti doar cu un anumit grup de persoane.

Ai doar cateva momente pentru a atrage atentia vizitatorului. Si in acele momente scurte, ei vor decide daca cumpara sau nu.

2.Prezinta oferta

Motivul pentru care aceste landing pageuri sunt atat de eficiente este pentru ca ele izoleaza actiunea.

Pe aceasta pagina nu ar trebui sa existe un meniu sau alte linkuri inafara de indemul la actiune (cumparare/lead etc)

Daca ii vei distrage cu tot felul de optiuni rata de conversie va avea de suferit.

Nu oferi vizitatorilor tai posibilitatea de alege. Fa clar ce vrei sa faca.

Nu oferiți vizitatorilor dvs. posibilitatea de a alege. Fă-o clar ce vrei să facă.

exemplu landing page uno

Un exemplu bun sunt chiar landing pageurile de pe uno. Uite spre exemplu pentru serviciul creare magazin online. Pagina de aterizare este clara si au o singura optiune sa introduca numarul de telefon sau nu.

Trebuie sa faci o oferta care rezoneaza cu publicul suficient incat sa ia masuri.

Gandeste-te. O pagina de aterizare care cere utilizatorilor sa se inscrie pentru newsletter si nu ofera nimic in schimb nu va converti foarte bine.

De ce ?

Pentru ca nu exista nici un stimulent.

De ce ar trebui un vizitator sa se inscrie la tine daca tu nu faci nimic pentru el.

Crearea unei oferte convingatoare nu ar trebui sa fie o sarcina complicata. Trebuie doar sa oferi publicului tau ceva ce isi doresesc sa obtina.

Daca ai deja un landing page pe care doresti sa il imbunatatesti, intreaba-te daca, in calitate de vizitatori, ai lua sau nu actiunea dorita.

Daca raspunsul este nu, atunci exista modificari pe care trebuie sa le faci.

3.Scrie titlul

Odata ce ai construit oferta, trebuie sa incepi sa lucrezi la titlu.

Titlul trebuie sa fie captivant.

Este, de obicei, primul lucru pe care vizitatorul tau il va vedea, deci trebuie sa il perfectionezi.

Titlul este adesea factorul decisiv daca vizitatorii vor converti sau nu.

Titlul tau ar trebui sa fie condus de beneficii. Trebuie subliniat exact ce va primii vizitatorul dupa ce va lua actiunea dorita de tine.

exemplu call to action bun

ING Romania spre exemplu face o treaba buna. Foarte clar expun beneficiile pe care le poti avea daca folosesti serviciile lor si un indemn la actiune. Un titlu si un mesaj clar.

Vizitatorii stiu imediat ce se va intampla daca descarca aplicatia si ce beneficii au.

4. Creaza textul

Un text bun vinde.

Stii asta.

De aceea unele companii platesc copywriteri pentru a crea texte pe pagina.

Asa cum am mentionat cu titlul, daca te lupti sa gasesti cuvinte potrivite, atunci utilizeaza limbajul pe care audienta ta il foloseste.

Fii natural. Iar in privinta lungimii textului trebuie sa gasesti cantitatea potrivita. Daca scrii prea putin si nu vei avea suficiente cuvinte mesajul tau va fi neclar, iar daca scrii prea mult pagina poate deveni coplesitoare.

In general, lungimea textului depinde de oferta.

Daca produsul pe care il vinzi este complex atunci vei avea nevoie clar de text mai mult pentru a explica si convinge.

Iar pentru actiuni mai usoare precum obtinerea adresei de email, poti folosi text scurt.

Cand vine vorba de scrierea textului, el ar trebui sa reflecte stilul brandului tau.

Retine ca nu este vorba despre tine. Este vorba despre client, astfel incat textele pe care le utilizezi ar trebui concentrate pe client.

landing page honda exemplu
landing page honda exemplu

Honda Romania face o treaba buna. Ei personalizeaza textul paginii evitand folosirea cuvintelor precum “noi” sau “nostru” si opteaza pentru cuvinte precum “tu”.

Aceste cuvinte evidentiaza faptul ca principalul motiv pentru aceasta pagina este de a te ajuta sa iti rezolvi problemele.

5. Foloseste imagini si/sau videoclipuri

Cum am spus un landing page este doar o singura pagina deci fiecare element trebuie sa fie plasat cu un anumit motiv si sa aiba un scop.

Aceeasi regula se aplica tuturor imaginilor sau videoclipurilor pe care le folosesti.

Cand adaugi imagini pe pagina ta ar trebui sa pui doar imagini care ajuta vizitatorii sa isi vizualizeze viata dupa ce au cumparat produsul tau.

exemplu landing page honda romania

Din nou, uitati-va pe siteul Honda. Aproape ca poti simti care este feelingul la volanul unui Civic.

Imaginile fac oferta mai umana.

6. Include dovada sociala

O intrebare pe care publicul tau tinta o poate avea este “Oare am nevoie de asta? ”

Acest lucru este valabil pentru orice landing page.

O modalitate de a raspunde usor la intrebarea pe care o au este sa le oferi dovezi sociale.

Oamenii sunt mai inclinati sa cumpere daca stiu ca alte persoane la fel ca ei au cumparat si au beneficiat de produs.

Folosind dovezi sociale pe pagina oferi incredere ca acel produs este potrivit pentru ei.

Aici poti include testimoniale de la clienti sau comentarii pozitive.

7.Foloseste un apel la actiune

Butonul pentru apelul la actiune este important. Este probabil cel mai important element de pe pagina.

Daca publicul nu vede clar butonul, nu va cumpara, logic.

Fiecare landing page ar trebui sa aiba un apel la actiune.

Butonul pentru actiune este acolo pentru a ghida atentia utilizatorului.

Textul butonului trebuie sa contina o actiune si sa fie referitoare la oferta disponibila.

Spre exemplu pentru serviciul de optimizare seo de pe uno. Avem foarte clar un apel la actiune “vreau optimizare seo”.

landing page optimizare seo

Foarte scurt si clar ce obtii dupa ce apesi butonul.

SFATURI BONUS

Masoara rezultatele.

Daca nu masori rezultatele paginii, nu vei avea nicio modalitate reala de a intelege daca ai succes sau nu?

Foloseste Google Analytics pentru a masura numarul de vizitatori care au venit pe pagina.

Asigura-te ca testezi.

Singura modalitate de a perfectiona si invata este prin teste.

In acest fel vei putea lua decizii in cunostinta de cauza cu privire la ceea ce functioneaza si ce nu.

Poti compara doua versiuni ale paginii cu A/B test si poti testa diferite elemente.

Concluzie Landing Page

Un landing page are o singura treaba : sa vanda.

Deci, de ce sa nu faci tot posibilul sa incurajezi vizitatorii sa ia actiunea dorita?

Totul incepe cu planificarea.

Daca doresti sa fie de succes, trebuie sa iti intelegi bine audienta.

Odata ce cunosti acest aspect, vei determina ce cuvinte, imagini, oferte rezoneaza cel mai mult.

Si odata ce folosesti tot ce am scris mai sus, rata ta de conversie va creste.

In marketing, nu exista ceva ce se potriveste tuturor, de aceea trebuie sa testezi totul.

Acum e randul tau, spune-mi in comentarii ce strategie vei folosi?

Si daca doresti iti pot da un feedback la pagina ta de aterizare 🙂

Pe data viitoare.

Hei, sunt Vladislav. Sunt hotarat sa te ajut sa ai mai mult trafic pe site. 

Dar doar daca ma lasi sa te ajut 🙂

Completeaza mai jos formularul si iti scriu cat de repede pot.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *