invata

Curs Optimizare SEO 

Optimizare Seo On Page – Capitolul 2  

Salutare, ma bucur ca inca esti cu mine la capitolul numarul doi din cursul seo gratuit.

Sper ca esti la fel de entuziasmat ca si mine pentru ca aici vom vorbi despre optimizarea pe pagina si seo tehnic.

Curs Optimizare SEO 

Optimizare Seo On Page – Capitolul 2  

Salutare, ma bucur ca inca esti cu mine la capitolul numarul doi din cursul seo gratuit.

Sper ca esti la fel de entuziasmat ca si mine pentru ca aici vom vorbi despre optimizarea pe pagina si seo tehnic.

invata

Google tine cont de multi factori atunci cand pozitioneaza un site pentru un cuvant cheie.

Dar inainte sa trecem prin acesti factori lasa-ma sa iti arat cum vede Google site-ul tau.

Du-te pe Browseo si introdu siteul tau.

Uite spre exemplu cum arata pagina principala de la uno.ro :

exemplu browseo

Daca vei da scrool vei vedea modul in care Google iti vede siteul.

Motoarele de cautare nu vad felul in care ai aranjat in pagina totul si imaginile.

Acum ca stii cum iti vede Google site-ul sa discutam despre cei 10 factori de optimizare pe pagina (On Page SEO).

Optimizare ON PAGE

Primul factor important este:

Optimizarea Titlurilor

De fiecare data cand faci o cautare pe Google, probabil ai vazut deja acest text violet sau albastru in partea de sus, apoi o adresa URL verde.

Ceva de genul:

exemplu cautare pe google

Ei bine textul mare boldat este titlu.

Si mai jos este descrierea. Aceastea se numeste meta-descriere.

Numele titlului afecteaza clicurile.

Spre exemplu, daca utilizatorii fac o cautare pe Google si marea majoritate da clic pe a doua pozitie in loc de prima pozitie asta trimite un semnal catre Google.

Ce crezi ca spune asta? Ca a doua pozitie are un titlu mai atragator. Google va intelege ca acea pozitie este mai relevanta si o va pozitiona pe primul loc in urmatorul update.

Deci ce trebuie sa faci este sa te asiguri ca ai un titlu super atragator. Si cel mai simplu mod prin care poti face asta este sa introduci cuvantul cheie in titlu si adaugi un cuvant precum „ghid”, „oferta” sau poti include chiar si anul.

Am descoperit ca daca adaugi anul in titlu in special pentru ghiduri detaliate va creste drastic rata de click.



Al doilea factor de optimizare important este:

Optimizarea Sub Titlurilor

David Ogilvy a spus intotdeauna ca 80 de centi dintr-o campanie de publicitate dintr-un dolar este cheltuit in sub-titluri.

Si e adevarat.

Sub-Titlurile sunt foarte importante.

De fapt, 8 din 10 oameni iti vor citi doar sub-titlurile din anunturi. Dar numai 2 din 10 vor face clic si vor citi si restul anuntului.

Deci daca subtitlurile tale nu sunt bune vei avea de pierdut.

Uite o formula folositoare pentru subtitluri:

Foloseste un numar + un adjectiv + un cuvant cheie + o promisiune

Uite un exemplu de asa nu si asa da:

  • Asa nu: Cum sa promovezi o afacere
  • Asa da: Cum sa promovezi usor o afacere online in 24 de ore

Primul sub titlu nu este atat de atragator si descriptiv. Oamenii in general nu vor sa depuna eforta, iar cand afla ca este si usor si o pot face si in 24 de ore pe care titlu crezi ca vor da clic.

Acum, normal, nu vrei ca titlurile tale sa fie inselatoare. Daca le faci utilizatorilor tai o promisiune trebuie sa te tii de ea.

Cateva sfaturi scurte aici inainte sa trecem la urmatorul factor.

  • Foloseste maxim 6 cuvinte – scurt si la obiect
  • Foloseste numere.
  • Foloseste adjective interesante. Incerca chiar si cuvinte negative: stop, nu face asta, nu vrei sa pierzi asta.
  • Asigura-te ca titlul se potriveste cu continutul tau, nu fa clickbait.

Urmatorul factor de optimizare important sunt:

Primele 100 de cuvinte

La primele 100 de cuvinte se uita Google si ei gandesc in felul urmator „hei daca despre asta ai scris in primele 100 de cuvinte in mod normal in acest articol vei scrie despre acest subiect”.

Si este normal, in primele 100 de cuvinte deobicei descrii subiectul articolului.

Si in mod surprinzator nu multa lume optimizeaza aceste prime 100 de cuvinte. Am vazut multe articole in care primele paragrafe nu au deloc legatura cu subiectul articolului.

De aceea ai grija la primele cuvinte, sunt foarte puternice.

Desigur nu ar trebui ca aceste cuvinte sa fie fortate si folosite doar ca metoda de a umple cele 2 paragrafe. Ar trebui sa fie puse in mod natural si sa aiba legatura cu subiectul articolului.

Urmatorul factor pe care trebuie sa il optimizezi sunt:

 

Link-urile interne

Acum este timpul sa te asiguri ca paginile tale sunt interconectate.

cum navigheaza google

Spre exemplu in imaginea de mai sus poti vedea cum Google navigheaza de la o pagina la alta.

Cand iti conectezi paginile intre ele permiti crawlerilor sa iti acceseze paginile continuu si indexezi fiecare bucata de continut.

Link-urile interne sunt super importante si noi reusim sa rankam pentru multe cuvinte cheie datorita faptului ca punem linkuri interne relevante continutului.

Spre exemplu un site ce face acest lucru cu succes este Wikipedia. Ei au pozitionari foarte bune pe Google pentru ca au zeci de link uri interne la aproape fiecare pagina.

linkuri interne wikipedia

Si asta se vede foarte clar, ori de cate ori vizitezi o pagina de Wikipedia vei vedea acele link-uri albastre in textul lor.

Acum pe siteul tau trebuie sa fii atent, nu adauga linkuri interne de umplutura. Pentru ca daca este nefiresc utilizatorul nu va avea o experienta buna.

Nu este vorba doar de adaugare de linkuri si cuvinte cheie. Este vorba de a da utilizatorului cea mai buna experienta si cele mai relevante linkuri.

Eu recomand la un articol de 1500 de cuvinte sa pui intre 2 si 4 legaturi interne relevante.

Aceste linkuri ar trebui sa iti sustina afirmatiile din articol sau sa se conecteze la articole relevante.

Urmatorul factor de care trebuie sa tii cont este:

 

Optimizarea link-urilor externe

Acest lucru se refera la conexiunile siteului tau catre alte siteuri.

Acum e posibil sa te gandesti concurentul meu are niste date foarte interesante dar nu vreau sa pun un link catre el. De ce as face asta?

Nu e nimic in neregula cu asta. Daca concurentii tai au statistici uimitoare si date e okay sa pui un link catre ei. Asta ofera credibilitate si de asemenea, arata ca esti un site autoritar care nu inventeaza date sau informatii.

De asemenea, ii vei spune motoarelor de cautare ca aceste site-uri sunt similare siteului tau.

Si daca unele dintre ele iti dau un backlink inapoi catre tine si sunt din categoria de optimizare SEO sa spunem. Asta spune ca sunt un site pentru optimizare seo si ar trebui sa fiu clasat pentru cuvinte cheie ce au legatura cu SEO.

Asigura-te ca atunci cand pui linkuri externe sa fie catre site-uri de incredere si cu reputatie. Asigura-te ca datele lor sunt relevante si exacte pentru ca nu vrei sa iti inseli utilizatorii.

Acum ca site-ul tau are o multime de pagini trebuie sa tii cont de:

Structura URL

Linkurile URL sunt foarte importante.

In primul rand asigura-te ca toate URL-urile sunt unice.

Spre exemplu un studiu facut de cei de la Backlinko arata ca atunci cand ai un URL mai scurt de 50 de caractere tinde sa rankeze mai bine decat url-urile mai lungi.

Deci incearca sa pastrezi adresa URL cat mai scurt si la obiect.

Pastreaza-le cat mai curate fara caractere ciudate si cuvinte foarte lungi.

Cu cat URL tau va fi mai dezordonat cu cat va fi pozitionat mai jos.

Inca o chestie de care trebuie sa tii cont aici este sa te asiguri ca folosesti un certificat SSL.

Marea majoritate a siteurilor ce au pozitii de top au un certifact SSL. Acest lucru face url-ul tau sa fie in loc de HTTP se adauga un s la sfarsit si devine HTTPS.

Mai mult de atat va aparea un lacat ce va spune utilizatorilor ca conexiunea lor este securizata. Uite un exemplu mai jos:

 

certificat ssl



Urmatorul factor important pentru optimizare SEO este:



Lizibilitatea

Uite daca oamenii iti viziteaza site-ul cel mai probabil sunt acolo pentru a citi continutul tau si apoi sa cumpere.

Dar daca textul tau nu este usor de citit, oamenii vor iesi de pe site.

Mie imi place ca atunci cand scriu sa incerc sa folosesc cuvinte cat mai usoare.

Textul sa fie cat mai usor de digerat.

Cum este cursul acesta spre exemplu.

Nu incerc sa impresionez pe cineva care a mers la Harvard.

  • Pastreaza textul cat mai simplu.
  • Foloseste propozitii scurte.
  • Incarca sa pastrezi propozitiile si paragrafele la maxim trei linii.

Acum, cand vine vorba de imagini, poti folosi imagini in mod gratuit de pe site-uri precum Pexels.com sau Unsplash.com sau poti crea propiile imagini daca ai posibilitatea asta.

Asigura-te ca sunt comprimate. Sa aiba marimea cat mai mica, insa sa fie clare, nu pixelate.

Pentru comprimare eu folosesc tool-ul de la tinyjpg.com

In felul asta se vor incarca mult mai repede pentru vizitatori si vei ocupa si mai putin spatiu pe server.

Tine minte ca Google nu poate vedea imaginile tale.

Iti amintesti la inceputul capitolului cand ti-am spus cum vede Google pagina ta?

Rezolvarea acestei probleme este eticheta ALT.

Eticheta ALT iti permite sa descrii ceea ce este in imagine. In felul acesta Google o sa inteleaga despre ce este vorba in imagine.

Mai mult de atat acest lucru ajuta persoanele cu dizabilitati, pentru ca ei folosesc programe care le ajuta sa descrie un site web.



Un alt factor important este:

Optimizarea LSI- Camp semantic

LSI vine de la = Latent Semantic Index si se refera la cuvinte cheie ce sunt in stransa corelatie cu alte cuvinte cheie.

Spre exemplu Google stie ca atunci cand faci o cautare pentru Iphone, nu esti in cautare doar pentru un telefon. Este posibil sa cauti si o husa pentru acel telefon sau chiar un produs diferit de la Apple.

 

cautari relative cu iphone

Si dupa cum poti vedea in partea de jos a paginii, ori de cate ori faci o cautare, motorul de cautare iti recomanda alte cautari conexe.

Profita de acest lucru si include si alte cuvinte cheie relevante in continutul tau.

Pentru ca daca vrei sa rankezi pentru un cuvant cheie principal, ai putea la fel de bine sa te pozitionezi si pentru alte cuvinte cheie relevante.

 

Final Capitolul 2 – On Page

Acestea sunt factorii de baza de care trebuie sa tii cont atunci cand faci optimizare pe pagina.

In urmatorul capitol iti voi vorbii despre Off Page SEO.

Asa ca apasa acum pe urmatorul capitol si ne vedem acolo.