Dupa ce am auzit multe povesti de groaza de la clienti am decis sa scriem un ghid despre cum sa alegi cea mai buna agentie SEO si cum sa cumperi servicii SEO.

In acest articol iti voi raspunde la cele mai frecvente intrebari legate de SEO pentru magazine online si pentru site-uri in general. De asemenea, iti voi oferi si o lista cu cele mai importante intrebari pe care trebuie sa le pui agentiilor atunci cand cumperi servicii SEO.

Inainte sa incepem, permite-mi sa ma prezint. Eu sunt Vladislav, lucrez in aceasta industrie inca din 2014 si in prezent conduc agentia de Web Design UNO SOFT.

Desigur, inainte sa discutam cum sa cumperi servicii de SEO, trebuie mai intai sa intelegem ce este SEO.

ce este seo

1. Ce este SEO?

De pe la sfarsitul anilor 90, oamenii au venit cu diferite pareri legate de ce este SEO.

Ca sa raspundem in termeni simpli, SEO este actiunea care duce la imbunatatirea clasarii unui site intr-un motor de cautare.

O optimizare SEO eficienta este atunci cand cauti cuvantul cheie dorit si site-ul tau apare printre primele rezultate. Cuvintele cheie sunt alese pe baza tipului de trafic/audienta pe care o doresti pe site-ul tau.

Acum, haide sa clarificam si sa aruncam o privire la ce criterii sunt cu adevarat necesare pentru a obtine primul loc pe motoarele de cautare.

SEO se imparte in doua categorii:

1. Optimizarea SEO “on-page”. Acest lucru este ceva ce majoritatea agentiilor o fac. Am scris un ghid urias despre optimizare seo on page. Ai tot ce iti trebuie acolo daca doresti sa afli mai multe despre ce presupune optimizare seo pe pagina.

2. SEO Off-page (adica SEO in afara paginii). Aici totul este despre conexiuni. (backlink-uri in engleza). Atunci cand motoarele de cautare decid ce site-uri sa puna pe primele pagini ei arunca o privire la ce “conexiuni” are acel site.

Adica, daca vrei sa fi pe prima pagina pentru cuvantul cheie “transport” ar fi bine sa ai backlink-uri care discuta despre acelasi subiect. Si pentru rezultate si mai bune concentreaza-te doar pe aceasta nisa.

Dar acest lucru este foarte vag, as putea sa scriu aici ore intregi despre varietati de ancore si strategii, tie nu iti pasa, si nici nu ar trebui sa iti pese! Treaba ta este sa iti conduci afacerea, sa ai grija de locuri de munca si sa lasi alte agentii sa se ocupe de optimizarea ta SEO.

Ca sa alegi cea mai buna agentie de SEO trebuie mai intai sa ne uitam la cele doua strategii de optimizare: WhiteHat si BlackHat. In romana “Palaria alba” sau “Palaria neagra”. Cele 2 denumiri fac referire la strategiile pe care expertii SEO le aleg ca sa imbunatateasca pozitiile site-urilor in motoarele de cautare.

White Hat sau palaria alba se refera la “practicile bune” pe care ar trebui sa le implementezi in strategia ta SEO, iar Black Hat evident face referire la opusul acestei strategii.

2.Despre Blackhat SEO in trecut, prezent si viitor.

Dupa ce expertii SEO si-au dat seama ca la baza optimizarii SEO stau backlink-urile (undeva la sfarsitul anilor 90 cand Google a implementat acest lucru in algorimtii de pozitionare) lucrurile au scapat de sub control.

In primele zile dupa update era atat de usor incat daca faceai cateva backlink-uri ajungeai pe prima pozitie in materie de ore. Oamenii si-au dat seama usor, usor ca asta trebuie sa faca ca sa se pozitioneze mai bine si au creat mii de link-uri folosind “ferme de link-uri” si alte tehnici gri pentru a propulsa site-urile pe prima pozitie. Asa a luat nastere termenul de Blackhat.

Pe masura ce Google a devenit mai inteligent, au reusit sa introduca modalitati de a elimina aceste metode. Si asa s-a creat o lupta intre specialistii SEO si Google care inca tine si in zilele de azi…

Tehnicile de Blackhat au evoluat si s-au raspandit si mai tare pe masura ce programatorii au inceput sa dezvolte programe si instrumente care creau mii de link-uri.

