Cuvintele cheie perfecte pentru site ul tau nu sunt usor de gasit. Si poate dura ceva.

Fiecare expert SEO, trebuie sa invete cum sa faca cercetarea de cuvinte cheie.

Eu sunt Vladislav si am creat acest ghid cu sfaturi si trucuri pentru gasirea cuvintelor cheie.

Hai sa incepem cu lista de sfaturi.

1.Ce inseamna cercetarea de cuvinte cheie?

Daca iti doresti sa intelegi cum sa gasesti cuvintele cheie va trebuie sa intelegi ce inseamna acest proces.

Nu este vorba doar de o simpla cautare pe Google cu cuvintele asociate cu subiectul.

Cercetarea cuvintelor cheie este procesul de a gasi si a analiza termenii de cautare. Informatiile pe care le obtii in urma acestei cercetari te vor ajuta la strategia de continut si strategia de marketing.

Am scris mai pe larg ce inseamna optimizare cuvintelor cheie seo pe pagina aici.

2.Pune intrebarile corecte

Inainte de a incepe procesul de a gasi cuvinte cheie trebuie sa iti pui cateva intrebari despre nisa si brand-ul tau.

De exemplu: Ce cauti sa obtii din aceste cuvinte cheie o data ce se pozitioneaza pe primele pagini?

Unde se pozitioneaza brand ul tau ?

3.Brainstorming de idei

Brainstorming-ul este procesul de generare de idei de cuvinte cheie .

Aceste cuvinte cheie vor fi baza cercetarii noastre pentru a genera mai apoi idei suplimentare.

Exista sute de moduri diferite prin care te poti inspira. Cu toate astea pentru a te ajuta mai mult sa iti faci un sistem atunci cand ai un blocaj mental uite o lista de moduri pentru a genera idei de cuvinte cheie de baza:

  • Uita-te in jurul tau. Elementele pe care le vezi pe birou, in camera ta sau orice altceva ai langa tine pot fi de multe ori generatoare de cuvinte cheie.
  • Du-te la cumparaturi. Emag si alte magazine detin sute de mii de produse si toate acestea pot fi puncte de pornire pentru cercetarea de cuvinte cheie. Cand te uiti la un Iphone 11, nu cauta doar cuvantul generic. Uita-te la cuvinte cheie similare cum ar fi telefon iphone, apple, telefon etc.
  • Foloseste Google Trends. Daca nu te poti gandi la nimic acum, mergi la Google Trenduri si vezi ce cauta oamenii pe Google in aceasta perioada.
  • Uita-te la anunturi online. Am folosit de cateva ori tactica asta. Cand navighezi pe alte site-uri, uita-te la ce anunturi au si ce cuvinte cheie specifice folosesc.

4. Creaza o lista de subiecte bazate pe afacerea ta

Dupa ce ai facut un brainstorming pentru cuvintele cheie de baza poti face acelasi lucru pe site bazat pe user journey-ul clientului.

Raspunde tuturor intrebarilor despre produsul sau serviciul tau. Si creaza continut informativ in jurul brand-ului tau.

5.Cauta pe Google

Google este un instrument excelent pentru cei care cauta cuvitne cheie.

In josul paginii exista o sectiune numita „cautari referitoare la…”. Aceasta seciune include cuvinte cheie asociate cu cuvantul pe care il cauti deja.

cautari referitoare

6.Foloseste tool-uri platite

Instrumentele platite sunt o modalitate foarte buna de a gasi cuvinte cheie specifice pentru nisa ta. Ele de multe ori simplifica procesul de a gasi cuvinte cheie relevante si colecteaza date cruciale de care ai nevoie.

Aici cateva recomandari ar fi tool-ul celor de la Ahrefs sau Moz.

Realist, vei plati pentru tool-uri doar atunci cand trebuie sa aflii informatii mai amanuntite despre cuvintele cheie (volum de cautare, concurenta, intentia de cautare, variante LSI).

Exista multe optiuni chiar si gratuite insa ele nu ofera acuratetea sau informatiile pe care cele cu plata le ofera.
Fa pasul acesta doar cand iti permiti, pentru ca poate fi destul de costisitor.

7. Foloseste atat cuvinte cheie scurte cat si lungi

Cuvintele cheie scurte (short tail in engleza) sunt cele care au maxim 2 cuvinte pe subiect. Exemplu: telefon apple, pantofi albastri.

Cuvintele cheie lungi (long tail in engleza) sunt cele care contin trei cuvinte sau mai multe si sunt foarte specifice. Exemplu: camasa pentru barbati de 40 de ani.

Aceste interogari au concurenta semnificativ mai mica decat cuvintele cheie scurte.

8.Nu te baza pe dificultatea de clasare a cuvantului (KD Metric)

Daca folosesti deja tool-uri platite, vei avea o valoare la fiecare cuvant numit KD. Acel KD vine de la keyword difficuly, adica dificultatea de clasare pentru acel cuvant cheie.

Aceste valori nu sunt intotdeauna corecte.

Deci, intotdeauna analizeaza manual clasamentul SERP pentru acele cuvinte cheie. In felul acesta iti poti da seama daca acel KD este relevant.

9. Intelege dificultatea de rankare

Google determina dificultatea cuvintelor cheie pe baza a sutelor de factori.

Daca nu au acces direct la algoritm, tool-urile nu pot prezice KD cu exactitate.

Dar in acelasi timp ar trebui sa iei in considerare dificultatea lor si sa intelegi mai bine care sunt cuvintele cheie pe care ar trebuii sa iti indrepti atentia.

10. Analizeaza ce fac competitorii.

Poti gasi sfaturi utile atunci cand te uiti la ceea ce fac competitorii tai cu succes.

In lumea SEO, concurentii tai au pontetialul de a fi cei mai mari aliati. In orice domeniu daca cunosti tactica concurentului tau ai un avantaj imens.

La fel analiza competitorilor tai se poate face folosind tool-uri SEO.

11. Audit manual SERP

Auditul manual poate parea complicat, insa nu este si nici nu dureaza mult

Poti face acest lucru in mai putin de o ora si iti poate da o idee despre unde te situezi impotriva concurentei.

12. Filtreaza dupa volumul de cautare.

Intotdeauna eu incerc sa imi aleg cuvintele cheie pe baza volumului lor de cautare.

Din nou, acestea sunt estimari nu sunt cifre exacte, insa iti dau o idee buna despre volumul de trafic pe care il are fiecare cuvant cheie.

Poti folosi planificatorul de cuvinte cheie de la Google pentru asta.

13. Analizeaza puterea site-ului tau

Pentru a maximiza eficienta cuvintelor cheie si a continutului pe care planuiesti sa il publici trebuie sa cunosti punctele forte ale site-ului tau.

Verifica autoritatea site-ului tau si puterea paginilor si a domeniului tau.

14. Verifica profilul de backlink-uri al concurentului

Profilul de backlink-uri al concurentului iti va spune pe ce cuvinte cheie se axeaza.

De asemenea, o sa poti replica unele dintre link-urile pe care le-a optinut manual.

15. Verifica blog-urile lor

Blogurile concurentilor sunt oportunitati excelente pentru cercetarea cuvintelor cheie. Pe langa asta iti poate da idei grozave de continut.

16. Analizeaza nisa.

Pentru a descoperi cele mai bune cuvinte cheie trebuie sa iti intelegi si analizezi industria in care activezi.

17. Cuvinte cheie in numele domeniului

Aceasta este o modalitate buna de a stimula strategia de SEO.

Poti sa te uiti la numele de domeniu ale concurentilor tai sa vezi cum au incorporat ei cuvintele cheie in domeniu.

18. Verifica Wikipedia

Cuprinsul unui articol pe Wikipedia iti poate oferi cateva idei de cuvinte cheie excelente pentru site-ul tau.

cuprinsul de pe wikipedia te poate ajuta sa gasesti cuvinte cheie
exemplu cuvinte cheie in cuprins wikipedia

19. Cauta cuvinte cheie pe Reddit

Alta modalitate buna de a afla ce cauta oamenii si de a gasi cuvinte cheie relevante este pe Reddit.

Pur si simplu intra in subcomunitati si verifica titlurile si intrebarile pe care oamenii le pun.

cautare pe reddit
exemplu cautare pe reddit

20. Foloseste auto-sugestul de pe Youtube

La fel ca si Google, sectiunea de sugestii pe Youtube iti va oferi o perspectiva buna asupra cuvintelor cheie pe care oamenii le cauta.

optimizare seo cautare pe youtube

21. Foloseste planificatorul de cuvinte cheie de pe Google

Planificatorul de cuvinte cheie Google este un instrument excelent pentru cei care au nevoie de sugestii de cuvinte cheie. Pe langa asta poti sa primesti o estimare de trafic pentru fiecare cuvant cheie.

22. Evita cuvintele cheie generice

Cuvintele cheie generice pot afecta site-ul tau. Gandeste-te, audienta nu este una specifica datorita naturii cuvantului.

Spre exemplu daca cineva intra de pe cuvantul cheie „rankare”

Poate fi un utilizator care vrea sa afle cum sa rankeze pe un joc video sau un utilizator care doreste sa stie cum sa isi claseze site-ul mai bine pe Google.

E foarte greu sa intelegi intentia de cautare a utilizatorului atunci cand folosesti cuvinte cheie generice.

23. Foloseste Produsele Google

Google Trenduri

Tendintele pe Google iti pot oferi o idee buna despre ce este popular acum.

Utilizeaza Google Analytics

Google Analytics te va tine la curent cu ce cuvinte cheie functioneaza si ce nu.

Foloseste Google Spreadsheet

O foaie de calcul este o modalitate buna de a urmari tot ce ai facut pana acum si progresul tau.

Foloseste Google Ads

Google ads are o lista mare de cuvinte cheie din care poti alege atunci cand rulezi o campanie publicitara.

24. Foloseste-te de SEO local

Daca ai o afacere locala este minunat sa targetezi cuvinte cheie precum numele de oras. Exemplu : croitorie Craiova, spalatorie auto Bucuresti.

25. Cauta prin stiri recente.

Ca sa gasesti cuvinte cheie de care oamenii sunt interesati te poti inspira din ultimele stiri postate.

26. Gandeste-te la audienta ta

Pentru a gasi cuvinte cheie adaptate audientei tale, trebuie sa iei in considerare cine este publicul tau. Ce varsta are ? Unde sunt localizati? Ce gen au ? etc

Concentreaza-te pe publicul tau ideal si scrie continut pentru el. Creaza continut care se potriveste cu vocea textului si care vorbeste audientei tale.

27. Ia in considerare cautarile vocale

Din postarile anterioare stim ca in viitor cautarile vocale vor fi masive. Ia in considerare cautarile vocale de pe dispozitive precum Alexa, Google, Siri etc.

28. Tine cont de relevanta cuvintelor cheie

Atunci cand faci continut trebuie mereu sa te intrebi daca se va incadra in nisa ta sau daca se incadreaza intr-o imagine de ansamblu.

Nu folosi cuvinte cheie doar de dragul de a le folosi. Tine cont de relevanta lor si include-le doar atunci cand aduc valoare in continut.

29. Foloseste caracteristici descriptive

Foloseste caracteristici ale produsului tau in continutul tau si in titlu. De asemenea, poti include caracteristici in cuvintele cheie lungi, cum ar fi culoarea, marimea etc.

30. Rescrie cuvintele cheie

Cand ai deja un set bun de cuvinte cheie, poti crea un alt set prin folosirea sinonimelor. In felul acesta te poti folosi de campul de cuvinte si densitatea lor din articolele tale.

31. Foloseste pluginuri de SEO

Extensia Yoast spre exemplu iti poate spune cat de bine functioneaza continutul tau pentru cuvantul cheie pe care tu il alegi. Si mai mult de atat iti spune si ce ar trebui sa imbunatatesti la el.

32. Uita-te la propiul continut/blog

Este posibil sa ai o tona de continut deja pe care il poti rescrie sau extinde daca te simti blocat.

Fa o lista cu cele mai vechi articole si incearca sa faci un update la ele. Google va aprecia asta si continutul tau va fi fresh si relevant.

33. Cuvinte cheie sezoniere

Ia in considera cuvintele cheie sezoniere pentru a fi cat mai relevant in SERP. Spre exemplu cuvintele cheie ce contin „craciun” automat functioneaza cel mai bine in Decembrie.

34. Analizeaza interogarile pe site

Verifica in Consola de cautare Google de pe ce cuvinte cheie intra vizitatorii tai pe site.

Verifica clasarile si pozitia si vezi unde poti imbunatati continutul folosind cuvinte cheie sinonime.

Ar trebui sa ai un cuvant cheie in titlu, in primul h2 si in primul paragraf.

Dupa ar trebui sa ai un rapor de maxim 4 cuvinte cheie pe 1000 de cuvinte in continutul tau.

35. Cuvintele cheie si backlinkurile

Ar trebui ca inclusiv pe cuvintele tale cheie sa ai backlink-uri.

O formula pe care poti sa o incerci este BLEG:

  • N- Nume
  • B-Brand
  • L-LSI
  • E-Exact
  • G-Generic

36. Fara Spam

Un cuvant cheie nu inseamna sa faci spam in continutul tau si sa il umplii peste tot cu acest termen. Nu va functiona si nu vei avea rezultate, ba mai mult Google te va penaliza.

37. Descrie imaginile

Foloseste-te de Alt text-urile imaginilor. Pentru ca motoarele de cautare nu pot intelege asa usor ce reprezinta imaginile le poti ajuta folosind Alt text.

In loc de final

Cuvintele cheie nu trebuie sa fie o provocare pentru tine. Daca vei urma macar 5 din sfaturile pe care ti le-am dat aici vei avea cu siguranta un avantaj fata de competitia ta!

Daca ai nevoie de ajutor sau crezi ca mi-a scapat ceva te rog scrie-mi in comentarii! Promit ca voi raspunde 🙂

In Romania, traderii luptă singuri. Suntem o comunitate mica, insa unita si dedicata stăpânirii piețelor financiare. Ne unim forțele pentru a depăși limitele și a descoperi oportunități ascunse, inaccesibile celor din mulțime.

Alătură-te nouă dacă:

  • Ești un trader pasionat, dornic să evolueze la un nivel superior.
  • Cauți o comunitate exclusivă, unde poți învăța de la cei mai buni și contribui cu propriile tale abilități.

Trimite-mi un mesaj pe [email protected] si iti trimit invitatia.

 

Ma gasesti si pe:

Comentarii la “Cuvinte cheie: Trucuri despre analiza cuvintelor cheie.”

  1. Pingback: Marketing Afiliat - Ce este si cum devii unul -Ghid Complet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.