Ai un canal si vrei sa faci mai multi abonati pe Youtube?

Pentru ca este cel mai accesat site, YouTube face parte din strategia de marketing obligatorie a multor comercianti si creatori de continut care doresc sa isi creasca veniturile.

Desi este posibil ca deja sa optimizezi SEO videourile, fara o intelegere a algoritmului YouTube, nu vei avea rezultatele dorite.

cum sa cresti pe youtube

Directorul YouTube intr-un interviu a mentionat ca 70% din timpul petrecut de utilizator pe platforma este dictat de algoritmul de recomandari a companiei.

E imens!!! 70%

Asta inseamna ca pentru a avea o strategie de video marketing de succes, trebuie sa iti imbunatatesti acoperirea organica.

Trebuie sa intelegi algoritmul Youtube si fix despre asta o sa discutam in acest articol.

Uite 9 modalitati de a-ti creste numarul de abonati pe Youtube.

Evolutia algoritmului Youtube

blank

Desi YouTube in sine a suferit modificari semnificative in ultimii ani, algoritmul sau este caracteristica sa cea mai dinamica.

Inainte de 2012, YouTube masura succesul unui video numai dupa numarul de vizualizari, indiferent de durata vizionarii.

Acest algoritm singular a dus la o multitudine de videoclipuri de tip clickbait care s-au bazat pe titlulri si thumbnailuri care erau menite numai sa atraga atentia si sa te pacaleasca.

Un an mai tarziu, YouTube a inceput sa masoare succesul prin durata vizualizarii, o masura care a recompensat videoclipurile vizionate mai mult.

Astazi, vedem in continuare acelasi trend in actualul algoritm Youtube, care se bazeaza foarte mult pe durata vizualizarii si este o componenta cheie in clasare.

Cum functioneaza algoritmul YouTube?

YouTube a declarat ca misiunea lor este de a oferi tuturor o voce si o fereastra pentru a explora lumea.
Insa ce nu au spus, este ca unul din obiectivele lor este de a tine spectatorii pentru perioade cat mai lungi de timp la ei pe platforma, maximizand numarul de interactiuni publicitare.

De ce conteaza asta?

Pentru ca Youtube sugereaza videoclipuri care satisfac acest obiectiv.

Youtube foloseste un algoritm bazat pe trei factori principali: relevanta, interactiune si calitate.

Pentru a evalua relevanta, Youtube cauta asocierea dintre titlu, descriere, etichete si continut cu o interogare de cautare individualizata.

Interactiunea este masurata dupa numarul de comentarii, like-uri, frecventa si inclusiv timpul de vizionare.

Evaluarea calitatii este determinata de capacitatea unui canal de a deveni o autoritate pe nisa respectiva.

In plus fata de acesti trei factori, algoritmul Youtube se bazeaza pe vizualizarile canalului si pe un scor atribuit specific videoclipului. Acest scor cantareste atat noutatea, cat si frecventa incarcarilor si alte atribute.

Aceasta combinatie de statistici permite Youtube sa recomande videoclipuri care se potrivesc perfect cu preferintele unui spectator.

Acestea sunt cele 6 locuri unde Youtube recomanda videoclipuri :

  • Rezultatele din bara de cautare
  • Partea dreapta de langa videouri
  • Notificari
  • Abonamentele la canale
  • Videoclipuri in Trending
  • Videoclipuri pe pagina de start

Uite cateva exemple:

blank
blank

La fel ca orice algoritm de cautare el evolueaza in mod constant, adaptandu-se intr-o incercare continua de a defini gusturile tale si de a te tine cat mai mult pe platforma.

Cum sa fac mai multi abonati pe Youtube?

Acum ca intelegem cum functioneaza algoritmul Youtube, este timpul sa descompunem felul in care poti face mai multi subscriberi pe Youtube si sa imbunatatesti traficul organic.

1.Cuvinte cheie si metadata

Youtube a precizat ca descrierile, cuvintele cheie, subtitrarile si etichetele relevante conteaza atunci cand optimizezi videoclipul pentru cautare.

Asigura-te ca faci cercetare de cuvinte cheie folosind un instrument precum VidIQ.

Atunci cand scrii titluri si descrieri convingatoare, bogate in cuvinte cheie, cresti sansele de a atrage atentia publicului si iti cresti vizibilitatea videoclipurilor.

