Consultanta in marketing este considerata de multe ori ca fiind o pierdere de timp sau un serviciu care nu este necesar.

In timp ce echipele si agentiile de marketing se concentreaza, de obicei, pe implementare si executie, consultantii in marketing sunt specializati in strategie, audit si analiza.

Exista multe mituri si neintelegeri cu privire la serviciile de consultanta in marketing si la valoarea reala a acestora pentru firme.

Pe piata din SUA, consultanta in marketing este un serviciu bine stabilit si are rolul de a imbunatatii sau de a crea strategiile de marketing pentru companii.

Cu toate acestea in Romania, conceptul de consultanta inca este la inceput.

Pentru a intelege mai bine ce poate oferi acest serviciu pentru tine am scris acest articol.

Ce este un consultant in Marketing?

consultanta marketing strategie

Consultantii in marketing sunt profesionisti care ajuta companiile sa isi intaleaga clientii. Acestia identifica campanii de marketing eficiente care ajuta firmele sa ajunga la publicul tinta.

Care sunt responsabilitatile unui consultant in marketing ?

  • Acestea sunt principalele responsabilitati pe care un consultant in marketing le are:
  • Studiaza profilul si obiectivele companiei pentru a intelege nevoile sale de marketing.
  • Efectueaza cercetari de marketing pentru a identifica tendintele si oportunitatile din industrie.
  • Crearea unei strategii de marketing.
  • Ofera consultanta in materie de branding, pozitionare, comunicare si alte aspecte de marketing.
  • Ofera o directie pentru eforturile de marketing folosind cele mai eficiente metode si instrumente.
  • Monitorizeaza proiectele de marketing si analizeaza rezultatele.
  • Scrie rapoarte cu sugestii de imbunatatire si idei noi.

Beneficiile de a avea consultanta in marketing

Poate te intrebi, bine bine dar mie ce beneficiu imi aduce faptul ca am un consultant in marketing.

Ei bine, un consultant are:

Cunostinte specifice

Principalul beneficiu al consultantilor in marketing este capacitatea lor de a oferi o viziune de expert si de a preveni greselile de marketing. De multe ori acesti consultanti se specializeaza pe o anumita ramura a marketingului. Spre exemplu eu ma simt cel mai comfortabil atunci cand lucrez la marketing de continut.

Exista chiar si consultanti specializati pe o anumita platforma, cum ar fi email marketing pe Mailchimp, sau Hubspot.

Perspectiva diferita

Un consilier iti poate aduce perspective noi fata de angajatii tai. Practic, faptul ca este o resursa externa ii permite consultantului sa investigheze mai mult si sa extinda analiza.

Flexibilitate

Asa cum spuneam, spre deosebire de marketerii cu norma intreaga, consultantii sunt angajati temporar pentru a realiza proiecte specifice.

Acest lucru ofera un grad ridicat de flexibilitate. Plus poti alege felul in care este platit, orar sau pe baza de proiect si durata pentru care il angajezi.

Concluzie

In timp ce angajarea unei agentii de marketing sau a unui profesionist in marketing necesita riscuri mai mari, timp si bani, consultantii sunt mai degraba parteneri strategici.

Consultanta in marketing permite o abordare personalizabila si flexibila fara a fi nevoie sa semnezi un angajament pe termen lung.

Deci, ar trebui ca afacerea ta sa investeasca intr-un consultant de marketing?

Raspunsul este, cu siguranta, da.

Consultanta in marketing poate fi un plus extrem de valoros pentru orice afacere – te poate ajuta sa economisiti timp si bani, sa iti imbunatatesti strategiile de marketing si sa cresteti profitul.

Daca inca nu esti convins, arunca o privire la unele dintre studiile de caz impresionante de pe site.

In cele din urma, numai tu poti decide daca consultanta de marketing este potrivita pentru afacerea ta.

Daca vrei sa ne conectam trimite-mi un mesaj pe [email protected]

Ma gasesti si pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.