Obisnuiam sa rad atunci cand cineva vorbea despre optimizare SEO.

Serios.

Acum 8 ani cand am avut primul site, care a crescut la peste 1 milion de afisari pe luna, prietenii ma intrebau tot timpul cum aduceam atata trafic pe site, cum fac SEO.

Zambeam si le spuneam „Nu optimizez SEO”.

In perioada 2012 – 2015, am scapat nepedepsit.

Pur si simplu postam volum mare de continut si calitativ. Tone de continut postate cat mai repede posibil. Asta era intreaga strategie.

Si a functionat. Foarte, foarte bine.

Nu cercetam pe ce cuvinte cheie sa optimizez. Nu imi faceam griji pentru SEO. Nu foloseam nici un tool de SEO.

Dar adevarul e ca: am avut mare noroc.

Conceptul de marketing de continut si SEO era un concept destul de nou pe atunci. Si cand apari cu un concept la inceput de drum poti scapa fiind un pic neglijent. Am fost neglijent.

Dar in aceste zile, jocul traficului, jocul SEO s-a schimbat.

Am continuat cu strategia de continut, scriam si scriam nopti si weekenduri fara oprire. Un an mai tarziu, traficul a ramas acelasi. Se plafonase.

In ultimul an, ne-am reconstruit complet strategia de SEO. Intrega strategie de SEO este acum construita in jurul unei filozofii de baza: acceseaza fluxuri garantate de trafic.

Traficul va creste 100%.

Dar, unde gasim aceste fluxuri de trafic garantate?

In acest articol am schitat cei 6 pasi pe care trebuie sa ii folosesti pentru a obtine trafic nou. Impreuna o sa iti arat cum sa gasesti subiecte pentru continut pe care sa ne concentram, sa ne descoperim principalii competitori, sa ii convingem pe competitori sa faca toata treaba in locul nostru si sa conectam fluxuri de trafic garantate pentru site-ul nostru.

Hai sa incepem.

Pasul 1.

Gaseste cuvintele cheie de vis care iti vor creste traficul

In primul rand, vom crea o lista de cuvinte cheie pe care le consideram a fi „cuvinte cheie de vis”.

In termeni de SEO, acestea sunt cuvinte cheie scurte. De obicei contin 1-3 cuvinte.

Motivul pentru care le numim cuvinte cheie de vis deoarece competitia este de obicei foarte mare.

Stim ca SEO nu este o strategie de marketing noua. Google are pana la urma deja 20 de ani. Acestea fiind spuse, ai putea sa ai noroc sa dai peste o nisa care nu este atat de competitiva.

Insa, cei mai multi dintre noi trebuie sa fim putini mai creativi pentru a gasi fluxuri de trafic.

Chiar daca exista concurenta pe cuvintele cheie de vis, noi inca ne dorim sa ne clasam pe locul 1 pe Google pentru ele. Pe masura ce vom obtine clasari pe prima pagina pe alte cuvinte cheie, site-ul nostru va deveni tot mai puterinic, mai autoritar. Pe masura ce devenim mai puternici, continutul nostru pentru cuvintele cheie de vis va incepe sa se pozitioneze tot mai bine in clasamente.

Dar hai sa nu ne grabim.

Acum ce trebuie sa faci este sa gasesti primele 5 cuvinte cheie pentru site-ul tau.

Aici va trebui sa apelezi un pic la intuitia ta, insa si aici iti pot da cateva sfaturi:

  • Pastreaza-le cat mai scurt. Ar trebui sa contina 1-3 cuvinte.
  • Incearca sa faci o lista de 10-15 cuvinte care crezi ca ar descrie categoria site-ului tau. Include si sub topicuri.
  • Foloseste un tool de SEO pentru a verifica volumul de trafic pentru cuvintele cheie
  • Alege cele mai bune 5 cuvinte cheie. Incearca sa alegi cuvinte cheie care au cel mai mare volum de cautare si descriu perfect categoria site-ului tau.

Sfat: Poti folosi tool-ul oferit de cei de la Google pentru a verifica volumul de trafic pentru cuvintele cheie. Tine cont ca acele date sunt estimate ele nu reprezinta valorile exacte de trafic pentru fiecare cuvant cheie in parte.

google planificator cuvinte cheie volum trafic
google planificator cuvinte cheie

De exemplu, aici sunt cele 5 cuvinte cheie pe care le-am ales pentru site-ul UNO SOFT:

  • Agentie de WebDesign
  • Marketing Online
  • Realizare Magazin online
  • Creare site
  • Marketing Digital

Aceste cuvinte cheie nu trebuie sa fie perfecte. Odata ce simti ca iti descriu categoria site-ului treci la urmatorul pas.
Pasul 2.

Pune concurentii sa faca treaba in locul tau.

Am putea sa petrecem nenumarate ore incercand sa ne gandim la fiecare cuvant cheie.

Sau… concurenta ne poate da simplu toate raspunsurile.

Acesta este modul in care vom gasi fluxuri garantate de trafic.

SEMrush are un instrument foarte folositor numit Keyword Gap Tool.

Hai sa identificam toti concurentii nostri.

In bara din stanga, du-te la organic research si apoi competitors. Conecteaza domeniul in partea de sus vei obtine un raport de genul asta:

competitori

Super. In cazul UNO SOFT, pe acest grafic ne arata ca magazin online si attagency sunt competitorii nostri.

Acum stim pe cine sa ne concentram, e timpul sa ii facem sa ne faca treaba.

Vom acces un intrument numit Keyword Gap. Este in bara din stanga la Gap Analysis. Sunt cateva lucruri pe care trebuie sa le configuram in acest raport.

Odata ce le-am facut, SEMrush o sa ne spuna toate cuvintele cheie pe care competitorii nostri se afla. Ne va spune sursa exacta a traficului dupa care sa mergem.

In primul rand, pune numele domeniului pentru competitorul tau in caseta de cautare. Ar trebuii sa ai pe ecran ceva de genul asta:

keyword gap

Acum introdu cel mai mare competitor al tau unde scrie „Enter Domain”.

Apasa butonul GO.

In acest moment in raport vei vedea toate cuvintele cheie pentru care tu si competitorul tau rankati. Dar asta nu te va ajuta cu adevarat.

Apasa pe iconita cu cercurile suprapuse. Apoi selecteaza optiunea „Unique to the first domain ‘s keywords”. Acest lucru va restrictiona intreaga lista si iti va afisa doar cuvintele cheie la care competitorul tau rankeaza si tu nu.

Ca sa eliminam cuvintele cheie la care este volum de trafic mai mic de 100, selecteaza la filtru optiunea include volumul de trafic mai mare de 100.

Si boom! Asta este lista de aur. Plina cu oportunitati de trafic. Este plina de subiecte care primesc un volum consistent de cautari. Exact ceea ce avem nevoie pentru a creste traficul site-ului.

Acest raport ne pregateste pentru urmatorul pas.

Construieste lista de cuvinte cheie

Cuvintele cheie „de vis” au deobicei un volum foarte mare de trafic si se potrivesc incredibil de bine pentru afacerea noasta. Dar fluxurile de trafic valoroase, de obicei, inseamna concurenta mare.

Pentru a obtine cresterea traficului trebuie sa te uiti dupa niste cuvinte cheie „long tail”. Ele sunt cuvinte cheie mai lungi, formate din mai multe cuvinte.

Acestea sunt cuvinte cheie care de multe ori sunt omise de catre concurenta si pot fi exploatate usor. Volum de trafic mai mic, competitie mai putina.

Ne putem clasa pe pagina 1 mai rapid si mai usor, apoi trecem la urmatorul cuvant cheie, si asa mai departe.

Acum sa creem lista de cuvinte cheie rapid. Un cuvant cheie long tail ar trebui sa indeplineasca aceste criterii:

  • Sa fie strans legat de unu din subiectele tale principale. Cu cat construiesti mai multa autoritate in fiecare subiect, cu cat va fi mai usor sa te clasezi pe pozitii mai bune.
  • Sa aiba un volum de trafic intre 100 si 1000 de cautari pe luna. Daca ai deja un site cu autoritate mare, nu ezita sa mergi si mai departe. Insa daca site-ul tau este nou, incearca sa vizezi cautari intre 100 si 500 pe luna.
  • Un cuvant cheie pentru care nu rankezi deja pe prima pagina.

Fa asta pentru toti competitorii tai principali si alege 20 de cuvinte cheie care ti se potrivesc.

Acum ca avem lista de cuvinte cheie sa trecem la urmatorul pas.

Alege primele 10 cuvinte cheie pentru continut SEO

Alege primele 10 cuvinte cheie.

Pana acum ar trebui sa ai urmatoarele:

  • 5 cuvinte cheie „de vis”
  • cei mai importanti 5 competitori
  • 20 de cuvinte cheie long tail

Din acestea 20 vom alege acum 10 cuvinte cheie pe care sa ne concentram.

Pe masura ce restrangi lista la 10 cuvinte, ia in calcul autoritatea subiectului. Asigura-te ca aceste cuvinte cheie sunt in domenii de actualitate si continutul tau va fi fresh.

Concentreaza cuvintele cheie pe subiecte de nisa care nu sunt competitive.

