Vrei sa creezi un magazin online? Iti spun 5 lucruri pe care doream sa le stiu inainte sa fi creat un magazin online.
Numarul unu.
Produsul tau trebuie sa fie solutia la o problema.
Acesta este primul lucru pe care trebuie sa il stii inainte de a crea un magazin online.
Oamenii nu au nevoie de mai multe produse de acelasi tip. Una din cele mai frecvente greseli ale antreprenorilor este de a crea unei solutii inainte de identificarea problemei.
Cel mai usor de identificat o nisa sau o problema este prin propia experienta. In mod ideal ar trebui sa ai experienta sau sa fi pasionat cu adevarat de acel produs. Acest lucru iti va face pe viitor munca mult mai usoara.
Incepe sa te gandesti si sa faci unele cercetari in jurul fiecarei idei/piete.
Acum ca ai descoperit produsul tau. Sa trecem la punctul numarul doi.
Nu toate produsele sunt viabile pentru un magazin online.
Trebuie sa te asiguri ca produsul tau este viabil pentru comertul electronic.
Gandeste-te daca produsul tau este capabil sa fie expediat in intreaga tara sau chiar lume, astfel incat nu va avea costuri suplimentare.
Pune intrebari precum: este prea voluminos sau prea greu si va determina costuri suplimentare? Este usor de spart ? Se strica rapid? etc
Este de asemenea, viabil din punct de vedere financiar? Este relativ ieftin sa fie produs si are o valoare perceputa ridicata ?
S-ar putea ca produsul tau sa existe deja in piata si asta ne duce la punctul numarul trei.
Trebuie sa te diferentiezi fata de competitia ta
Cum este produsul meu diferit fata de competitia mea ?
Iar aici trebuie sa fii capabil sa comunici asta. Construieste o valoare unica pentru produsul tau.
Trebuie sa fie clara si irezistivila. Un mesaj care spune de ce eu sunt diferit si de ce merita sa cumperi de la mine.
Nu trebuie sa reinventezi roata, insa trebuie sa adaugi ceva la ea sau macar sa sune diferit.
Ai putea face asta doar prin a schimba dimensiunea, culoarea unui produs deja existent.
Produsele se vand cel mai bine atunci cand schimbi functionalitatea produsului sau adaugi o functionalitate noua.
Daca reusesti sa faci asta valoarea perceputa a produsului creste considerabil.
Okay acum ca avem produsul nostru trecem la punctul numarul patru.
Clientul tau nu este toata lumea
Asa cum am spus mai devreme rezolva o problema. Produsul tau nu va rezolva toate problemele.
Multi proprietari de magazine online cred ca produsul lor este atat de uimitor incat vor apela toti. Prin urmare isi construiesc planul de marketing pentru toata lumea.
Dar chestia e ca nimeni nu isi permite sa vanda la toata lumea. Pentru a obtine un ROI mai mare in campaniile de marketing trebuie sa gasesti un grup de oameni pentru care oferta ta este cea mai convingatoare.
Modalitatea de a gasi acest lucru este prin a te gandi intr-o lume ideala cine ar iubi produsul meu.
Incepe sa construiesti avatarul perfect pentru produsul tau. Ce varsta are clientul ideal? Ce gen este? Ce interese are? Ce modalitate de comunicare prefera?
Acum ca am definit cum arata clientul pentru produsul tau, trecem la punctul numarul cinci.
Construieste o audienta inainte de lansarea produsului
Inainte de a lansa produsul, trebuie sa construiesti o audienta. Produsul vinde singur, este unul dintre cele mai mari mituri in comertul electronic.
Intr-adevar un produs bun se va vinde mai usor, insa daca nu ii faci promovare nimeni nu va afla de el.
Este ideea asta in online ca daca construiesti un magazin online frumos si cu fotografii bune vei vinde produse ca painea calda.
Realitatea este ca nimeni nu va afla de magazinul tau online daca nu ai un buget de marketing. Concentreaza-ti fortele pe construirea unei audiente inainte de a lansa un produs.
Spre exemplu daca ai un canal de youtube sau o pagina de instagram creeaza un produs pentru acea audienta. In felul acesta va fi mult mai usor sa iti anticipezi „succesul” . Instagramul este inca un canal de marketing foarte puternic.
Pe Instagram iti poti construi o audienta in mod gratuit cu un buget minim daca utilizezi tehnici precum shoutouts sau power likes.
Atunci cand postezi focuseaza-te pe cei trei C.
Continut. Continut relevant si valoros.
Colaborare. Colaboreaza impreuna cu alti influenceri.
Consecventa. Posteaza in mod consecvent.
Asta a fost pentru astazi. Iti multumesc ca ai citit pana aici si daca ceva este neclar te rog lasa-mi un comentariu mai jos.
Sau daca ai nevoie de ajutor scrie-mi un mesaj pe pagina de contact.