Cum sa alegi un nume bun pentru firma ta?

Sunt peste 100.000.000 milioane de afaceri in intreaga lume. Asta inseamna ca exista o afacere pentru fiecare 70 de persoane.

Cu atat de multe branduri in lume, de la Nike si Apple, la firmele mici cum ar fi magazinele de la coltul blocului.

Devinde din ce in ce mai greu sa iesi in evidenta.

Salut! Eu sunt Vladislav si astazi te voi invata cum poti crea cel mai bun nume pentru afacerea ta.

Uite varianta video daca nu ai timp sa citesti:

Sa incepem.

Ce insemna un nume de brand bun

Exista un studiu realizat de Universitatea din Alberta in 2010, care a concluzionat ca oamenii raspund foarte bine la nume de firme care au structuri repetitive. De exemplu : Coca- Cola, Kit Kat, Tik Tok.

Un nume bun este:

  • Semnificativ – care cultiva o emotie pozitiva, o conexiune.
  • Vizual – un nume de brand care este comunicat prin design si logo.
  • Distinctiv – Iese in evidenta fata de concurentii tai.
  • Accesibil – Usor de interpretat

Acestea sunt doar cateva moduri in care un brand poate oferi valoare.

Cu toate acestea cea mai importanta intrebare pe care trebuie sa o pui atunci cand faci un brand este: Acest lucru rezoneaza cu publicul?

Publicul tinta

Asigura-te ca iei in considerare publicul tinta pe care il vizezi.

Spre exemplu daca audienta ta este un grup de investitori crezi ca un nume precum „Gheorghe Vulcanizare” ar functiona?

Sigur ca nu.

Deci, primul lucru pe care doresti sa il faci este sa iei in considerare publicul tinta pe care il vizezi.

Care este grupa lor de varsta?

Care sunt valorile lor culturale?

Si cum ii va ajuta acest brand in viata lor ?

Daca vei avea o intelegere slaba a publicului pe care il vizezi urmatorii pasi vor esua.

Selecteaza ce tip de nume doresti

Al doilea lucru pe care trebuie sa il faci este sa selectezi ce tip de nume doresti.

Unii oameni pot cu succes sa foloseasca propiul lor nume. Numele lor de multe ori rezoneaza cu viziunea lor asupra firmei.

De exemplu Lorand Soares Szasz sau Calvin Klein. Sunt sigur ca ai auzit deja de Jordan. Isi foloseste numele de familie si este un brand de peste 100.000.000 milioane de dolari, daca nu peste.

Elon Musk, foloseste Tesla dupa Nikola Tesla.

KFC foloseste acronime de la Ketucky Fried Chicken.

Sa trecem la urmatorul pas.

Incearca un nume descriptiv

A treia recomandare este sa folosesti un nume descriptiv.

Numele companiei tale poate descrie ceea ce este afacerea ta.

Cateva exemple: Fan Courier, American Airlines.

Acestea sunt cateva exemple de nume care iti spun exact ceea ce face compania. Chestia asta evita orice confuzie.

Poate fi plictisitor uneori insa functioneaza bine.

Nume sugerate

In categoria acesta exista 3 tipuri.

Real. Adica acest cuvant exista deja. Un exemplu aici este Uber, inseamna remarcabil sau suprem. Asta reprezinta o companie cu obiective si ambtii mari.

Compus sau amestecat. Sunt doua cuvinte impreunate. Un exemplu bun aici este Facebook.

Inventat. Uneori nu sunt suficiente cuvinte sa descrie afacerea ta, deci trebuie sa inventezi unul :). Un exemplu aici ar fi Linkedin.

Numele trebuie sa transmita emotie

Acum intreaba-te care este viziunea brandului tau?

Care este declaratia de misiune a firmei tale?

Cele mai bune branduri se traduc intr-un fel de apel emotional.

Vrei ca brandul tau sa articuleze inima.

Apelul emotional al lui Nike este despre a castiga, de a fi un campion, de a depasi orice limita. Just do it!

Poti incerca chiar si testarea cu nume de branduri diferite pentru a vedea care se potriveste cel mai bine. La inceput poti face chiar cateva sondaje cu prietenii tai.

Simplitate

Cele mai memorabile branduri au un nume foarte simplu.

Daca ai un nume de firma foarte lung poate fi foarte greu de pronuntat. Automat nu va fi usor de memorat.

Stiai ca atunci cand Jeff Bezos a vrut sa inceapa Amazon, a vrut sa ii puna numele „Cadabra”, dupa cuvantul magic Abracadabra.

Dar atunci cand a primit un telefon de la avocatul sau care il ajuta sa infiinteze firma. Avocatul lui a crezut ca numele companiei era Cadaver. Chiar atunci Bezos si-a dat seama ca acest nume nu ar functiona.

Si atunci l-a schimbat in Amazon.

Si bineinteles, asigura-te ca numele firmei tale nu inseamna nimic negativ in alte limbi.

Daca vei urma toate aceste sfaturi vei avea un nume de firma uimitor.

Acum, daca ai nevoie de ajutor pentru crearea unui site sau realizarea unui magazin online contacteaza-ne.

Lasa-mi un comentariu cu numele firmei si iti pot da sfaturi daca e okay sau nu.

O saptamana excelenta!

In Romania, traderii luptă singuri. Suntem o comunitate mica, insa unita si dedicata stăpânirii piețelor financiare. Ne unim forțele pentru a depăși limitele și a descoperi oportunități ascunse, inaccesibile celor din mulțime.

Alătură-te nouă dacă:

  • Ești un trader pasionat, dornic să evolueze la un nivel superior.
  • Cauți o comunitate exclusivă, unde poți învăța de la cei mai buni și contribui cu propriile tale abilități.

Trimite-mi un mesaj pe [email protected] si iti trimit invitatia.

 

Ma gasesti si pe:

2 comentarii la “Cum sa alegi un nume pentru afacerea ta sau un brand”

  1. Pingback: Branding - Cum creezi un brand
  2. Pingback: Cum scrii un titlu bun care atrage atentia si vinde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.