Daca nu esti sigur ce cuvinte cheie sa alegi si toate au un volum de cautare similar alege cuvintele cheie de care esti cel mai entuziasmat sa creezi continut. Asta va face tot procesul mai distractiv 🙂

Acum ca avem cele 10 cuvinte cheie pe care sa ne concentram sa trecem la urmatorul pas.

Construieste un sistem pentru a vedea ce cuvinte cheie rankeaza.

Odata ce vei incepe sa postezi continutul o sa vrei sa vezi ce cuvant cheie se claseaza si care nu.

Cel mai bun mod de a face aste lucru este tot folosind SEMrush.

Incepe prin a crea un proiect pentru site ul tau. Vei putea face asta imediat ce te loghezi. Dupa ce intri in panoul de administrare apasa butonul „position tracking”

apasa pe position tracking

Dupa va trebui sa configurezi cateva setari. Chestii standard precum domeniul si locatia.

Pentru competitori foloseste cei 5 concurenti pe care i-ai gasit mai devreme.

Si pentru cuvintele cheie, foloseste cele 10 cuvinte cheie pe care le-ai ales mai devreme.

Mai departe o sa primesti un raport unde poti vedea instantaneu cum te clasezi pentru cuvintele cheie tinta.

Odata ce incepi sa publici continut, iti recomand sa verifici acest raport macar o data pe luna pentru a fi la curent cu ceea ce se intampla cu pozitiile tale.

Acum sa trecem la ultimul pas.

Scrie continut SEO.

Acum ca ai cele 10 cuvinte cheie, e timpul sa scrii cel putin 10 articole si sa le publici.

Iti recomand sa scrii cel putin un articol pentru fiecare dintre cele 10 cuvinte cheie.

De ce tocmai 10?

Google poate fi un pic pretentios uneori, nimic nu se claseaza cu certitudine pe pagina 1. Pentru a compensa noi intotdeauna livram continut in loturi de cate 10.

Acest lucru garanteaza ca vom obtine macar 2 articole castigatoare si vom creste traficul.

Nu iti face griji, nu trebuie sa scrii toate cele 10 articole intr-o singura zi. Un ritm foarte bun de a scrie articole este un articol pe saptamana. Chiar cred ca oricine este in stare sa aloce 2 ore pe saptamana pentru scrierea unui articol.

Desigur, daca simti ca poti mai mult da-i bataie 🙂

Ideea e sa nu te stresezi de rezultate pana nu postezi cele 10 articole.

Pe masura ce incepi sa scrii, uite cateva sfaturi SEO de care trebuie sa tii cont:

  • Foloseste cuvantul cheie in URL. De exemplu, URL-ul ar trebui sa arate asa: domeniultau.ro/cuvantul-tau-cheie
  • Pune cuvantul cheie in titlul paginii si intr-o eticheta H1.
  • In timp ce incluzi cuvantul cheie in titlul, incearca sa faci titlul cat mai irezistibil. Cu cat titlul e mai atragator, cu cat mai multi oameni vor da click pe pagina ta si rata de conversie va creste.
  • Asigura-te ca e doar o eticheta H1 pe pagina.
  • Foloseste cuvantul cheie cat mai natural in articol. In functie de marimea articolului utilizeaza-l de 2-5 ori.
  • Scrie cel putin 2000 de cuvinte pe subiect. Nu este atat de greu. Scopul este de a face o pagina cu continut cat mai valoros.
  • Pune imagini in articol si ai grija sa folosesti cuvantul cheie in alt-tag.
  • Foloseste link-uri interne la 2-3 pagini de pe site-ul tau care sunt strans legate de subiect.
  • Fii atent la intentia de cautare. Uita-te la ce alte pagini sunt in clasament apoi gaseste o modalitate de a scrie un articol mai bun ca ei.

Dupa ce ai postat cele 10 articole, da-le fiecaruia 60-90 de zile ca sa se pozitioneze in clasamentul Google. Daca nu exista multa competitie, o sa incepi sa vezi rezultate inca din primele 30 de zile. Nu te panica daca dureaza un pic mai mult. Google este un joc pe termen lung.

Daca 30% din continutul tau ajunge pe prima pagina in Google dupa 90 de zile. Asta ne arata ca esti pe drumul cel bun si ca strategia ta de continut functioneaza.

Pe masura ce lucrurile incep sa se miste, pastreaza ritmul postarilor de continut in jurul cuvintelor cheie suplimentare. Extinde topic-urile si construieste mai mult trafic.

Daca nu ai reusit sa urmezi toti acesti pasi, completeaza mai jos formularul si te contactez ca sa te ajut.

Daca vrei sa ne conectam trimite-mi un mesaj pe [email protected]

Ma gasesti si pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.