SEO nu este doar despre obtinerea unor backlink-uri.

De o buna perioada de timp, Google se uita la experienta utilizatorului si chiar a introdus acest factor in algoritmii de classare.

Si ghici ce? Designul este unul din aspectele cheie atunci cand vorbim de experienta utilizatorului.

Deci daca nu o sa faci o treaba buna cu designul site-ului si clasamentul tau pe Google va avea de suferit.

Salut tuturor, eu sunt Vladislav si astazi am de gand sa iti arat trei trucuri de design care iti pot stimula traficul organic.

Hai sa incepem.

1.Mobile First

Inainte atunci cand oamenii foloseau mai mult calculatoarele pentru a face cautari. Puteai face un site care sa arate bine pe desktop si obtineai rezultate uimitoare.

Dar asta s-a schimbat din iulie 2019, cand Google a activat in mod implicit prima indexare mobila.

Ceea ce inseamna ca atunci cand Google indexeaza un site web se uita prima oara la versiunea de pe mobil pentru a determina cat de relevanta este pagina la interogarea utilizatorului.

Majoritatea oamenilor folosesc acum smartphone-ul inainte de a cauta ceva pe Google.

Potrivit statista.com, 64% din cautarile Google sunt facute pe dispozitive mobile.

Gandeste-te daca experienta site-ului tau pe mobil este rea, si traficul tau va avea de suferit.

Optimizeaza versiunea mobila

Deci pasul unu ar fi sa te asiguri ca ai o versiune mobila decenta pentru site-ul tau.

Asta inseamna ca site-ul este

  • usor de citit,
  • dimensiuni bune de font,
  • spatiere buna intre linii,
  • Culori care pot fi citite
  • si ierarhii bine definite.

Incepe sa livrezi ceea ce doresc oamenii sa vada.

Daca livrezi ceea ce oamenii doresc, asta inseamna ca ei vor avea o experienta mai buna care se traduce in pozitionare mai buna in clasamente.

De asemenea, asigura-te ca designul este responsive. Gandeste-te la telefonul mobil ca la o prioritate.

Optimizeaza Viteza site-ului

Asigura-te ca versiunea mobila se incarca cat mai repede posibil. Utilizeaza CDN-uri.

CDN-urile sunt o retea de livrare de continut. Acesta comprima imaginile si codul html astfel incat acestea sa se livreze cat mai repede.

Poti sa folosesti solutii precum Cloudflare.

Foloseste instrumentele Google

Google are multe instrumente care te ajuta sa optimizezi mai eficient si mai rapid site-ul.

Unul dintre ele este mobile friendly. Acest tool te ajuta sa indeplinesti standardele de proiectare a site-urilor.

Incearca sa combini acest tool cu Consola de Cautare. Acest lucru te va ajuta sa testezi site-ul atat pe mobil cat si pe desktop.

2.Organizeaza continutul site-ului

Acum urmatorul lucru pe care trebuie sa il faci este sa iti organizezi continutul.

Atunci cand ne referim la design, nu vorbim doar despre un site mobile friendly. Daca continutul tau nu este organizat atunci oamenii tai vor spune „okay site-ul arata frumos insa continutul este o pierdere de timp. ”

Deci cum faci asta?

Ei bine, primul pas este sa simplifici navigarea site-ului.

Nu adauga sute de categorii in meniul tau, si link-uri inutile pe care oamenii nu doresc sa intre.

Asigura-te ca pui cele mai importante categorii pe site-ul tau.

In acest fel oamenii vor face clic pe domeniile principale ale site-ului.

Sa trecem la pasul doi.

Ierarhia continutului

Utilizeaza o singura eticheta H1 si apoi treptat subdivizeaza celelalte blocuri de text.

Foloseste subtitluri H2, H3, H4 etc.

Subtitlurile face citirea mult mai usoara pentru oameni. Stim deja ca marea majoritate a oamenilor atunci cand verifica un site ei il scaneaza, nu il citesc.

Gandeste-te la continutul tau ca si cum ar avea mai multe capitole si sub subiecte. Asta ar trebui sa iti dea o idee despre cum sa utilizezi subtitlurile.

  • Titlul cartii este ca H1,
  • Fiecare capitol este un H2,
  • Fiecare subiect in cadrul capitolului este ca un H3.

Urmatorul lucru pe care trebuie sa il faci este:

3.Intentia utilizatorului

Urmatorul lucru pe care trebuie sa il faci este sa pui intentia utilizatorului in centrul experientei utilizatorului.

Uite, nu are rost sa publici un articol de 4000 de cuvinte cand vizitatorii cauta un produs pentru a-l cumpara.

Nu are sens.

Trebuie sa iti dai seama ce cauta oamenii pentru a determina cel mai bun tip de format pe care sa il creezi.

Nu este doar vorba despre daca sa faci continut lung sau continut scurt.

Uneori oamenii pot prefera un videoclip.

Sa spunem ca ai nevoie sa inveti cum sa iti legi cravata la costum.

Ce doresti sa vezi un text, o descriere cu imagini sau un video ?

Clar un videoclip.

Defineste tipul de cuvinte cheie

Primul pas este sa definesti tipul de cuvinte cheie pe care te focusezi si sa afli intentia utilizatorului.

Este:

  • Tranzactional
  • navigational
  • sau informativ ?

Fiecare cuvant cheie o sa va iti ofere un alt tip de pagina.

De exemplu pentru un cuvant cheie tranzactional ca sa cumperi un iphone ai scrie „cumpara iphone”.

Insa pentru unul informational ai scrie „care este cel mai bun iphone”.

Cine se claseaza pe primul loc

Pasul doi este sa te uiti cine se claseaza pe primele pozitii pentru acel cuvant cheie.

Google este deja destul de bun la determinarea intentiei utilizatorului.

Deci daca vei face o cautare pentru acel cuvant cheie, verifica ce fel de articole sunt pe primele pozitii.

Aceste site-uri iti vor da idei despre ce fel de continut cauta utilizatorii pentru acel cuvant cheie.

Acestea sunt cele trei sfaturi de design pentru a imbunatatii clasarea ta SEO si traficul.

Daca ai nevoie de ajutor cu site-ul tau da-mi te rog un mesaj.

O saptamana extraordinara iti urez!

In Romania, traderii luptă singuri. Suntem o comunitate mica, insa unita si dedicata stăpânirii piețelor financiare. Ne unim forțele pentru a depăși limitele și a descoperi oportunități ascunse, inaccesibile celor din mulțime.

Alătură-te nouă dacă:

  • Ești un trader pasionat, dornic să evolueze la un nivel superior.
  • Cauți o comunitate exclusivă, unde poți învăța de la cei mai buni și contribui cu propriile tale abilități.

Trimite-mi un mesaj pe [email protected] si iti trimit invitatia.

 

Ma gasesti si pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.