De ce am nevoie de un plan editorial?

Pentru ca am început 2 canale de YouTube, si pentru ca am cel putin 6 alte site-uri de administrat, trebuie sa produc continut zi de zi.

Si acest lucru poate fi stresant, grija zilnica de ce voi produce astazi sau maine. In mod constant trebuie sa faci brainstorming, sa vii cu idei noi.

Dar există o solutie pentru a scuti tot stresul: plan editorial (plan de continut).

Un plan editorial iti salveaza o gramada de timp. Iti ofera un obiectiv clar in timpul saptamanii si un sentiment de directie.

In acest articol o sa gasim impreuna modalitati de a crea un plan editorial si o sa impartasesc cu voi un sablon calendar de continut.

Sa incepem.

Cum sa creez un plan editorial ?

Primul lucru pe care am vrut sa il fac inainte de scrierea articolului a fost sa vad daca este un mod nou, o modalitate mai buna de a planifica producerea continutului.

rezultate cautari plan editorial

Dupa ce am citit cel putin 10 articole de pe site-uri de top din afara, raspunsul este NU. Principiile sunt in continuare aceleasi.

  1. Stabileste obiectivele si masoara-le.
  2. Decide tipul de continut pe care il vei produce.
  3. Creaza un calendar editorial.

Practic: planifica, creaza, promoveaza, masoara si repeta.

Si asa se face o strategie de marketing de continut 🙂
Hai sa definim impreuna toate aceste puncte de mai sus.

Stabileste obiective si masoara-le

Un punct de plecare bun atunci cand vrei sa iti creezi un plan editorial este sa iti definesti misiunea.

Pentru a defini misiunea pentru propria afacere, incearca aceasta formula:

Ofer[publicului tinta] [tipul de continut] pentru a-i ajuta sa [obiectivele lor/rezultatul].

De exemplu, in cazul meu:

Ofer antreprenorilor articole informationale despre marketingul digital pentru a-i ajuta sa isi creasca veniturile.

Odata ce ne cunoastem misiunea producerea continutului devine mult mai usoara si clara. Urmatorul pas este sa definim obiectivele si sa le masuram.

Cel mai bun mod de a atinge obiectivele este de a le face specifice si masurabile.

De exemplu, un obiectiv poate fi:

Obtine 500 de abonati la newsletter-ul meu producand 20 de bucati de continut.

Sau chiar, scrie 20.000 de cuvinte intr-o luna.

Decide ce tip de continut vei produce

Exista o multime de tipuri de continut pe internet si va trebui sa faci o alegere.

Acum, nu trebuie sa alegi un singur tip si sa creezi doar acel tip de continut, le poti mixa un pic. Dar, de obicei, ar trebui sa ai un tip principal de continut si 2 secundare.

Nu incerca toate tipurile, in primul rand pentru ca te vei trezi cu un mare burnout destul de repede si in al doilea rand, vrei ca oamenii sa te cunoasca pentru ceva anume si sa te asocieze cu acel lucru.

Iata o lista cu cele mai bune tipuri de marketing de continut pe care le poti crea:

  1. Videouri
  2. Articole pe blog
  3. Postari pe Social media
  4. Podcasturi
  5. Ebook

Bonus: Studii de caz si infografice

Videoclipurile

Videoclipurile, in opinia mea, ar trebui sa fie o prioritate. Mai ales in 2021, doar arunca o privire la cheltuielile estimate pentru anunturi video in urmatorii ani (si asta e doar in USA) .

statistica cati bani se cheltuiesc pe marketing video

Tot mai multe companii apeleaza la marketing prin video.

Videoclipurile sunt un tip de continut extrem de captivant si odata cu cresterea platformelor precum TikTok, este foarte clar ca ar trebui sa incepi sa produci videouri.


Articole pe blog

Daca faci deja videoclipuri, poti transforma acel videoclip intr-o postare pe blog.

Invata cum sa faci SEO pentru articole si ele iti vor aduce trafic organic gratuit in cateva luni.

Articolele trebuie sa ofere continut valoros pentru publicul tau. Iti recomand sa ai intre 1000 si 1500 de cuvinte pentru fiecare articol, dar ar trebui sa testezi intotdeauna pentru a vedea ce functioneaza cel mai bine pentru audienta ta.

Postarile pe social media

Cu social media, trebuie sa creezi si sa postezi in mod constant. Cel putin o data pe zi pe fiecare platforma.

Si stiu asta pentru ca am ridicat o pagina de instagram de la 0 la 46.000 de followeri.

pagina de instagram

Dupa cum poti vedea in acest grafic, odata ce am incetat sa postez, followerii mei au inceput sa dea unfollow.

blank

O tactica pe care am invat-o de la Gary V este aceea de a reutiliza continutul.

Deci, daca ai creat un videoclip pentru Youtube, il redimensionezi si il postezi pe IGTV. Pe langa asta poti lua decat sunetul din clip si il transformi intr-un podcast.

Iar acel clip il poti transforma si intr-un articol pe blog. Pe care il poti distribui pe Facebook si asa mai departe.

Adapteaza fiecare bucata de continut la platforma.

Să trecem la urmatorul pas:

Creaza un calendar editorial

Dupa cum am spus la inceput, un calendar editorial iti ofera un obiectiv clar pentru saptamana si un sentiment de directie.

Este unul dintre elementele principale ale unei strategii de marketing pentru continut.

Exista mai multe modalitati de a face acest lucru.

De exemplu, poti utiliza Google Calendar si pur si simplu pui datele scadente pentru fiecare continut. Acest lucru functioneaza destul de bine, mai ales daca nu publici mult continut.

google calendar plan editorial

Un alt instrument pe care il poti utiliza este Trello. Uite un sablon pentru planificarea continutului.

trello pentru plan editorial

Eu folosesc Google Spreadsheets. Asta este ceea ce functioneaza pentru mine perfect. Uite un exemplu:

google spreadsheet template pentru plan editorial

Si aici poti descarca gratuit acest sablon pe care il folosesc.

Concluzie

Dupa cum ai vazut, exista multa pregatire in strategia de marketing de continut inainte de a crea efectiv continutul.

Acum, cand totul este pregatit, este timpul sa creezi continutul.

Dupa ce publici continutul pe care l-ai creat, da-i timp de cel putin 3 luni apoi masoara rezultatele.

Cati abonati ai castigat dupa ce ai postat acel continut? Ce rata de engagement ai, dar conversii?

Personal imi place sa masor impactul continutului meu pe termen scurt si apoi pe termen lung, adica imediat in ziua in care l-am postat si apoi dupa 6 luni.

De ce 6 luni? Pentru ca mai ales daca este un articol pe blog , acestea tind sa se claseze pe Google dupa 6 luni, in functie de autoritatea siteului.

Sper ca acum ai o idee clara despre tipul de continut pe care doresti sa il creezi si ca ai un plan bine pus la punct.

Mult spor iti doresc!

Daca vrei sa ne conectam trimite-mi un mesaj pe [email protected]

Ma gasesti si pe:

2 comentarii la “Cum fac un plan editorial + [template bonus]”

  1. Multumesc mult pentru informatii! Imi plac articolele tale enorm,mereu am cate ceva de invatat din ele si il astept cu nerabdare pe urmatorul! 🙂
    continua tot asa!

  2. Pingback: Marketing prin continut - Studiu de caz

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.