Acesta este un ghid complet pentru optimizarea SEO On-page.

In acest ghid SEO vei invata:

  • Cum sa optimizezi continutul
  • Cum poti crea url-uri seo friendly
  • Cum sa scrii titlurile si descrierile
  • Si multe altele…

Sa incepem!

Ce este SEO on page?

Seo on page, in traducere seo pe pagina se refera la optimizarea continutului paginii web pentru motoarele de cautare si vizitatori. Practicile comune pentru optimizarea seo pe pagina includ optimizarea etichetelor, titluri, continut, link-uri interne si url.

Aceasta practica este diferita de SEO off-page, care este optimizarea pentru lucrurile care se intampla in afara site-ului tau. (de exemplu acumularea de link-uri catre domeniul tau)

De ce este optimizarea seo on page importanta?

Optimizarea seo pe pagina poate face diferenta in zilele de azi?

Raspunsul este da!

De fapt in raportul celor de la Google spun ca:

relevanta optimizare seo on page

Cel mai de baza semnal ca informatia este relevanta este atunci cand pagina web contine aceleasi cuvinte cheie ca si interogarea.

Chiar daca Google este mult mai inteligent decat a fost in trecut, ei inca se bazeaza pe cativa algoritmi vechi, cum ar fi cautarea pentru un cuvant cheie specific pe pagina ta.

Acesta fiind spuse, optimizarea seo pe pagina inseamna mult mai mult decat sa arunci niste cuvinte cheie pe pagina ta.

Pentru a te clasa pe prima pagina pe Google in ziua de azi trebuie sa optimizezi continutul tau pentru:

  • Experienta utilizatorului
  • Intentia de cautare
  • Bounce rate
  • Viteza de incarcare a site-ului
  • CTR

Asta inseamna ca trebuie sa faci:

Optimizarea SEO pe pagina pentru continutul tau

Acum ca ai vazut cat de important este sa faci optimizare seo pe pagina, este timpul sa incepi sa iti optimizezi continutul.

Aici planuiesc sa iti arat cum sa optimizezi pentru cuvintele cheie pe care le doresti pe fiecare pagina din site-ul tau.

Foloseste cuvantul cheie targetat in primele 100 cuvinte.

Aceasta este o metoda veche de optimizare care inca face minuni. Tot ce trebuie sa faci este sa utilizezi cuvantul cheie principal o data in primele 100 de cuvinte ale articolului tau. De exemplu in articolul meu „Strategii de marketing” am mentionat cuvantul cheie fix din prima propozitie.

De ce e asta important ?

Google pune mai multa greutate pe termenii care sunt folositi din prima pe pagina ta. Ceea ce are sens. Imagineaza-ti ca tocmai ai publicat un articol despre o reteta de prajituri. In cazul in care articolul este intr-adevar despre o reteta de prajituri ar avea sens sa utilizezi cuvantul cheie „reteta prajituri” pe la sfarsitul paginii ?

Normal ca nu.

Foloseste eticheta H1 pentru titlu

Tag-ul H1 este foarte important. De fapt, Google a declarat ca daca folosesti o eticheta H1 va ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine structura paginii.

Cele mai multe platforme cum ar fi WordPress adauga automat eticheta H1 la titlul articolului.

Dar asta nu e situatia cu toate site-urile. Verifica codul site-ului tau si asigura-te ca folosesti H1 pentru titluri.

[imagine]

Foloseste H2 pentru subtitluri

O eticheta H2 pentru subitluri va oferi o structura imbunatatita pentru pagina ta.

Uite un exemplu mai jos de H2 la un subtitlu.

Frecventa cuvintelor cheie

Frecventa cuvintelor cheie are un principiu simplu: de cate ori apare cuvantul cheie in continutul tau. Densitatea cuvintelor cheie.

Google poate nega faptul ca utilizarea aceluiasi cuvant cheie de mai multe ori ajuta. Dar gandeste-te asa. Imagineaza-ti ca ai o pagina despre care motorul de cautare crede ca este vorba despre un cuvant cheie specific. Dar cuvantul cheie apare doar o singura data pe pagina.

Cat de increzator poate fi motorul de cautare ca este vorba despre acel cuvant cheie daca apare o singura data?

Pe de alta parte, daca pagina mentioneaza cuvantul cheie de 7 ori, Google intelege mai bine subiectul acelei pagini.

Ca sa fiu clar, asta nu inseamna ca trebuie sa umpli acea pagina cu cuvantul cheie. Eu sugerez pur si simplu mentionarea acelui cuvant cheie tinta de cateva ori pentru a confirma ca pagina ta este intr-adevar despre acel subiect.

Spre exemplu in articolul despre strategii de pret, de cate ori crezi ca am mentionat cuvantul cheie intr-un articol de peste 1000 cuvinte. De 5 ori.

Atata timp cat vei folosi cuvintele cheie in mod natural totul va fi bine.

De asemenea, foloseste link uri externe.

Link urile externe ajuta motoarele de cautare sa descifreze subiectul paginii tale. Acestea arata, de asemenea, ca pagina ta ofera informatii de calitate si documentate bine.

Optimizeaza link-urile pentru SEO

Structura URL cred ca este una din cele mai subestimate tactici pentru optimizarea paginii.

Breadcrumb-urile sunt afisate in cautarile Google si as spune ca url-urile tale sunt mai importante ca niciodata acum.

exemplu de breadcrumb google

Cum sa iti faci url-urile SEO friendly.

  1. Fa url-ul cat mai scurt
  2. Include un cuvant cheie in fiecare URL

Asta nu inseamna ca url-ul ar trebui sa aiba doar cuvantul cheie. Este perfect okay daca adaugi un cuvant sau doua in plus la url.

Acum sa trecem la urmatorul pas.

Optimizeaza titlurile si descrierile paginilor.

Potrivit Google, etichetele de titlu inca ajuta mult la clasarea continutului tau. Deci merita sa fie optimizata. Si asta este valabil si cu descrierea paginii meta.

Google nu poate folosi descrierea ta pentru a intelege continutul tau dep e pagina, insa cautatorii il folosesc pentru a-si da seama pe ce rezultat vor sa dea click.

Tag-ul de titlu

In opinia mea, tag-ul titlului este cel mai important cand vine vorba de optimizarea seo pe pagina.

Aceasta se datoreaza faptului ca tag-ul pentru titlu ofera motoarelor de cautare un fel de privire de ansamblu a ceea ce este pe pagina ta.

Din experienta mea cu cat cuvantul cheie este mai aproape de titlu cu atat mai multa greutate va avea pentru motoarele de cautare.

Foloseste descrieri meta unice

Adaugarea unei descrieri meta face parte din practicile des intalnite pentru optimizarea pe pagina. Google recomanda, de asemenea, sa iti scrii propriile descrieri meta. Chiar daca motoarele de cautare au capacitatea de a extrace o bucata din continutul tau pentru a o afisa.

Este foarte important, pentru ca o buna descriere meta ajuta ca pagina ta sa iasa in evidenta si poate creste CTR-ul in mod organic.

O formula buna pe care o recomand pentru descrierea meta este: „Acesta este [continutul meu]. Aici vei invata despre [beneficiul continutului].”

De asemenea, incearca sa incluzi cuvantul tau cheie in descrierea meta. Pentru ca acest cuvant cheie va aparea ingrosat atunci cand se regaseste in descriere, si la fel acest lucru poate duce la cresterea CTR-ului.

Uite aici un exemplu de descriere meta de pe uno.ro :

exemplu descriere meta

Sa trecem la urmatorul pas.

Scrie continut SEO

Acum e timpul sa scriem continut care merita sa fie pe locul 1.

Pentru acest lucru trebuie sa trecem dincolo de utilizarea cuvintelor cheie pe pagina. Pentru a te clasa pe prima pagina pe Google, continul tau trebuie sa fie:

  • Unic
  • Super valoros
  • Optimizat pentru intentia de cautare

Acum hai sa vedem cum putem sa ne asiguram ca avem continut SEO ce indeplineste toate cele 3 conditii.

Continut unic

Cand spun continut unic, nu ma refer doar la continut dublicat. Ma refer la publicarea a ceva ce nu este doar reciclat. Cu alte cuvinte sa vii cu un articol ce ofera ceva nou.

Ceva nou poate fi:

  • O lista cu cele mai bune resurse pentru marketing
  • Un nou sfat o noua strategie de marketing
  • Design puternic si UX
  • Studii de caz
  • Proces simplificat

Continut Valoros

Scrierea unui articol unic este un punct de plecare bun. Dar nu este de ajuns. Mai bine de 4 milioane de articole se scriu zi de zi.

Deci, pentru ca articolul tau sa iasa in evidenta trebuie sa fie foarte valoros.

Aici ai cateva modalitati prin care poti face continutul tau incredibil de valoros:

Adaugi detalii, imagini, capturi de ecran, si etape pas cu pas.

Scrisul clar. Scris puternic, un copywriter va face ca continutul sa fie mai usor de parcus si mai interactiv.

Materiale actualizate: strategii noi, pasi si exemple relevante.

Autori experti. Majoritatea articolelor sunt scrise de oameni care nu au facut niciodata ceea ce iti spun ei sa faci. Continutul care vine de la cineva care are experienta in domeniu este aproape intotdeauna mai valoros decat de un scriitor fara experienta.

Continut care satisface intentia de cautare

Continutul valoros te poate pune pe prima pagine pe Google. Dar daca vrei sa ramai acolo, pagina ta trebuie sa satisfaca intentia de cautare.

Cu alte cuvinte, pagina ta trebuie sa fie exact ceea ce un vizitator cauta.

In caz contrar, site-ul tau se va duce cel mai probabil pe pagina a doua sau chiar mai jos.

Si acum sa trecem la urmatorul pas.

Optimizeaza pentru CTR

Optimizarea CTR-ului este important din doua motive.

In primul rand, CTR este probabil un factor de clasare pentru motoarele de cautare. In al doilea rand, cresterea CTR-ului conduce automat la mai mult trafic pe site.

Haide sa vedem ce putem face pentru a imbunatatii CTR-ul in mod organic.

Foloseste intrebari in titluri

Titlurile de intrebari au un CTR organic cu 14,1% mai mare vs titlurile fara intrebari. Deci, ori de cate ori are sens iti recomand sa folosesti intrebari in titluri.

De exemplu articolul meu despre Cum ajungi pe prima pagina pe google? foloseste o intrebare in titlu. Asta pentru ca aceasta interogare este foarte cautata, iar articolul meu va oferi ceea ce utilizatorii doresc.

Completeaza descrierile meta care lipsesc

Am vorbit mai sus despre descrierile meta si importanta lor. Mai exact am subliniat ca descrierile meta trebuie sa fie convingatoare.

Nu trebuie sa fie o descriere uimitoare mereu, insa doar avand o descriere meta poate fi deajuns.

Eu iti recomand sa faci un audit SEO pentru site-ul tau si sa gasesti paginile care nu au o descriere meta. Apoi adauga descierile pentru paginile care au nevoie.

Utilizeaza schemele FAQ si markup

Schema nu ajuta sau influenteaza in mod direct optimizarea SEO insa iti poate imbunatatii masiv CTR-ul, ceea ce duce la un trafic mai mare.

Utilizeaza casetele imbogatite si FAQ, adica intrebari frecvente.

Uite aici un exemplu de pe uno.ro

caseta imbogatita faq

Poti sa verifici daca ai configurat corect FAQ schema folosind instrumentul de testare de la Google.

Adauga anul curent la titlu si descriere

Uite un exemplu la ceea ce vreau sa spun.

adauga anul in titlu si descriere

Daca adaugi anul in titlu nu va afecta foarte tare in pozitii insa din experienta mea ajuta foarte mult la ctr si relevanta.

De exemplu, daca cineva va cauta „marketing digital”, nu isi va dori sa citeasca un articol din 2005. Va dori sa citeasca despre strategii cat mai noi si mai relevante.

Adaugarea anului la titlu si descriere va face ca continutul tau sa fie la zi.

Rezuma continutul.

Stiu, intr-o lume perfecta, vizitatorii site-ului ar citi fiecare cuvant de pe pagina ta. Dar nu traim intr-o lume perfecta.

Acesta este motivul pentru care trebuie sa iti faci continutul super usor de digerat.

