Vezi toate aceste site-uri care domina, dar, hei, nu toti avem site-uri mari cu bugete imense.
Nu toti suntem companii de milioane de lei.
Ce se intampla daca avem un site mic cu foarte putin continut?
Este posibil sa fim pe prima pagina pe Google?
Salut! Eu sunt Vladislav si astazi iti voi arata cum sa faci SEO pentru site-urile mici in 2020.
Uite aici varianta video a articolului:
Uite ceva ce probabil nu stiai, Google a facut un update in iunie 2019. Acest update a dat mai multe oportunitati de clasare pentru site-urile mai mici prin limitarea numarului unui singur domeniu pentru SERP. (search engine results pages)
Ceea ce inseamna ca un singur site nu poate ranka mai mult de doua ori intr-un SERP.
Aceasta regula este exclusa cand vine vorba de termeni cheie ce implica branduri desigur.
Dar acest lucru permite site-urilor mai mici sa aiba o sansa sa se claseze pe primele pagini.
Dar cum poti ajunge acolo cu un site mai mic intr-o perioada relativ scurta?
Nume de domeniu = cuvant cheie
Ei bine mai intai poti incepe cu un domeniu ce se potriveste exact cuvintelor cheie.
Acum, o multime de oameni spun ca numele de domeniu exact cu cuvantul cheie nu functioneaza la fel de bine ca inainte. Si este corect. Insa mai sunt experti SEO care inca fac asta.
Crearea unui domeniu care este se potriveste exact cu numele serviciului tau sau a produsului pe care il vinzi este o modalitate foarte buna de a obtine rezultate rapide in SERP.
Uite un exemplu in Romania pentru cuvantul cheie „cum sa faci un site”
Observi ca numele domeniului se potriveste exact cu cuvantul cheie si se claseaza pe pozitia 1.
Aceasta strategie functioneaza in mod specific bine pentru cuvintele cheie mai lungi sau cele targetate pe SEO local.
Un exemplu bun ar fi, sa spunem ca esti un croitor din Craiova. Daca cumperi un domeniu precum croitorcraiova . ro este o sansa sa ai un avantaj in pozitiile Google.
Interactiune cu membrii
Urmatorul lucru pe care il poti face este sa construiesti interactiuni unu-la-unu cu potentialii clienti.
Ce inseamna asta?
In cazul brandurilor mari, ei adesea ignora clientii mici si raspund foarte formal.
Acesta este avantajul tau in competitia cu ei.
Eu spre exemplu ai sa vezi ca raspund la fiecare comentariu de pe Instagram, Linkedin sau de pe blog.
Ocupa destul de mult timp, dar de ce fac asta?
Pentru ca imi pasa, imi pasa de succesul fiecarui om.
Insa in cazul firmelor mari ei raspund doar daca ii platesti mai intai.
Tu in schimb poti oferi valoare mai intai si in felul asta ai sanse mult mai mari sa te aleaga pe tine in locul unei corporatii fara fata.
Si facand asta vei avea o abordare mult mai personala, oamenilor le place asta.
Concentreaza-te pe cuvinte cheie lungi
Concentreaza-te pe cuvinte cheie lungi.
Spre exemplu Amazon face peste 50% din vanzari din cuvinte cheie lungi.
Asta pentru ca variatiile de cuvinte cheie lungi, mai ales cele cu intentie comerciala convertesc foarte bine.
Concentreaza-te pe termeni cheie mai putin competitivi pe care brandurile mari le ignora de obicei.
Asta este o modalitate foarte buna de a gasi trafic de inalta calitate.
Prin natura lor cuvintele cheie lungi sunt specificice de aceea audienta este foarte targetata.
Acum daca esti in cautare de cuvinte cheie lungi poti sa te folosesti de tool-uri precum intreaba publicul. sau chiar auto sugestul celor de la Google.
Odata ce ai identificat cuvintele cheie lungi pe care vrei sa te focusezi, creaza continut de specialitate valoros pentru acel cuvant cheie.
Motoarele de cautare prefera site-uri de nisa, deoarece site-ul de nisa fiind mai mic pune accent complet pe specialitatea ei.
Acest lucru iti va da un avantaj fata de corporatiile mari si poti deveni sursa de incredere din nisa ta.
Site Optimizat pentru mobil
Ultimul lucru insa foarte important, optimizeaza site-ul tau pentru mobil.
Nu pot spune cat de mult conteaza acest lucru pentru clasamentul tau SERP.
Google a trecut la index first mobile si peste 50% din cautari sunt acum efectuate pe dispozitive mobile.
Deci, avand site-ul optimizat pentru dispozitivele mobile este un avantaj imens.
Daca nu faci asta, nu vei creste in clasamente.
Deci, asigura-te ca site-ul tau se incarca rapid.
Daca nu stii cum te situezi in privinta vitezei site-ului tau, poti verifica folosind acest instrument PageSpeed.
Este tool-ul oferit de Google. Ei iti vor acorda o nota de la 1-100 si pe langa asta iti spun si cum sa rezolvi problemele site-ului.
Daca nu te descurci poti sa apelezi la serviciile noastre de Optimizare viteza site.
Astea sunt recomandarile mele SEO pentru site-urile mici.
O saptamana extraordinara!