In acelasi timp, cei care foloseau tactici de WhiteHat SEO au primit rezultate fantastice. Cei care foloseau tactici White Hat faceau cateva conexiuni la site-uri de inalta calitate si primeau aceleasi rezultate. Iar Google ii rasplatea cu ridicari in ranking si fara penalizari. Usor,usor tacticile WhiteHat castigau teren si incredere printre brand-urile mai mari.

Cativa ani mai tarziu Google a pus capat tehnicilor BlackHat, iar cei ce foloseau astfel de tactici au trebuit sa evolueze si sa se adapteze. Asa a inceput ceea ce se numeste acum GreyHat(palaria gri).

Practic GreyHat este o tactica gri, o combinatie intre practicile bune si cele ce sunt penalizate de Google.

In ultimii ani aceasta tactica a evoluat atat de tare incat in unele cauri este dificil sa descifrezi intre o campanie WhiteHat si GreyHat.

Retelele de bloguri private sau PBN-urile au fost in fruntea acestor complicatii. De multe ori backlink-urile provenite din aceste retele par legitime. Problema aici este ca atunci cand Google descopera aceste retele de indexeaza toate site-urile ce au legatura intre ele.

Practic sloganul acestei tactici a fost intodeauna acelasi “rezultate rapide si ieftine, care fac bani pe termen scurt”. De aceea, marketingul si metodele acestea vor avea intotdeauna un loc si va exista intotdeauna cereri pentru astfel de servicii.

Evident aceste tehnici nu sunt recomandate pentru o afacere “reala”.

3. De ce trebuie sa folosesti doar WhiteHat SEO pentru afacerea ta

Cand alegi WhiteHat pentru afacerea ta alegi rezultate care dureaza, nu rezultate rapide si ieftinte (asa ceva nu exista). In cele mai multe cazuri, agentiile SEO care opereaza doar cu metode WhiteHat vor fi mai mari si mai respectate. Acestea sunt agentiile care sunt pasionate de livrarea de cea mai inalta calitate.

Aceste agentii nu iti vor promite niciodata rezultate rapide si vanzari mai multe. Stai departe de asemenea agentii SEO. Agentiile bune doresc o relatie de durata, care este benefica pentru ambele parti pe o perioada lunga de timp.

4. Cum recunosti cea mai buna agentie seo?

Uite cum recunosti o agentie ce foloseste tactici SEO whitehat:

  • Obtine backlink-uri de inalta calitate pe site-uri autoritare.
  • Obtine rezultante lente, insa constante.
  • Obtine rezultate care dureaza.
  • Campania SEO este efectuata manual, fara software.
  • Continutul utilizat in campanii este scris de un scriitor calificat si nu generat de un program/tool.

5.Cat costa optimizarea SEO?

O campanie de SEO buna este scumpa, nu pretindem ca este ieftina. Dar, la sfarsitul zilei aceasta campanie SEO pe termen lung iti va aduce un venit substantial. Ca sa fiu direct, merita costul.

Uneori oamenii presupun ca, deoarece acest tip de serviciu este “digital” va fi mai ieftin. Insa la fel ca orice alt serviciu, campaniile seo au costuri, costuri cu resurse umane, costuri de comunicate de presa, costuri cu link-uri etc.

Si daca nu ai bugetul decent pentru o campanie de SEO, e okay. Insa e mai bine ca afacerea ta sa aiba o forma de prezenta online decat o campanie SEO ieftina ce iti va face mai mult rau decat bine. Vei pierde si bani si reputatia ta.

Pentru Optimizarea SEO de calitate, agentiile de obicei percep o taxa lunara pe o perioada de 6 luni. Costul minim la care ar trebui sa te astepti este intre 1000 si 1500 de euro pe luna.

Acest buget este okay pentru cuvinte cheie de concurenta mica. Pentru cuvinte cheie medii bugetul tau ar trebui sa fie intre 2.000 si 10.000 pe luna.

Pentru branduri mari sau corporatii care au multe cuvinte cheie pe piete extrem de competitive, sunt bugete de 50.000 + euro pe luna.

Aceste campanii aduc mii de vizitatori directionati catre afacerea ta care sunt gata sa cumpere de la tine. Gandeste-te daca campania SEO iti aduce cate 10.000 euro pe luna atunci costul unei taxe lunare de 3.000 de euro pentru serviciile de SEO este justificata.

Recomandarea mea este sa stai departe de agentiile care iti promit rezultate extraordinare cu buget mai mic de 1.000 de euro /luna.


6.De ce SEO e atat de scump?

