Nu te speria!

Inca!

Google nu a dat update la noul factor de rankare insa a dat un comunicat in detaliu despre el. Asta inseamna ca, de data asta, ai timp sa te pregatesti.

Datorita acestei situatii neprevazute, Google a decis pentru prima oara sa ofere informatii asupra viitoarei actualizari ale algoritmului.

Potrivit Google, acest update se va face in 2021.

Iar el se numeste Experienta Paginii (Page Experience)

Deci, despre ce este vorba in acest update si cum ne pregatim pentru el?

Experienta Paginii

Iata ce spune Google pe pagina lor oficiala.

„The page experience signal measures aspects of how users perceive the experience of interacting with a web page. Optimizing for these factors makes the web more delightful for users across all web browsers and surfaces, and helps sites evolve towards user expectations on mobile. We believe this will contribute to business success on the web as users grow more engaged and can transact with less friction.”

Deci, cu alte cuvinte, ei cauta sa vada cat de utilizabil este siteul tau.

Uite un exemplu de ceea ce nu isi doresc sa vada pe un site:

Dupa cum poti vedea din videoul de mai sus, utilizator incearca sa faca clic pe ” inapoi”, dar pentru ca apare o bara de instalare impinge un pic siteul mai jos si determina utilizatorul sa faca clic pe „plaseaza comanda” .

Scopul acestui update este sa se asigure ca siteurile care se claseaza pe pozitii superioare nu creaza experiente negative pentru vizitatori.

Eu cred ca aceasta schimbare este inceputul unei schimbari mari in SEO

De ce este acest update asa important ?

Ce site-uri crezi ca Google favorizeaza ?

Site-urile cu cele mai bune backlink-uri sau site-urile care au culori interesante?

Raspunsul este nici unul.

Google vrea sa favorizeze site-urile care ofera cea mai buna experienta utilizatorilor, de aici vine si numele updateului Experienta Paginii.

Si aici ma refer la un intreg nu numai la un anumit factor. Cel mai bun continut, cea mai buna viteza, navigatie – o experienta totala.

Pe scurt, Google isi doreste site-uri ce se transforma intr-un brand. Intr-o autoritate a nisei respective.

Si totusi cum te pregatesti pentru noul update?

Incepe cu prima pagina

Daca te uiti atent la articolul general vei observa ca Google subliniaza cuvantul „experienta paginii”.

Asta inseamna ca siteul tau trebuie sa ofere o experienta buna in general vizitatorilor.

Nu se refera la o pagina anume. Insa un start bun ar fi prima pagina, pagina de acasa.

Pasul 1: optimizeaza viteza siteului si redu erorile

Cu cat siteul tau se incarca mai repede cu cat vei avea o experienta mai buna.

Acceseaza acest instrument si introdu adresa ta URL.

Google iti va oferi un raport complet despre cat de bine stai la capitolul viteza siteului.

Cu cat siteul tau se incarca mai repede cu atat mai bine.

Daca reusesti sa scoti sub 3 secunde e perfect.

Aici am cateva sfaturi despre optimizarea vitezei siteului.

Pasul 2: compara experienta paginii tale cu a competitiei.

S-ar putea sa crezi ca ai o experienta uimitoare, dar cum stai in raport cu cea a competitorului tau ?

Asa ca acceseaza siteurile competitorilor tai si verifica cum se descurca ei.

Acceseaza paginile de top si analizeaza-le.

Analizeaza cel putin 10 pagini ale lor si uita-te la experienta utilizatorului.

Ce fac ei ? Cum se compara calitatea continutului lor cu a ta? Care sunt diferentele dintre siteul tau si a lor ?

Pasul 3: Analizeaza designul siteului tau

Iti amintesti videoul de mai sus despre ce nu isi doreste Google?

In cazul in care ai astfel de experiente pe site, popupuri, reclame enervante de care nu poti scapa e timpul sa le scoti.

O modalitate buna prin care poti analiza probleme de utilizare cu ajutorul heatmaps. Si arata ceva de genul:

blank

Sunt un fel de termometre care iti arata cum interactioneaza vizitatorii tai cu siteul.

In loc de final

Experienta paginii si a utilizatorului va fi din ce in ce mai importanta in viitor.

Daca cei ce iti viziteaza siteul se bucura de o experienta buna, Google va vedea asta si te va rasplati cu pozitionari mai bune.

La fel ca orice actualizare de algoritm, Google isi va imbunatatii factorii pe masura ce are date.

Insa ceea ce este unic in legatura cu aceasta actualizare este ca acum ai o notificare in avans.

Asadar, profita de ocazia asta si incepe sa rezolvi problemele siteului.

Asa ca, ce vei schimba prima oara la siteul tau? Scrie-mi in comentarii acum.

Daca vrei sa ne conectam trimite-mi un mesaj pe [email protected]

Ma gasesti si pe:

4 comentarii la “Update Algoritm Google: Experienta Paginii”

  1. Pingback: SEO pentru incepatori - UNO SOFT
  2. Pingback: SEO Tehnic - Cum optimizam pe pagina - UNO SOFT
  3. Pingback: Trucuri de design pentru a imbunatati traficul SEO in 2020
  4. Pingback: Marketing prin continut - Studiu de caz

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.