Cu totii avem un prieten care are povesti interesante si amuzante.

Dar, daca te gandesti la asta pentru o secunda, povestile nu sunt intotdeauna interesante sau emotionale. Este abilitatea persoanei de a povesti evenimentele, asta face sa fie cu adevarat speciala.

Si, de obicei, felul in care o povesteste este si amuzant.

Povestile in reclame sunt un element major pentru succesul produsului.

Si, la fel ca in viata reala, unii marketeri au un talent pentru a spune o poveste in reclamele lor.

In acest articol iti arat 7 tehnici de storytelling pe care poti sa le utilizezi in campaniile tale de marketing sau de ce nu, atunci cand vorbesti cu prietenii tai.

In primul rand:

Ce este storytelling?

Pe scurt, storytelling este actul de a povesti o anecdota. Aceasta practica este considerata o forma de arta si dateaza inca din cele mai vechi civilizatii.

Pe langa cuvantul rostit, scrisul este probabil cea mai comuna si mai populara forma de povestire.

Aceste doua au diferente cheie de care trebuie sa tii cont.

Povestile vorbite curg prin tonul vocii, ritmului si gesturilor fizice.

Povestile scrise, pe de alta parte, trebuie scrise cu adjective specifice care ajuta la crearea de imagini vii.

De ce ai vrea sa folosesti aceste tehnici de povestire?

Conform cercetarilor efectuate de echipa de la Quantified Communications, mesajele care sunt livrate prin povesti sunt de 22 de ori mai memorabile decat un text simplu.

Ca sa intelegi mai bine am sa descriu acelasi produs in 7 moduri diferite. Pentru acest exemplu, am sa folosesc ceaiul verde si ceaiul de pierdere in greutate numit oolong.

Prima tehnica.

1. Povesti de succes

Primul lucru la care se gandesc clientii tai sunt beneficiile produsului. Si nu exista nici o modalitate mai buna de a dovedi cat de valoros e produsul decat printr-o poveste de succes.

La urma urmei, 92% dintre consumatori au incredere in recomandarile primite de la prieteni.

Uite un exemplu al acestei tehnici:

blank

Alina, 36 de ani a fost una dintre milioanele de oameni care suferea de anxietate legata de greutate. Din fericire, acest elixir gustos facut din oolong si ceai verde ia permis sa-si reduca grasimea corporala cu 17% si sa inspire alte femei.

2. Conflictul

Tehnica confilctului se bazeaza in principiu pe prezentarea unei probleme si apoi pe rezolvarea acesteia.

De exemplu, pierderea in greutate poate provoca probleme de incredere si multe altele.

Uite cum ar suna aceasta tehnica:

blank

Nu poti pierde toate aceste kilograme? Problema este chiar in fata ta – cafeaua. Studiile arata ca ceaiul este mai eficient in reducerea indicelui de masa corporala (IMC). Afla cum ceaiul verde te poate ajuta sa scapi de kilogramele in plus.

3. Inamic si erou

Structura inamicului si a eroului este similara conflictului, dar trebuie sa fii atent la modul in care iti pozitionezi personajele.

De exemplu, eroul va fi produsul tau si inamicul o provocare sau o problema comuna cu care se confrunta consumatorii.

In povestea ta, eroul trebuie sa rezolve problema si sa salveze consumatorul.

Uite un exemplu:

blank

In timpurile medievale, daca erai supraponderal era un semn de bogatie. De atunci, medicina moderna ne-a invatat pericolele de a fi supraponderal, iar aceasta formula de ceai verde iti permita sa reduci greutatea inutila rapid si sanatos.

4. Povestiri vizuale

Pe langa continutul textului, te poti ajuta de efecte vizuale ca sa spui o poveste buna.

Pentru inceput, textul tau ar trebui sa fie incredibil de descriptiv, iar elementele creative ar trebui sa se concentreze pe poveste, fie ca este vorba de o imagine a personajului principal, sau de alte detalii relevante.

Uite un exemplu pentru aceasta tehnica de povestire:

blank

In timp ce se apropia de templul antic, Lana stia ca era pe cale sa descopere un secret milenar care ar ajuta milioane de oameni sa combata pericolele de a fi supraponderali : ceaiul verde.

5. Surpriza

Industria filmelor castiga o avere cu aceasta formula. Ei includ surpriza la sfarsitul povestilor lor.

Marketerii pot face acelasi lucru, si pot include o intorsatura de situatie in reclamele lor.

Uite in exemplu nostru cum folosim noi aceasta tactica:

blank

Si, in sfarsit, dupa milenii de meditatie, zeii antici au creat o bautura din ceai verde care ar putea restabili calmul si ar elimina disperarea. Dar, putini stiau ca lichidul trimis din cer ar ajuta, de asemenea, sa piarda in greutate.


6. Oamenii obisnuiti

Exista sanse mari ca publicul tau sa nu fie compus din oameni din inalta societate, asa ca doresti sa proiectezi povestea pentru oamenii obisnuiti.

Atat in scris cat si in vizual ar trebui ca personajul principal sa fie o persoana obisnuita cu probleme obisnuite, dar prezentata o solutie creativa care poate ajuta orice om.

Uite un exemplu:

blank

Asa cum iti spuneam, l-am cunoscut pe tipul asta in liceu si arata complet diferit. Si l-am intrebat care e secretului pentru pierderea in greutate masiva. Am ramas socat cand mi-a spus ca formula lui magica era ceaiul verde.

7. Emotional

Cei mai buni naratori au tendinta de a capta atentia cel mai mult atunci cand folosesc emotiile. In aceasta abordare, marketerii evidentiaza faptele negative si apoi creeaza o imagine a unui viitor mai bun, prin produsul lor, desigur.

Uite un exemplu cu aceasta de tehnica:

blank

Alex a dorit intodeauna sa ajute oamenii sa piarda in greutate si sa devina cea mai buna versiune a lor. Este extrem de greu intr-o lume in care fast-foodul este atat de popular. Dar, cu ajutorul elixirului de ceai verde, el reusit sa creeze o lume in care toata lumea a avut o sansa de a atinge obiectivele lor fizice.

Povestile spuse bine sunt un instrument incredibil pentru afacerea ta.

Sfaturile de mai sus ar trebui sa te ajute sa implementezi aceasta tehnica in reclamele tale si in viata de zi cu zi.

Spune-mi in comentarii ce tehnica o sa incerci ?

Hei, sunt Vladislav. Sunt hotarat sa te ajut sa ai mai mult trafic pe site. 

Dar doar daca ma lasi sa te ajut ­čÖé

Completeaza mai jos formularul si iti scriu cat de repede pot.

 

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *