Un an s-a lucrat la acest studiu de caz despre marketing prin continut si in sfarsit pot impartasi cu tine rezultatele acestuia! Pune-ti centura de siguranta urmeaza cel mai epic studiu de caz.

Am creat primul meu site web cand aveam 16 ani.

Pe atunci, era suficient sa spamezi cuvantul cheie in continut si te clasai pe prima pagina pe google.

10 ani mai tarziu, regulile jocului SEO s-au schimbat foarte mult. Acum toata lumea vorbeste despre backlinkuri.

Este timpul sa punem la incercare acest mit si sa vedem daca avem nevoie intr-adevar de backlink-uri pentru a te clasa pe Google sau este suficient continutul de calitate?

Si fix asta am facut cu un domeniu nou timp de 10 luni consecutive.

In acest studiu de caz de marketing de continut, voi impartasi tot ce am invatat din acest experiment si cateva rezultate interesante.

Deci, ramai pana la final!

Sa incepem

Studiu de caz – Marketing de continut

Ideea din spatele acestui experiment este simpla: scrie 100.000 de cuvinte in 10 luni pe un site si vezi ce se intampla 🙂

Au trecut 10 luni de cand am inceput aceast studiu de caz si astazi am completat 100.000 de cuvinte. Care este echivalentul a 6 ore si 51 de minute de citire sau o carte de 250 de pagini.

cuvinte scrise pe un site

Cred ca acest lucru este ceva pe care oricine il poate realiza! Nu este ceva extrem, cunosc cativa oameni care scriu 100.000 de cuvinte intr-o luna. (desigur depinde foarte mult de nisa/research pe care trebuie sa il faci pentru a scrie)

Detalii despre Site

Acest experiement a fost facut pe un domeniu nou cu 0 istoric, 0 DA (domain authority), 0 PA (page authority) pentru a vedea rezultate si date concludente.

CMS-ul pe care l-am folosit a fost WordPress si o tema platita pe care eu si echipa mea am personalizat-o putin pentru a se potrivi nevoilor.

pluginuri wordpress

Pluginurile pe care le-am folosit sunt:

  • Anti-spam Akismet,
  • Asset CleanUp Pro: Pagina Speed ​​Booster,
  • WPBakery, Read Meter,
  • MC4WP: Mailchimp pentru WordPress,
  • Formularul de contact 7,
  • Updraft,
  • FastestCache WP,
  • WordCounter,
  • Yoast SEO Premium.

Despre Continut

Lungimea medie a unui articol este de 1081 de cuvinte. Am scris articole cu 4100 de cuvinte si articole cu 700 de cuvinte.

Daca nu pot produce cel putin 500 de cuvinte pe un subiect, nu il scriu.

Subiectul general pe care il aleg este usor de scris. Deoarece este expertiza mea si asta recomand, nu scrie despre ceva despre care nu ai habar.
Partea de cercetare va dura mult timp, plus ca nu va fi distractiv.

Proces si instrumente

Inainte de a scrie orice articol, trebuie sa cercetezi cuvintele cheie pe care intentionezi sa le ataci.

Daca nimeni nu cauta acel subiect, vei scrie pentru fantome, nimeni nu iti va citi articolele. (crede-ma, era blogului este moarta)

Pentru a cerceta cuvintele cheie si dificultatea de clasare am folosit: Ahrefs si whatsmyserp (extensie versiune gratuita pe chrome).

captura de ecran site ahrefs tool seo

Daca nu ai 99 USD pe luna, poti utiliza perioada de incercare gratuita, 7 zile sunt mai mult decat suficiente pentru a crea o lista de continut pentru un an intreg.

Criteriile mele pentru a gasi cuvinte cheie cu coada lunga pe care le pot clasa au fost:

  • Volumul minim de cautare 50
  • Maximum 10 backlinks (pozitia 1-3)
  • Un subiect irelevant pentru cuvantul cheie intern
  • daca sunt clasate articole vechi / outdated in pozitia 1-3

Daca una sau mai multe dintre conditii sunt indeplinite, adaug acel cuvant cheie in lista. Apoi, adaug titluri / subiecte in planificatorul meu de continut.

Acesta este un exemplu de cum arata planificatorul meu de continut:

plan continut marketing

Cea mai productiva perioada a anului pentru mine a fost in timpul carantinei cand am scris ca un monstru 🙂

cuvinte si articole pe care le-am scris in 4 luni

In 4 luni am scris 49.915 cuvinte.

50k in 4 luni si retine ca mai am inca 6 site-uri de gestionat, dar pentru acestia, am scriitori care sa aiba grija de continutul meu 🙂

Pentru a colecta e-mailuri am folosit MailChimp, dar ma gandesc sa trec la ActiveCampaign pentru ca am auzit atat de multe lucruri bune despre asta.

Acum sa vorbim despre SEO pe pagina.

Optimizarea pe pagina a continutului

SEO on-page este practica de optimizare a continutului pentru motoarele de cautare si vizitatori.

Practicile obisnuite de SEO pe pagina includ optimizarea etichetelor de titlu, a continutului, a linkurilor interne si a adreselor URL.

Am optimizat tot continutul pentru:

  • Experienta utilizatorului
  • Rata de respingere
  • Intentia cautarii
  • Viteza de incarcare a paginii


Structura continutului este foarte bine optimizata (H1, H2 si H3). Fiecare postare pe blog are o frecventa buna a cuvintelor cheie si linkuri externe pentru a ajuta Google sa descopere subiectul paginii.

Am optimizat structura URL-ului (ceva ce am neglijat in trecut). Este foarte usor sa o faci:

  1. Creezi adrese URL scurte.
  2. Incluzi un cuvant cheie in fiecare adresa URL.

Serios. Asta e tot.

Am folosit meta descrieri unice, bogate in cuvinte cheie.

Nu in ultimul rand, sa nu uitam de optimizarea imaginilor. Am folosit pe fiecare imagine de pe site un nume de fisier descriptiv si alt text.

Pentru a te clasa, asigura-te ca articolele:

  • Indeplinesc intentia de cautare
  • Au informatii valoroase
  • si este usor de citit (utilizeaza liste, imagini etc)

In ceea ce priveste viteza, am reusit sa ma incadrez intre aceste scoruri:

  • Dimensiune pagina <800 KB
  • Timp complet încarcat <2,4 secunde
  • 40 de cereri în total sau mai putin
  • Timp de raspuns de 400 ms de la server sau mai putin

Poti testa viteza siteului tau gratuit folosind Google PageSpeed Insights.

Nu in ultimul rand, sectiunea de biografie a autorului. Aceasta sectiune ajuta siteul sa dezvolte autoritate si incredere, atat in fata vizitatorilor cat si a motoarelor de cautare.

Asigura-te ca ai unul pe siteul tau! Include realizari care creeaza credibilitate sau sunt interesante pentru cititor.

Rezultate

Iata partea interesanta 🙂 Dupa tot efortul pe care l-am depus, vrem sa vedem si rezultate, nu ?

Ei bine, uite-le aici.

Trafic organic

Iata o captura de ecran din Google Analytics:

captura trafic google analytics

Traficul organic a crescut de la 0 (decembrie) pe luna la 472 (septembrie) pe luna.

Aceasta reprezinta 35,75% din traficul total.

Suntem abia in luna a zecea si stiu de la Ahrefs ca este nevoie de 1-3 ani in medie pentru ca un articol sa se claseze in primele 10 rezultate.

grafic timp estimativ pana cand un articol rankeaza pe primele 10 pozitii

Si asta inseamna ca vom vedea rezultatele reale ale acestui experiment in aproximativ 24 de luni. Ma voi asigura ca voi actualiza acest caz de studiu la fiecare 12 luni.

Retineti ca aceasta crestere a fost realizata cu 0 backlinkuri create manual!!!

Ce este si mai nebunesc, unele dintre pagini sunt clasate pe pozitiile 2 si 3 si au obtinut backlink-uri naturale.

Autoritatea domeniului a crescut de la 0 la 21 conform lui Ahrefs.

autoritatea domeniului conform ahrefs

Consola de cautare Google

Sa aruncam o privire la Google Search Console acum.

consola google search

Da, despre asta vorbesc, peste 2500 de persoane foarte targetate, gata sa consume, sa informeze si sa cumpere. Peste 320.000 de afisari cu o pozitie medie de 45,2.

Da, puteti obtine un numar mai mare intr-o nisa generala, cum ar fi Lifestyle, Fashion, Pet etc., dar atunci mesajul ar fi mai greu de comunicat pe un trafic atat de divers.

Google a indexat 113 si a exclus 276 de pagini.

blank

Rata de indexare nu este atat de buna, vreau sa o imbunatatesc in viitor.

Ah si dupa anuntul lansarii de catre Google a actualizarii experientei pe pagina, asigura-te ca ai acest lucru in GSC:

blank

Toate adresele URL sunt bune pentru dispozitive mobile si desktop. Vei gasi aceasta optiune in meniul Core Web Vitals.

e-mail marketing si conversii

Ceea ce ne intereseaza la sfarsitul zilei sunt conversiile.
Cati oameni tin de fapt la noi? Au interactionat cu continutul nostru? Cati au cumparat de la noi?

Iata o captura de ecran a publicului meu de pe Mailchimp:

audienta emailuri mailchimp

Din 2500 de persoane care au vizitat site-ul meu de la motoarele de cautare, 120 s-au abonat la newsletter-ul meu, ceea ce reprezinta o rata de conversie de 4,8%. (retineti ca nu am colectat e-mailuri de la inceput 🙁)

Sigur, aceasta rata de conversie poate fi mult mai mare daca le-as oferi ceva in schimbul e-mailului lor. (si asta intentionez sa fac in continuare 🙂

Si nu vorbesc despre genericul „uite, da-mi e-mailul tau, iti voi trimite un buletin informativ in fiecare saptamana”.

Nu.

Vorbesc despre oferirea cu adevarat a ceva valoros, ar putea fi:

  • un ebook de 10.000 de cuvinte, plin de informatii,
  • un tutorial video despre cum sa …

Lucruri de acest fel il fac pe vizitator sa interactioneze cu continutul tau si, in cele din urma, sa cumpere de la tine.

Mai departe, iata interactiunea de dupa prima mea campanie de e-mail.

aici sunt valorile dupa prima mea campanie de e-mail.

Sunt 10 persoane care au dat clic pe linkul meu, 3 persoane care au cumparat un produs si un apel instantaneu 🙂

Ce s-ar putea face mai bine

Prima si cea mai mare greseala a mea a fost: nu am masurat toti prospectii care vin de pe acest site.

Este o vorba veche „nu poti imbunatati ceea ce nu masori”.

Asta inseamna ca nu cunosc rata mea de conversie, nu am avut niciun KPIS.

Cand faci lucrurile la intamplare, plutesti sperand sa prinzi ceva.

Mai mult decat atat, nu colectam e-mailuri de la inceput si nu am avut o palnie de vanzare (un funnel).

Asigurati-va ca ai configurat toate aceste lucruri inainte de a incepe calatoria 🙂

Ce urmeaza

Iata cum intentionez sa scalez site-ul web si sa castig mai multi bani.

Lucrez la intelegerea calatoriei unui client (customer journey). Acest lucru va duce la crearea unei palnii de vanzari eficiente.

palnie de vanzare

Singura modalitate de a va imbunatati veniturile online fara a angaja 100 de baieti de vanzari este prin configurarea unei palnii de vanzari.

Odata ce am stabilit acest lucru, imi voi unifica sursele de trafic in palnia si scala vanzarile.

Daca reusesti sa personalizezi cat mai mult posibil experienta vizitatorului, vei avea succes si asta ma conduce la un alt lucru pe care vreau sa-l implementez: chat-urile.

exemplu de chatbot

Chatbot cu salturi logice care iti creeaza experienta pe baza alegerilor tale. Este o palnie de vanzare, dar instantanee 🙂

Dupa implementarea acestora, voi verifica Google Search Console, voi face o lista cu primele 5 articole care aduc cel mai mult trafic si voi pune un banner personalizat pe fiecare pagina.

Concluzia mea din acest studiu de caz de marketing prin continut

Ceea ce am invatat din acest studiu de marketing de continut este ca poti clasa si avea succes cu mai putin de 100 ron.

Desigur, acest lucru necesita timp si efort, dar in cele din urma, continutul bun va castiga intotdeauna. Continut creat pentru oameni, cu informatii valoroase.

Nu spun ca nu ar trebui sa creezi backlink-uri (vei avea nevoie de ele in cele din urma), sunt foarte bune daca doresti sa scalezi sau sa obtii rezultate mai rapid. Dar, ca sa stii, poti incepe si fara ele. Doar ai rabdare si creaza continut epic.

Un alt lucru important este sa masori totul. Daca ai date, vei cunoaste urmatorul pas si vei sti cum sa imbunatatesti site-ul.

Planuiesc sa actualizez acest studiu cu rezultate noi odata ce am atins, 12 luni, 18 si 36.

Acum e randul tau.

Spune-mi ce ai gasit interesant in acest studiu de caz de marketing de continut?

Hei, sunt Vladislav. Sunt hotarat sa iti cresc venitul afacerii prin digitalizarea ei. 

Dar, doar daca ma lasi sa te ajut 🙂

Trimite-mi un mesaj pe salut@uno.ro si iti scriu cat de repede pot.

 

Ma gasesti si pe:

2 thoughts on “Marketing prin continut – Studiu de caz”

  1. super continut, eu sunt la inceput si am foarte multe de invatat. Astazi am invatat ca trebuie sa fac cat mai mult content epic pentru a avea succes . multumesc pentru acest studiu de caz am invatat foarte multe lucruri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *