Esti aici pentru ca vrei sa stii cum sa lansezi un site nou care sa aiba succes.
Ar trebui sa te simti mandru pentru ca ceea ce urmeaza va fi mega interesant. Aceasta postarea iti va arata exact cum sa faci acest lucru si va acoperi o gama larga de recomandari pentru lansarea site-ului tau, inclusiv:
- Cum arata un site web ideal pentru ziua lansarii.
- Cum sa iti maximizezi accesul si traficul pe site-ul tau in prima zi a lansarii.
- De ce trebuie sa iti prezinti site-ul in mai putin de sapte secunde?
- Ce continut sa alegi sa fie live in prima zi a lansarii.
- Cum sa creezi un articol viral, o pagina de resurse si o postare lunga.
- Dece iti recomand, de asemenea, sa ai un blog, studii de caz si multe altele.
- Cum sa creezi un site la care oamenii doresc sa ramana pe el.
- Ce este o pagina creata pentru „share” si de ce ai nevoie de una.
- Cum sa construiesti o pre-lansare pe site-ul tau.
- Si ce sa faci dupa lansare.
Introducere
Inainte sa incepem cu lansarea noului site web, trebuie mai intai sa iti marturisesc ceva:
Sunt adesea intrebat care au fost cele mai mari greseli pe care le-am facut atunci cand am creat primul site. De obicei raspund cu:
- Nu am inceput mai devreme
- M-am gandit la bani inainte de a servi o audienta.
- Am incercat sa fac totul de unul singur.
- Nu am inceput o lista de emailuri.
Am invatat foarte multe prin metoda „incercare si esec” cu primul meu proiect in 2008-2009. Pe atunci optimizarea seo era mult mai simpla si reusisem sa rankez pe primul loc la cuvantul cheie „poze” intr-o luna.
Am facut multe greseli la inceput insa am invatat atat de multe.
Una dintre greselile despre care vreau sa vorbesc astazi este una pe care am facut-o cand am inceput primul proiect:
Nu am creat un plan de lansare pentru site
Fara un plan de lansare vei publica continut pentru nimeni.
Cand creezi pentru prima data un site, nimeni nu stie despre el, doar tu.
Cel mai bun continut va fi irosit si in cele din urma va ajunge in arhive.
Hai sa vedem cum sa evitam acest lucru.
Cum arata o lansare ideala: Obiective.
In ziua in care lansezi si distribui siteul tau, scopul este sa ai cat mai mult trafic.
„Cat mai mult trafic” este relativ, si da pentru orice site nou, orice trafic este bun insa exista modalitati de a maximiza traficul din prima zi.
De asemenea, vei dori ca noii tai vizitatori sa faca o serie de actiuni:
- Sa citeasca continutul tau (normal)
- Sa se aboneze la lista ta de emailuri
- Sa distribuie continutul si site-ul tau cu alte persoane
- Sa interactioneze cu siteul tau
Scopul principal al lansarii, dincolo de obtinerea de venit si trafic este de a stabili brandul tau ca o noua autoritate in nisa.
Chiar daca intri intr-o nisa tarziu poate fi un avantaj, deoarece poti vedea ceea ce lipseste intr-o piata existenta.
Ce trebuie sa faci inainte de a lansa site-ul
Gandeste-te la lansarea noului tau site ca la un eveniment important care se intampla intr-o anumita zi, in care brandul tau si tot ceea ce are de oferit devine disponibil publicului.
Daca faci acest lucru te va pune in starea de spirit corecta. Nu doar pentru tine, ci si pentru cei ce ii vei contacta inainte de ziua lansarii pentru a te ajuta sa te promovezi.
O data specifica te va ajuta sa te pregatesti inainte si iti va oferi o tinta sau un termen limita ca sa eviti amanarea lucrurilor pe ziua de maine.
Inainte sa te apuci sa contactezi oamenii trebuie sa faci aceste lucruri:
1. Cele 7 secunde
Primul si cel mai important lucru pe care trebuie sa il faci este sa gasesti modalitatea corecta de a face oamenii sa inteleaga rapid ce este brandul tau si de ce merita sa fii atent la ea.
Acest exercitiu va deveni fundamentul pentru toate lucrurile care se intampla in jurul lansarii siteului.
Daca vizitatorul site-ului nu intelege in sapte secunde sau mai putin ce este pe site atunci nu esti gata pentru lansarea lui.
Prin urmare, o perioada semnificativa de timp ar trebui sa fie cheltuita pe acest pas.
Determina limbajul potrivit pentru audienta ta.
Am scris aici mai multe despre cum sa faci landing pageul perfect.
2. Continutul care va fi live in prima zi
In ziua lansarii, trebuie sa ai mai multe articole pline de informatii valoroase pentru audienta ta, retine mai multe pagini, nu doar una.
Vei avea o postare ce are mai mult trafic, insa trebuie sa ai si alte „pietre de temelie”, care vor sustine continutul tau.
Uneori, nu acel continut initial ii face sa cumpere de la tine, ci acele postari care ar putea fi de fapt mai relevante pentru ei.
In plus daca vei avea din prima mai multe articole, vor avea un motiv in plus sa se aboneze la newsletterul tau in speranta ca vor primi si mai multe informatii valoroase.
3. Designul site-ului
Inainte de a lansa, asigura-te ca ai un site bine conceput pentru a gazdui tot continutul uimitor pe care il vei crea si publica in viitor.
Nu trebuie sa includa cele mai recente elemente in design, trebuie doar sa realizeze cateva lucruri importante pentru succes.
In ansamblu, ar trebui sa lase o prima impresie grozava.
Continutul tau va ajuta cauza, dar inainte ca acest continut sa fie consumat, oamenii vor analiza instantaneu designul si vor judeca brandul tau pe baza designului.
Un site web curat, usor de navigat si care nu este coplesitor (de exemplu prea multe optiuni / reclame etc) este spre ceea ce ar trebui sa te indrepti.
Elementele de branding, inclusiv logo-ul, sloganul, si orice alte elemente grafice de pe site-ul tau trebuie sa formeze o echipa care sa ajute vizitatorul siteului sa inteleaga ce este pe site.
Calitatea designului poate face diferenta intre:
Un vizitator care sta pe site si unul care iese.
Un cititor care viziteaza regulat siteul sau altul care pleaca plictisit.
Un potential client care cumpara de la tine vs unul care cumpara de la concurenta.
Un client multumit vs unul care cere banii inapoi
Poti avea cel mai bun continut din lume, dar fara un design bun, s-ar putea ca vizitatorul sa nu ajunga la el.
Persoana medie petrece aproximativ 7 secunde pe un site, ceea ce inseamna ca ai aprox 7 secunde pentru a face o prima impresie buna noilor vizitatori sau altfel vor pleca.
4. Creaza o pagina Teaser
Inainte de a lansa oficial site-ul tau, poti incepe deja procesul de marketing prin crearea si promovarea unei pagini teaser, un fel de pre-lansare.
Oamenilor le place sa stie inainte de urmatorul „mare eveniment”, asa ca incearca sa creezi un mediu de anticipare.
Odata ce creezi aceasta pagina, da share pe grupurile in care esti inscris, la prietenii tai si vei avea parte de trafic imediat.
In plus, daca incepi sa observi un numar de persoane care se intereseaza de site-ul tau inainte de lansare, acesta este un motivator imens pentru a continua.
Uite cateva exemple de astfel de pagini:
Pe aceasta pagina teaser, asigura-te ca:
- Starnesti interes.
- Vizitatorii inteleg ce vrei sa faci pe viitor.
- Valorifici acest interes prin captarea adreselor de e-mail.
Gandeste-te la acesti abonati timpurii ca ambasadori.
Ei vor fi primii care vor sti cand noul tau site este live si vor fi acolo pentru a te ajuta sa raspandesti vestea.
Daca este posibil, ofera-le ceva ca multumire pentru abonare, care va fi disponibil numai inainte de lansare.
Ce sa faci dupa lansare
In momentul in care ai lansat exista o serie de lucruri pe care ar trebui sa le faci:
- Trimite email abonatilor!
Acum e momentul sa trimiti un email abonatilor tai si sa le spui ca site-ul tau este live.
De asemenea, da-le o modalitate usoara de a distribui site-ul tau. Acestia sunt ambasadorii tai si cu siguranta vor dori sa impartaseasca cu prietenii lor site-ul tau.
- Continua sa produci mai mult continut.
Daca lucrurile merg bine la lansare, vei dori sa pastrezi atentia vizitatorilor prin a le oferi mai mult continut, chiar de la inceput.
- Contacteaza siteurile de stiri locale/nationale.
Siteurile de stiri locale cauta mereu povesti si continut nou de distribuit. Contacteaza cateva din cele mai cunoscute site-uri de stiri si spune-le povestea brandului tau.
- Raspunde la fiecare comentariu
In ziua lansarii daca o faci corect si ai trafic, este posibil sa primesti o serie de comentarii la postarile tale. Raspunde la fiecare dintre ele.
Sper ca ti-a placut acest articol si iti doresc mult succes in lansarea site-ului tau.
Daca ai nevoie de ajutor te rog sa imi lasi un comentariu la aceasta postarea sau un email pe salut [@] uno [.] ro