Foloseste o tona de subtitluri H2, liste si imagini.

Sa trecem la urmatorul pas.

Tehnici avansate de optimizare seo pe pagina.

Acest ultim pas este o lista cu unele dintre strategiile mele preferate de optimizare seo pe pagina.

Deci, odata ce ai trecut prin pasii anteriori putem sa trecem la nivelul urmator.

Legaturi interne

Folosirea legaturilor interne este cruciala pentru SEO. In mod normal, vrei ca link-urile de pe paginile cu autoritate mare de pe site sa aiba link uri interne.

Cand o faci, asigura-te ca folosesti cuvinte cheie cu ancore bogate.

Poti folosi un tool SEO precum Ahrefs pentru a vedea ce pagini din site-ul tau au cea mai mare autoritate.

Apoi adauga cateva link-uri interne pe pagina cu autoritate mare catre pagina cu autoritate mai mica.

Si daca vrei sa vezi un exemplu bun despre cum sa faci legaturi interne pe site-ul tau de calitate, verifica Wikipedia 🙂

captura de ecran wikipedia linkuri interne

Intra in detaliu cu subiectul tau

Google vrea sa arate continut cat mai valoros si cuprinzator utilizatorilor. Cu alte cuvinte continut cu multe cuvinte. Si daca articolul tau acopera un intreg subiect, are o sansa mai mare sa fie pozitionat pe prima pagina.

Si una dintre cele mai usoare moduri de a te asigura ca Google vede continutul tau ca fiind complet este campul semantic sau LSI.

Cuvintele LSI sunt sinonime pe care Google le foloseste pentru a determina relevanta unei pagini.

Ca sa te asiguri ca utilizezi 100% din campul semantic cauta cuvinte cheie pe Google si deruleaza pana la sectiunea „cautari referitoare la”. Uite un exemplu.

Dupa cum poti vedea pentru optimizare seo altii au mai cautat si servicii seo sau agentii seo.

Mareste viteza paginii.

Google a spus in 2010 ca viteza de incarcare a paginii este un factor important pentru clasarea SEO.

Foloseste instrumentul oferit de Google (Pagespeed insights) pentru a vedea ce imbunatatiri de viteza trebuie sa ii faci site-ului tau. De asemenea, poti imbunatatii viteza de incarcare a site-ului daca te muti la un server/hosting mai bun.

Incearca sa elimini cat mai multe scripturi care se incarca in background.

Redu dimensiunea paginii tale pe cat posibil.

Oamenii sunt nerabdatori. In ziua de azi suntem obisnuiti sa obtinem continut la viteza fulgerului.

Daca site-ul tau inca se incarca greu poti apela la seviciul nostru de optimizare viteza site.

Optimizeaza imaginile

Pune la fiecare imagine a site-ului tau o descriere si un alt text.

Acest lucru ajuta motoarele de cautare sa inteleaga ce arata fiecare imagine. Iar daca are sens conecteaza imaginea optimizata cu cuvantul cheie tinta. Deci utilzeaza un nume de fisier care include cuvantul cheie.

Un alt motiv pentru a optimiza imaginile este ca ofera motoarelor de cautare un alt indiciu despre ce este pagina ta.

exemplu alt text

Concluzie despre optimizarea seo on page

Acum as vrea sa imi scrii in comentarii despre site-ul pe care incerci sa il optimizezi seo pe pagina.

Sper ca ai gasit acest ghid SEO de ajutor.

Ce sfat din acest articol vrei sa il pui in practica?

Lasa-mi un comentariu mai jos si promit sa iti raspund cat de repede pot.

In Romania, traderii luptă singuri. Suntem o comunitate mica, insa unita si dedicata stăpânirii piețelor financiare. Ne unim forțele pentru a depăși limitele și a descoperi oportunități ascunse, inaccesibile celor din mulțime.

Alătură-te nouă dacă:

  • EÈ™ti un trader pasionat, dornic să evolueze la un nivel superior.
  • CauÈ›i o comunitate exclusivă, unde poÈ›i învăța de la cei mai buni È™i contribui cu propriile tale abilități.

Trimite-mi un mesaj pe [email protected] si iti trimit invitatia.

 

Ma gasesti si pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.