Decizia de a angaja o agentie de marketing este usoara.

Partea cea mai grea este gasirea unei agentii de marketing potrivita pentru afacerea ta.

In lumea de astazi, oricine are o conexiune la internet poate crea un site si poate incepe sa ofere servicii ca antreprenor.

Asta face ca alegerea unei agentii de marketing sa fie atat de dificila.

Cu toate acestea, stiu cateva lucruri care pot ajuta la simplificarea procesului de luare a deciziilor.

In acest articol, iti spun exact la ce sa te uiti, cum sa eviti anumite neplaceri si cum sa profiti la maxim de agentia de marketing.

Dar mai intai sa incepem cu inceputul.

Cunoasteti obiectivele si rezultatele dorite

Fiecare afacere este diferita, la fel sta treaba si cu agentiile de marketing.

Agentiile de marketing, de obicei, se specializeaza in una sau doua domenii. Chiar daca multe agentii se promoveaza ca fiind „full-service”, ei prefera de obicei proiecte in cadrul specialitatii lor.

Deci, primul pas in alegerea agentiei de marketing potrivite este intelegerea obiectivelor tale si a ceea ce speri sa obtii lucrand cu ei.

Transmite-le ce fel de rezultate speri sa realizeze. Stiind aceste lucruri te va ajuta sa comunici ceea ce doresti sa obtii din proiect.

Iar atunci cand o agentie stie ce cauti, va sti si daca te poate ajuta, fara a pierde timpul cuiva.

Uite un exemplu:

Doresti un blog care functioneaza fara interventia ta (automat).

Comunica-le ca doresti sa angajezi o agentie care sa te ajute sa dezvolti un sistem de marketing de continut. In cele din urma doresti un blog care sa ruleze continuu pe pilot automat fara interventia ta.

  • Livrabil: un plan de marketing de continut complet gestionat de agentie, de la strategie la editare si publicare.
  • Obiectiv: atrage mai multi vizitatori organici pe siteul tau cu ajutorul blogului.
  • Rezultat final: un blog 100% gestionat de altcineva.

Acum, poti cauta in mod activ agentii de marketing care sunt dispusi sa te ajute. Totul pentru ca este clar de ceea ce ai nevoie.

Imagineaza-ti dezamagirea de a angaja pe cineva si de a realiza ca nu pot sa iti ofere ceea ce cauti cu adevarat.

De aceea este esential sa identifici obiectivele si rezultatele dorite inainte de a semna un contract sau orice altceva.

7 caracteristici ale unei agentii de marketing bune

Acum este timpul sa vorbim despre ceea ce face o agentie de marketing sa fie o agentie extraordinar de buna.

Cauta aceste caracteristici pe masura ce treci prin procesul de a decide cu cine doresti sa lucrezi.

Sa incepem!

1.Un portofoliu considerabil si o lista de clienti

Agentiile de marketing bune se mandresc cu cine au lucrat si de munca pe care o fac.

Nu trebuie neaparat sa stii cine sunt clientii lor din trecut. Dar daca nu poti gasi o lista de clienti anteriori sau exemple ale muncii lor, asta poate insemna ca nu au lucrat cu nimeni, sau ca nu au experienta.

Si DA.

Unele tipuri de servicii nu sunt usor de afisat, cum ar fi marketingul de continut si SEO. Unele agentii in aceste domenii pot avea contracte NDA si nu pot fi capabile sa isi prezinte munca lor intr-un portofoliu.

Cu toate acestea, o lista de clienti este un bun indiciu al experientei lor.

portofoliu agentie digitala

2.Membrii echipei. Experienta si specializarea

Indiferent de tipul de servicii pe care il cauti este esential sa te asiguri ca agentia de marketing pe care o angajezi are membrii echipei potriviti proiectului tau.

De exemplu, nu ar trebui sa angajezi o agentie pentru un proiect de logo design daca nu au un grafician in echipa.

Uita-te pe pagina despre agentie sa vezi daca isi listeaza membrii echipei acolo.

Si daca nu, poti incerca pe Linkedin. Cauta agentia si vezi ce oameni lucreaza acolo.

Un mic sfat: aici trebuie sa ai grija pentru ca unele agentii au parteneriate cu freelanceri, deci nu poti sti sigur 100% cine este in echipa lor.

Poti pune intotdeauna intrebari in timpul primei intalniri daca nu esti sigur de ce specialisti au.

3.Reputatia

Dovada sociala, cum ar fi testimonialele, recenziile clientilor iti pot oferi o perspectiva buna asupra agentiei.

In plus, agentiile de marketing bune inteleg importanta afisarii dovezilor sociale pe site-ul lor. Deci, daca nu poti gasi niciunul, este posibil ca acestia sa nu aiba clienti anteriori sau sa nu inteleaga industria la fel de bine cum doresti.

In afara siteului uita-te pe retelele de socializare, pe Facebook, Linkedin.

blank

Poti cauta recenzii si pe Google la sectiunea Google My Business.

google my business reviewuri uno soft

4.Un site bine conceput

Cei mai buni marketeri stiu cat de esential este un site web bine conceput.

exemplu site bine facut

Deci, daca ei nu au un site modern si bine pus la punct, de ce te astepti sa iti ofere ceva mai bun tie?

Acest lucru este valabil mai ales in cazul in care acestia ofera servicii de creare site sau magazin online.

Uita-te pe siteul lor si daca iti pare ca au o calitate scazuta, este mai bine sa te uiti la o alta agentie care pretuieste un design bun si ofera experiente exceptionale pentru utilizatori.

5. Nu fac promisiuni exagerate

Tipul de promisiuni pe care o agentie le face este un indiciu puternic de cat de bine inteleg industria.

De exemplu, cei care pretind ca te pot aduce pe prima pozitie pe Google in 3 luni nu stiu ca SEO este o strategie de marketing pe termen lung. Sau ca este nevoie de munca continua pentru a mentine acea pozitie.

Cel mai probabil nu ar trebui sa il angajezi pentru a-ti optimiza siteul.

Acorda o atentie deosebita promisiunilor pe care le fac agentiile.

Angajeaza o agentie de marketing care ofera transparenta si promisiuni realiste.

6. Valori similare

Acorda un moment pentru definirea sau revizuirea valorilor de baza ale companiei tale.

De ce ?

Pentru ca este esential sa lucrezi cu o agentie de marketing care apreciaza aceleasi lucruri si opreaza intr-un mediu similar.

In cele din urma, o agentie este o extensie a afacerii tale. Alegerea unei agentii cu valorile si cultura potrivita este la fel de importanta ca si calitatea muncii lor.

Ultimul lucru de care ai nevoie este stresul de a lucra cu un grup de oameni care nu pretuiesc aceleasi lucruri sau functioneaza in alt mod.

7.Este usor sa iei legatura cu ei

Navigarea pe siteul lor nu ar trebui sa se simta ca un labirint.

Pe un site, datele lor de contact ar trebui sa fie la un clic distanta, indiferent pe ce pagina esti.

Agentiile de marketing bune trebuie sa ofere un apel clar la actiune.

contact usor

Daca nu este evident si te chinui sa iti dai seama cum functioneaza, ia in considerare alegerea unei agentii de marketing care simplifica procesul.

Cum sa lucrezi cu agentia de marketing

Exista destul de multe lucruri pe care le ptoi face pentru a maximiza rezultatele si pentru a obtine maximul de la o agentie de marketing.

Pregateste-ti echipa si fa-ti temele

Este esential sa avem toata lumea pe aceeasi pagina. Tine o intalnire cu echipa ta si pregateste-i pentru noul parteneriat/proiect.

Daca agentia de marketing iti cere ceva, spre exemplu text pentru un landing page, aloca timp pentru acest task si asigura-te ca nu il vei face pe ultima suta de metri.


Intelege obiectivul, procesul si cronologia

Inainte de inceperea proiectului, asigura-te ca fiecare persoana aproba obiectivul, procesul si timpul de implementare inainte de a merge mai departe.

Marea majoritate a proiectelor de marketing trec prin aceste patru etape:

  • Cercetare si analiza
  • Planificarea proiectului
  • Executie
  • Revizuire, livrare rezultate

Ai incredere

Fi gata sa pierzi controlul.

Este important sa iti amintesti ca agentia de marketing pe care ai angajat-o este excelenta in ceea ce face si ca i-ai angajat pentru un motiv- expertiza lor.

Acest lucru inseamna sa le oferi control complet asupra anumitor aspecte ale proiectului pentru a face ceea ce ei fac mai bine, marketing.

De asemenea, este important sa asculti ce spun ei.

Daca au un motiv pentru a face lucrurile intr-un anumit fel, aminteste-ti ca ei sunt expertii.

Pune intrebari

Daca nu ai mai lucrat niciodata cu o agentie, vei vedea si vei experimenta multe lucruri noi.

Si este complet normal daca nu intelegi tot ce se intampla.

Cel mai bun lucru de facut este sa pui intrebari.

Poate cineva a spus ceva care nu are sens pentru tine, sau nu intelegi de ce au luat decizia aceasta.

Nu este nimic neregula cu a nu sti. Cu toate acestea, intreband despre lucrurile de care nu esti sigur este o oportunitate excelenta pentru toata lumea sa invete mai multe.

Alege cea mai buna agentie de marketing

Fiecare proiect, mare sau mic, merita atentia unui adevarat expert in industrie.

Cu sute de agentii de marketing, alegerea agentiei potrivite este destul de dificila.

Dar acum stii ce sa cauti, ce sa eviti, si cum sa iti pregatesti echipa.

Foloseste sfaturile si caracteristicile despre care am vorbit si gaseste agentia de marketing care sa iti aduca ideile la viata.

Daca vrei sa ne conectam trimite-mi un mesaj pe [email protected]

Ma gasesti si pe:

3 comentarii la “Cum sa alegi agentia de marketing cea mai buna”

  1. foarte utile informatiile din acest articol, intr-adevar datorita, sau din cauza Covid19 si a necesitatii de a muta din ce in ce mai multa activitate in online, agentiile de marketing au un rol mai semnificativ decat au avut vreodata.

  2. Pingback: Consultanta Marketing - Ce este si de ce ai nevoie ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.