2. Optimizeaza Descrierea

Dedica timp pentru scrierea unei descrieri care nu numai ca atrage publicul tinta, dar, de asemenea, contine si cuvintele cheie potrivite.

descriere youtube

Desi vizitatorul tau, cel mai probabil, va citit doar primele randuri ale descrierii, acele cateva linii scurte sunt foarte valorase atunci cand vine vorba de atragerea publicului.

3. Transcrie Videourile

Subtitrarile nu numai ca ajuta pe cei ce nu inteleg foarte bine limba, dar permit utilizatorilor sa vizioneze videoclipurile fara sunet.

Pentru a profita la maxim de subtitrari, incarca subtitrarile create de tine. Prin incarcarea acestora, te asiguri ca, atunci cand aceste subtitrari sunt indexate pentru cautare, ele vor fi mai precise decat cele generate automat.

4. Videouri lungi

Deoarece Youtube claseaza videoclipuri in functie de interactiune, timpii mai lungi de vizionarea a unui clip inseamna mai multe oportunitati de clasare.

Daca te confrunti cu o rata scazuta de vizionare a clipurilor, inseamna ca trebuie sa te concentrezi mai mult pe primele secunde ale clipurilor.

Asigura-te ca:

  • potrivesti descrierea cu primele secunde ale clipului
  • si ca folosesti un “carlig” (ceva ce isi doresc sa afle sau sa obtina) imposibil de ignorat.

Nu uita sa studiezi graficele si sa acorzi atentie la ceea ce spun aceste valori.

Aceste corectii rapide o sa te ajute sa iti imbunatatesti videoclipurile substantial.

5. Directioneaza spectatorii

In loc sa inchei pur si simplu videoclipul, foloseste diferite tactici pentru a influenta urmatoarea vizualizare a publicului tau.

Directionand spectatorii catre un alt videoclip de pe canalul tau, cresti interactiunea si probabilitatea ca acestia sa revina pe canalul tau in viitor. Ambele satisfac regulile algoritmului Youtube.

optimizare video youtube

Pentru a directiona publicul, foloseste ecrane de final si carduri.

6. Abonamente

Cand spectatorii se aboneaza la canalul tau, iti cresti automat traficul organic. Pentru a creste numarul de abonati pe Youtube trebuie sa creezi in mod constant continut de calitate.

Desi crearea constanta de continut excelent poate fi mai usor de zis decat de facut, este esential pentru cresterea canalului tau.

7. Creaza playlisturi

Daca reusesti sa creezi videoclipuri in genul episoadelor de la televizor, spectatorii vor reactiona fix ca la seriale, se vor uita episod dupa episod.

Pentru a mentine spectatorii pe canalul tau, creaza playlisturi cu videoclipuri cu continut similar. Acestea sunt colectii care vor atrage si sustine audienta.

8. Promoveaza canalul de Youtube pe Social Media

Retelele de social media sunt publicitate gratuita pentru canalul tau de Youtube. Promoveaza-ti videoclipurile pe toate conturile de socializare.

9.Analizeaza statisticile canalului

Aceste numere nu exista doar pentru a te face sa te simti bine.

Ele iti spun ce functioneaza bine si ce nu. Identificand trenduri, poti incerca noi strategii si tipuri de continut.

Sapand adanc in Youtube Analytics, poti descoperi modalitati de imbunatatire a canalului.

Creatorii de continut si marketerii trebuie sa profite de Youtube pentru a-si promova produsul sau serviciul.

Intelegand modul in care Youtube sugereaza videoclipuri poti face ca videoclipurile tale sa fie evidentiate si chiar recomandate pe prima pagina.

Lasa-mi in comentarii canalul tau de Youtube si promit ca dau subscribe šŸ™‚
O saptamana extraordinara sa ai!

Hei, sunt Vladislav. Sunt hotarat sa iti cresc venitul afacerii prin digitalizarea ei.Ā 

Dar, doar daca ma lasi sa te ajut šŸ™‚

Trimite-mi un mesaj pe salut@uno.ro si iti scriu cat de repede pot.

 

Ma gasesti si pe:

11 thoughts on ā€œ9 modalitati de a face abonati pe Youtubeā€

  1. salut Vladislav, mă ajută enorm informatiile tale despre Youtube. Multumesc.
    Canalul meu de Youtube Hello River Expedition

    1. Super tare canalul! Singurul sfat pe care il am este: Don’t give up! Continua sa fii consistenta si algoritmul youtube te va rasplati la un momentdat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. CĆ¢mpurile obligatorii sunt marcate cu *