Probabil ca te intrebi de ce e atat de scumpa o campanie SEO. Sunt sigur ca ai vazut deja pe internet agentii ce iti promit ca te duc pe prima pozitie pe Google cu 400 de lei. Campaniile SEO sunt atat de scumpe pentru ca implica costuri mari.

Am sa enumar aici pe ce se duc banii tai atunci cand apelezi la o agentie de SEO buna:

Continut

O suma imensa din buget este cheltuita pe crearea de continut de inalta calitate. Atunci cand plasezi un guest post pe un site autoritar continutul trebuie sa fie de cea mai inalta calitate. Acesti scriitori nu sunt ieftini.

Serviciile de scriere de continut costa undeva intre 50 si 150 de lei per 1.000 de cuvinte. Pentru 10 articole de calitat la un cost mediu de 100 de lei deja avem 1.000 de lei cost doar pentru continut. Incepe sa se vada de ce este atat de scump ?

Comunicate de presa

Din nou, un comunicat de presa nu este ieftin. Site-urile cu autoritate precum A1, ProTV cer sute de euro bucata. Partenerii media pe termen lung reprezinta doar una din costurile lunare ale agentiilor SEO.

Parteneri

Partenerii pe care poti plasa link-uri si articole pentru afacerea ta costa bani. De asemenea, platesti pentru exclusivitate, obtii acces la site-uri autoritare la care altii nu pot face backlink-uri.

Cheltuieli de personal

Atunci cand se ocupa o echipa de campania ta SEO exista consturi substantiale. Agentia are personal calificat, programatori, specialisti Marketing, specialisti SEO. Toti acestia trebuie platiti.

7. In cat timp vad rezultatele SEO?

La aceasta intrebare este greu de raspuns, deoarece rezultatele sunt bazate pe foarte multi factori unici. Insa un raspuns foarte general ar fi intre 5 si 8 luni ar trebui sa incepi sa vezi rezultate eforturilor tale SEO.

Obiectivul este de a construi autoritatea site-ului in mod natural, in timp si de a crea conditiile necesare pentru a creste organic. Eu ii sfatuiesc pe toti cei ce doresc rezultate mai rapide de 3 luni sa nu inceapa o campanie SEO.

Exista sute de companii care iti vor promite rezultate in cat timp iti doresti tu, insa e simplu sa iti dai seama ce fel de tactici folosesc pentru a realiza acest lucru. In majoritatea cazurilor site-ul tau va avea de pierdut pe termen lung sau chiar penalizat de Google.

8. Ce se intampla dupa o campanie SEO de succes?

Orice agentie SEO vuna ar trebui sa aiba un plan de actiune bine gandit dupa obtinerea rezultatelor. Aceste denumite “campanii de intretinere”. Acestea au scopul de a mentine clasamentul curent.

Aici de obicei sunt cheltuieli de 4-5 ori mai mici decat campania initiala. Deoarece volumul de munca este mai scazut. Principalul motiv pentru care doresti sa faci asta este sa arati motorului de cautare ca esti inca relevant si meriti pozitia pe care ai primit-o.

9. Concluzia cum alegi cea mai buna agentie seo

Ei bine acesta este sfarsitul ghidului “cum sa alegi cea mai buna agentie SEO”. Sper ca ai gasit acest articol util!

La sfarsitul zilei, ar trebui sa lucrezi cu o agentie SEO care sa te faca sa te simti confortabil si increzator. La urma urmei , munca pe care o vor face va duce la modul in care brand-ul tau este perceput de mii de oameni in online. Daca crezi ca inteleg cu adevarat obiectivele tale si iti pot aduce afacerea la urmatorul nivel inseamna ca ei sunt firma potrivita pentru tine.
Sfatul meu final pentru tine este: Mai bine nu cumperi servicii SEO decat sa cumperi un serviciu SEO prost facut.

UPDATE: Pe langa toate acestea am pregatit si o serie de intrebari pe care le poti pune agentiilor SEO.

Daca ai intrebari nu ezita sa le pui in sectiunea de comentarii sau sa trimite-mi un email in zona de contact.

O saptamana extraordinara iti doresc!

Hei, sunt Vladislav. Sunt hotarat sa iti cresc venitul afacerii prin digitalizarea ei. 

Dar, doar daca ma lasi sa te ajut ­čÖé

Trimite-mi un mesaj pe salut@uno.ro si iti scriu cat de repede pot.

 

Ma gasesti si pe:

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *