Cand am inceput cariera in marketing, am crezut ca traficul este totul.
Insa pe parcurs mi-am dat seama ca exista companii care au trafic mic si fac o gramada de bani.
Asta pentru ca au mers dupa publicul tinta potrivit.
Si astazi vreau sa vorbim fix despre asta, despre cum sa gasesti audienta perfecta pentru produsul sau serviciul tau.
Uite aici varianta video a articolului:
Definirea publicului tinta este primul si cel mai esential pas spre succes pentru orice companie sau afacere, mai ales daca esti la inceput.
Inainte sa incepem sa aruncam o privire la ce vei invata in acest articol:
- Ce este un public tinta?
- Importanta selectarii corecte a audientei.
- Cum definesti publicul tinta?
Sa incepem!
Ce este un public tinta?
Un public tinta este un grup de consumatori intr-o piata, care a fost identificata ca fiind cei mai buni destinatari pentru un anumit mesaj de marketing.
Stiu ca definitia pare mai ciudata, ca la scoala, asa ca lasa-ma sa-l simplific un pic mai mult.
Intentia aici este de a viza o piata cu care vei comunica. Un grup de persoane cu acelasi nivel de educatie, obiective, interese, probleme, care va avea nevoie de produsul sau serviciul pe care il vinzi.
Practic, doresti sa te focusezi pe oamenii care vor cumpara acele produse.
Importanta alegerii corecte a publicului tinta
Marea greseala pe care am facut-o a fost ca nu mi-am dat seama de publicul tinta cand am inceput. Am creat doar continut pentru toata lumea.
Dar asta este foarte vag.
Dar odata ce stii publicul tinta, este mai usor sa gasesti si sa analizezi cuvinte cheie.
De exemplu, stiu ca nu ar trebui sa pierd prea mult timp scriind articole despre cum sa fii faimos pe Instagram, chiar daca volumul de cautare este ridicat.
Ma va face sa obtin trafic irelevant si sa-mi pierd timpul.
Si asta e cheia, mai ales cand vine vorba de lucruri precum SEO sau anunturi platite. In momentul in care iti cunosti publicul tinta, poti efectua corect cercetarea cuvintelor cheie si poti gasi oportunitati care nu aduc doar trafic, ci si bani.
Acum, hai sa ne dam seama care este publicul tau tinta.
Cum sa definesti publicul tinta?
Aflarea publicului tinta nu este greu. Totul se rezuma la cateva intrebari simple.
5 intrebari, ca sa fiu mai exact 🙂
Trece prin fiecare dintre intrebarile de mai jos si vei afla audienta exacta pe care o vizezi.
1. Cine sunt ei ?
Atunci cand incerci sa afli care este publicul tau tinta, trebuie sa iei in considerare cine sunt oamenii care se identifica cu brandul.
O modalitate de a afla asta este sa monitorizezi cine iti da like, follow, distribuiri, comentarii pe site-urile de socializare precum Facebook, Linkedin, Youtube, Instagram.
Daca inca nu ai pagina, verifica la competitori. Ce fel de oameni urmaresc acele pagini.
2. Care sunt cele mai mari dificultati, probleme sau dorinte ale lor?
Ceea ce este interesant si bun pentru tine pentru altcineva ar putea sa nu fie.
Nu te gandi numai la tine cand definesti problemele si dorintele publicului tinta. Trebuie sa te pui in locul lor.
Nu face oferta bazat pe ceea ce crezi. Ia decizii bazate pe date, experiente anterioare si analiza potentialilor clienti.
3. Unde gasesc informatiile de care au nevoie?
In fiecare zi esti inconjurat de tone de informatii pe canalele pe care le urmaresti, dar cand ai nevoie cel mai mult de o informatie, unde te duci?
Identifica canalele de comunicare cele mai potrivite pentru publicul tinta si incearca sa discuti cu acestia folosind limbajul lor.
4. Care este beneficiul produsului tau?
Toata lumea vrea solutii pentru problemele lor. Aceasta este o dorinta colectiva si nu este diferita pentru publicul tau tinta.
Gandeste-te putin la produsul tau si la problema publicului tinta. Ce beneficii ofera produsul sau serviciul tau? Ce poate face pentru a rezolva aceste probleme?
Cu atat de multa concurenta, trebuie sa incerci sa gasesti avantajul tau competitiv in piata si sa incerci intotdeauna sa iti imbunatatesti produsul.
5. In cine au incredere?
Increderea este totul pentru publicul tinta. Nimeni nu achizitioneaza un produs sau serviciu de la o companie pe care nu o cunosc sau nu au incredere.
De aceea, recenziile de pe magazinele online sunt citite si atat de importante pentru vanzatori.
Ei stiu ca asa se construieste increderea.
Chiar daca aceasta este ultima intrebare pentru a defini publicul tinta, este una dintre cele mai importante.
Actioneaza
Sper ca acest articol te-a ajutat sa gasesti audienta ta ideala.
Dar cunoasterea publicului tinta nu este suficienta. Nu iti garanteaza succesul.
Inca va trebui sa creezi si sa marketezi continutul tau. De aceea am pregatit un ghid introductiv in marketing online. Acolo ai tot ce trebuie sa stii la inceput de drum.
Iti urez mult noroc!