SEO Local este important.

De fapt, 46% din toate cautarile pe Google sunt locale.

Asta inseamna ca daca ai o afacere locala si nu ai optimizat SEO local , pierzi o oportunitate de fiecare data cand cineva cauta produsele sau serviciile tale online.

Si exista o multime de oameni care cauta.

Aproximativ 89% dintre oameni cauta o afacere locala pe smartphone-ul lor cel putin o data pe saptamana, iar 58% cauta zilnic.

Este putin probabil ca acesti cautatori sa iti gaseasca afacerea daca SEO-ul tau local este slab.

Ce este SEO local ?

SEO Local este practica de a creste vizibilitatea online a afacerilor locale.

Este similar SEO-ului standard, dar cu o componenta geografica adaugata.

Conform, Google, factorii de clasare locala sunt: relevanta, distanta si proeminenta.

factorii de clasare seo local

Okay, dar cum arata un SEO local facut bine ?

seo local pe prima pozitie

Acolo vrei sa stea afacerea ta, pe prima pozitie pentru o interogare importanta precum „restaurant bucuresti”.

Dar, cum ajunci acolo?

Optimizare SEO Local

Iata cateva sfaturi de seo local care iti vor ajuta afaceerea.

1.Optimizeaza site-ul web pentru SEO Local

Daca site-ul nu este optimizat corespunzator, iti va fi greu sa urci pe SERP.

Fa un audit SEO site-ului pentru a vedea cum ar putea fi imbunatatit.

Pentru SEO local, pe langa practicile SEO standard, trebuie sa faci urmatoarele:

Creaza o pagina de contact dedicata

In aceste zile, oamenii doresc informatii mai detaliate despre afacerea ta.

Pe pagina de contact, asigurate ca urmatoarele informatii sunt clar expuse:

  • Denumire
  • Adresa
  • Telefon

As recomanda, de asemenea, sa iti afisezi datele in footer, cum fac spre exemplu, Vivre, magazinul de mobila:

blank

Includeti toate adresele afacerii

Daca ai mai multe locatii, include numele complet, adresa si numarul de telefon al fiecaruia in elementul de subsol (footer) de pe site-ul tau web.

Transforma numerele de telefon in butoane de sunat pe mobile

Aproximativ 30% din cautarile pe mobil sunt legate de locatie.

Deci, este vital ca site-ul tau sa fie optimizat pentru dispozitive mobile.

De asemenea, 76% din cautarile locale au ca rezultat un apel telefonic.

Daca cineva gaseste site-ul tau pe mobil si doreste sa te sune, s-ar putea sa fie enervat sa afle ca trebuie sa comute intre aplicatii pentru a introduce numarul manual.

Aici, Pizza Charlie (o pizzerie draga mie 🙂 s-a asigurat ca numarul lor de telefon poate fi accesat atunci cand este vizualizat pe dispozitive mobile.

exemplu optimizare seo local

Adauga o harta sau locatiile

Intregul scop al SEO local este de a face mai usor pentru oameni sa te gaseasca, nu?

Asadar, ar fi o prostie sa nu adaugi o harta, mai ales cand 86% dintre oameni cauta locatia unei afaceri pe Google Maps.

Spre exemplu, KFC Romania , a introdus inclusiv o harta interactiva a tuturor locatiilor lor.

blank

Adauga Testimoniale

Google considera testimonialele un semnal de incredere si ii ajuta pe oameni sa se simta increzatori ca reprezinti o afacere reala.

Colecteaza si afiseaza in mod vizibil marturiile clientilor locali pe site-ul tau.

Adauga Schema

Schema.org a fost inventat pentru a crea un limbaj comun intre motoarele de cautare majore Google, Bing si Yahoo.

Asta face mai usor pentru motoarele de cautare sa inteleaga ceea ce este pe site-ul tau.

Prin adaugarea marcajului schemei adecvate pe site, ii spuneti motorului de cautare Google ca sunteti o afacere locala si nu un brand mare.

La randul sau, acest lucru te poate ajuta sa iti imbunatatesti clasamentul local.

Dupa ce ai adaugat marcajul schemei, il poti testa cu instrumentul de testare structurata a datelor Google.

Dupa ce ai optimizat site-ul pentru SEO local, ar trebui sa te afli intr-o pozitie mai buna pentru a-ti imbunatati clasamentul si pentru a creste traficul organic local.

2. Creaza profile pentru firma ta, in special pe Compania Mea pe Google

Site-ul tau nu este singurul loc de care ai nevoie pentru a fi online.

Trebuie sa te asigurati ca afacerea dvs. este listata corect pe principalele platforme, cum ar fi Google My Business.

De ce?

Pentru ca atunci cand vine vorba de cautari locale, Google my business este adesea primul.

google compania mea exemplu seo local

Completarea profilului pe Google My Business este un loc bun pentru a incepe.

Acest profil iti va permite sa gestionezi prezenta pe motorul de cautare Google.

google compania mea

Completand complet profilul si colectand recenzii (despre care vom vorbi intr-un minut), iti vei imbunatati clasamentul.

De asemenea, configureaza profilul pe canalele de social media relevante pentru tine.

Cand faci asta, este foarte important sa te asiguri ca informatiile sunt identice pe fiecare platforma.

Consistenta este cheia.

Prin configurarea acestor profiluri, vei deveni mai vizibil pentru potentialii clienti. De asemenea, vei oferi motoarelor de cautare mai multe informatii despre afacerea ta, ceea ce te va ajuta sa iti imbunatatesti clasamentul.

3. Creaza Continut Local

Blogging-ul este esential pentru SEO.

Doar in cazul in care nu ai facut-o deja, creaza un blog pe site-ul tau.

Daca este posibil, gazduieste blogul tau pe domeniul afacerii.

De exemplu, „www.website.com/blog” in loc de „blog.website.com” sau o alta platforma precum Medium.

blogul uno soft

In acest fel, pe masura ce obtii link-uri catre blogul tau, vei obtine, de asemenea, link-uri catre site-ul principal al afacerii tale.

Pe masura ce clasamentul blogului tau creste, la fel va face si clasamentul site-ului.

Cand vei scrie postarile/articolele, asigura-te ca incluzi numele oraselor si cartiere oriunde poti si este relevant.

Nu toata lumea va folosi numele orasului tau atunci cand cauta, asa ca asigura-te ca incluzi si orasele vecine, cartierele si termenii neoficiali pe care localnicii ii pot folosi.

Include stiri si intamplari locale, care nu numai ca iti vor stimula pozitia SEO, dar vor oferi si informatii utile publicului tau.

Valorifica popularitatea unui eveniment, alegeri, targ, etc. Sau sponsorizea-za evenimente, echipe sau organizatii locale si scrie despre ele.

Scrie articole care ajuta cititorul intr-un fel. Scopul este de a deveni o sursa de incredere in industria ta.

4. Obtine recenzii pentru un impuls SEO Local

Inainte de internet, a fost mai usor pentru afaceri sa isi ascunda recenziile negative.

Din fericire, Internetul a pus mai multa putere in mainile consumatorilor.

Acum, toata lumea poate vedea imediat daca esti la fel de bun cum spui ca esti.

Cercetarile arata ca 90 la suta dintre oameni citesc recenzii si verifica evaluarile.

90 la suta dintre oameni citesc recenziile

Mai mult, 97% spun ca recenziile clientilor iau in considerare deciziile de cumparare.

Deci, practic toata lumea.

Care este starea recenziilor tale online?

Daca ai un rating mai mic de patru sau cinci stele pe site – urile majore de revizuire, s-ar putea sa ai probleme.

Evaluarile slabe sperie potentialii clienti. Si lipsa ratingurilor poate sa nu insufle incredere in brandul tau.

Recenziile ies in evidenta deoarece sunt adesea prezentate in rezultatele cautarii locale.

blank

Ele reprezinta un factor de clasare important.

Fiecare afacere va primi recenzii negative la un moment dat.

Cand se intampla acest lucru, asigura-te ca raspunzi profesional si personal.

Lucruri de evitat atunci cand soliciti recenzii de la clienti

Inainte de a incepe sa soliciti recenzii pe orice platforma, asigura-te ca stii regulile si conditiile platformei.

De exemplu, Google nu va permite sa oferi stimulente in schimbul recenziilor.

Inca o data, obtinerea recenziilor ar trebui sa fie un proces constant si continuu pentru afacerea ta.

5. Construieste citari pentru SEO Local

Ce sunt exact citarile?

Sunt mentiuni despre numele, adresa, numarul de telefon sau site-ul tau web oriunde pe web, chiar daca nu exista niciun link catre site-ul tau.

Citarile sunt importante pentru eforturile tale de optimizare seo local.

Construieste doar citari pentru locatii fizice reale, deoarece casutele postale si birourile virtuale nu sunt acceptabile.

Asigura-te ca numele, adresa, numarul de telefon si adresa URL a site-ului web sunt corecte si identice pe fiecare citare pe care o construiesti.

Inca o data, consistenta este cheia.

Concluzie

Lupta pentru a urca pe clasamentul local poate fi dificila pentru companii, mai ales daca ai o afacere mica cu resurse limitate.

Dar SEO local este esential pentru succesul afacerii tale.

Oamenii se bazeaza din ce in ce mai mult pe motoarele de cautare si recenzii pentru a gasi ceea ce au nevoie.

Asadar, urca pe SERP-urile locale optimizand site-ul tau, producand continut local excelent, achizitionand citari si castigand recenzii.

Dar, nu te limita la practici SEO locale, cum ar fi citarile si optimizarea pe pagina.

Construieste relatii cu alte afaceri locale relevante, participa la evenimente si alatura-te organizatiilor locale.

Pe final, daca ai nevoie de ajutor cu optimizarea SEO, verifica aici.

Spune-mi, ce tehnici SEO locale au produs rezultate excelente pentru afacerea ta?

Daca vrei sa ne conectam trimite-mi un mesaj pe [email protected]

Ma gasesti si pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.