Prima impresie conteaza.

Cand cineva iti viziteaza site-ul primul lucru pe care il va vedea va fi pagina ta de acasa. Modul in care este configurata prima pagina poate ridica rata de conversie semnificativ.

Stiu de cat de mult timp si efort este nevoie sa iti imbunatatesti clasamentele SEO si sa aduci mai mult trafic pe site-ul tau.

Daca vezi un boost de trafic pe site-ul tau, iar conversiile raman la fel este timpul sa iti analizezi prima pagina. Nu conteaza ce fel de afacere ai sau pe ce nisa esti.

Cum incep sa optimizez rata de conversie pe prima pagina?

Stiu, site-ul tau are atat de multe de oferit incat este coplesitor sa te decizi ce vrei sa vada prima oara vizitatorii. E tentant sa pui cat mai multe informatii.

Noi am ajutat sute de afaceri sa isi refaca site-urile. Am de gand sa impartasesc cateva elemente de baza pe care sa te concentrezi atunci cand vrei sa iti optimizezi prima pagina pentru o conversie mai buna.

Daca vei urma aceste sfaturi pagina ta de start se va transforma intr-o masina de conversie. Uite cum o vei face.

Pastreaza prima pagina cat mai simpla

Site-urile cu elemente simple au rate de conversie mai mari.

Multe site-uri incearca sa inghesuie cat mai multe informatii pe prima pagina. Ei doresc sa arate toate produsele lor, servicii, promotii, informatii de contact, pagina de facebook.

In cazul in care acest lucru suna ca prima ta pagina, simplificarea design-ului ar trebui sa fie prioritatea ta numarul unu.

Este bine sa ai pe site o multime de informatii, insa aceste informatii nu ar trebui sa fie chiar pe pagina de acasa.

Uita-te spre exemplu pe pagina de acasa de la UNO SOFT.

pagina de start UNO SOFT

Vezi cat de simplu si eficient este ?

Meniul din partea de sus are doar trei optiuni. Cantitatea de text este minima. Astfel utilizatorilor le este foarte usor sa scaneze pagina si sa se concentreze pe titluri.

Accentul este pe partea de mijloc a ecranului. Este butonul care face apel la actiune (CTA), incurajand vizitatorii sa ne contacteze.

Chiar daca sa spunem ca e prima oara cand intrii pe site, acest design face evident ce ajutor iti putem oferi.

Acum, vizitatorul poate naviga pe site pentru a gasi mai multe informatii. Dar daca am incerca sa explicam in detaliu fiecare serviciu in parte, vizitatorii s-ar simti coplesiti si distrasi.

Optimizeaza cantitatea de text, navigatia si alege schema de culoare in asa fel incat sa poti face contrast bun intre text si CTA.

Acum ca ai simplificat pagina de acasa sa trecem la urmatorul pas.

Concentreaza-te pe viteza paginii.

Viteza are un impact imens asupra ratei de conversie. Daca site-ul tau se incarca prea incet iti va distruge conversiile.

Oamenii sunt nerabdatori. In ziua de azi suntem obisnuiti sa obtinem continut la viteza fulgerului.

Daca un site web nu se incarca imediat, vizitatorii vor iesi de pe site.

Timpul de incarcare a paginii are o corelatie directa cu primul sfat. O pagina simpla se va incarca mult mai repede.

Daca o sa ai tone de imagini si alte elemente inutile pagina ta nu se va incarca repede.

Dar daca ai un design simplu si tot se incarca greu pagina ? Atunci m-as uita la serviciile de gazduire. Poate te gandesti ca faci o afacere buna daca platesti pe hosting 5 lei pe luna insa vei obtine fix ceea ce platesti.

Cresterea traficului si cresterea conversiilor vor recupera banii pe care ii dai in plus pe gazduire. Crede-ma 🙂

Daca site-ul tau inca se incarca greu poti apela la seviciul nostru de optimizare viteza site.

Acum ca site-ul se incarca rapid sa trecem la urmatorul pas.

Foloseste imagini de calitate

Imaginile te ajuta sa cresti rata de conversie daca sunt folosite in mod corespunzator.

Site-urile fara imagini par simple, plictisitoare si oarecum neprofesionale, dar asta nu inseamna ca trebuie sa exagerezi cu imaginile pe prima pagina.

Dupa cum stii deja, prea multe imagini afecteaza timpul de incarcare a paginii.

Ba mai mult cei de la Google au observat ca paginile cu mai putine imagini au rate de conversie mai mari.

mai putine imagini rata de conversie mai mare

Foloseste imaginile cu atentie. Asigura-te ca toate imaginile sunt profesionale si nu pixelate.

Si te rog nu ma intelege gresit, nu iti spun ca n-ar trebui sa folosesti toate pozele de care ai nevoie pe site. Spun doar ca nu trebuie sa le ai pe toate pe prima pagina.

De exemplu sa spunem ca ai un magazin online. In cazul acesta, ar trebui sa ai imagini de inalta calitate cu fiecare produs pe care incerci sa il vinzi.

Testeaza A/B prima pagina

Sa spunem ca vrei sa faci niste schimbari pe pagina de acasa si ai observat ca au crescut conversiile. Super, dar asta inseamna ca munca ta se termina aici?

Clar nu. Conversiile tale au crescut insa, oare ca ai atins maximul ?

Una dintre cele mai bune modalitati de a afla daca ai design-ul optim pentru prima pagina este prin testarea A/B.

Testarea A/B implica rularea a 2 versiuni de pagina pentru a vedea care dintre ele are o rata de conversie mai mare. Prima versiune care este versiunea actuala si cea imbunatatita.

Este important sa nu schimbi prea multe elemente intre cele doua versiuni atunci cand faci teste. Altfel nu o sa sti ce factor a afectat rezultatele.

Mai bine schimbi cate un element, exemplu ar fi textul butonului CTA, culoarea sau pozitia lui.

Posibilitatile sunt aproape nelimitate atunci cand vine vorba de teste A/B. Daca ai testat deja textul pentru butonul CTA, testeaza culoarea, dupa testeaza marimea sau pozitia lui. Poti sa testezi chiar si diferite imagini.

Testarea A/B este un proces continuu. Nu lasa aceste teste sa stea in calea imbunatatirii conversiei de pe prima pagina.

Acum ca ai testat A/B pagina de acasa sa trecem la urmatorul pas.

Asigura-te ca apelul la actiune este clar

Stiu ca am mentionat de cateva ori optimizarea butonului CTA in acest articol insa acest subiect merita discutat in detaliu.

Nu te poti astepta sa ai o rata de conversie mare daca CTA-ul tau nu este evident pe prima pagina. Desi este extrem de important, multe site-uri isi neglijeaza apelul la actiune:

statistici CTA

De fiecare data cand vad aceste numere ma socheaza. 70% din afaceri nu detin un indemn la actiune pe prima pagina, un buton de contacteaza-ma.

Oamenii care iti viziteaza site-ul nu vor petrece mult timp sa iti gaseasca butonul de contact sau cumpara. Daca nu e evidentiat cum trebuie vor merge pe alt site.

De aceea simplitatea, despre care am vorbit mai devreme este super importanta.

Uita-te din nou la site-ul uno.ro. Este foarte usor sa gasesti butoanele de actiune.

cat de usor este sa gasesti CTA pe uno

Dupa cum vezi imi ascult sfaturile 🙂 CTA poate fi reperat instantaneu.

Acum ca am reusit sa facem CTA tau cat mai vizibil si clar sa trecem la urmatorul pas.

Optimizeaza site-ul tau pentru mobil

E super daca site-ul tau functioneaza bine pe desktop, dar in zilele de azi asta nu este suficient. Pagina de acasa a site-ului tau trebuie sa fie optimizata pentru smartphone-uri si tablete.

Mai devreme am discutat despre importanta vitezei. Daca site-ului tau ii va lua prea mult timp sa se incarce pe mobil, utilizatorii vor abandona pagina.

Evident ca acest lucru iti va afecta rata de conversie. Si ghici ce, utilizatorii de pe internet se asteapta ca versiunea site-ului pe mobil sa se incarce in mai putin de doua secunde.

Cu atat mai mult este chiar mai important pentru magazinele online. In cazul unui magazin online acest punct ar trebui sa fie o prioritate.

cum sa fii freelancer
optimizeaza site ul pentru mobil

Recapitulare optimizare conversie pentru prima pagina

Daca esti nemultumit de rata de conversie, analizeaza prima pagina/pagina de acasa/

Incepe prin a simplifica pagina. Acest lucru va face mai usoara gasirea butonului de CTA pentru vizitatori.

Simplitatea iti va imbunatatii timpi de incarcare a paginii. Asigura-te ca ai un serviciu de gazduire bun.

Prima pagina ar trebui sa aiba doar imagini de inalta calitate. Dar asigura-te ca nu exagerezi cu ele. Prea multe imagini pot avea un impact negativ asupra conversiilor.

Testeaza prima pagina utilizand A/B pentru a vedea care elemente pot fi modificate pentru a imbunatatii conversia.

Asigura-te ca pagina de start si site-ul este optimizat pentru mobil.

Daca urmezi aceste sfaturi vei vedea o crestere instanta a conversiilor.

Asta a fost pentru astazi.

Acum te rog lasa-mi un comentariu si spune-mi cum ai reusit tu sa iti cresti rata de conversi. Si daca ti-a placut acest articol da un share sa ii ajutam si pe altii 🙂

In Romania, traderii luptă singuri. Suntem o comunitate mica, insa unita si dedicata stăpânirii piețelor financiare. Ne unim forțele pentru a depăși limitele și a descoperi oportunități ascunse, inaccesibile celor din mulțime.

Alătură-te nouă dacă:

  • EÈ™ti un trader pasionat, dornic să evolueze la un nivel superior.
  • CauÈ›i o comunitate exclusivă, unde poÈ›i învăța de la cei mai buni È™i contribui cu propriile tale abilități.

Trimite-mi un mesaj pe [email protected] si iti trimit invitatia.

 

Ma gasesti si pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.