Curs Optimizare SEO
Cercetare Cuvinte Cheie
Capitolul 1
Bine ai venit la continuarea cursului SEO gratuit.
Aceasta parte este foarte interesanta pentru ca vom discuta despre cercetare de cuvinte cheie.
Curs Optimizare SEO
Bine ai venit la continuarea cursului SEO gratuit.
Aceasta parte este foarte interesanta pentru ca vom discuta despre cercetare de cuvinte cheie.
Curs Optimizare SEO
Bine ai venit la continuarea cursului SEO gratuit.
Aceasta parte este foarte interesanta pentru ca vom discuta despre cercetare de cuvinte cheie.
Cercetarea de cuvinte cheie este unul dintre cele mai importante elemente de SEO. Si motivul este pentru ca asa te gasesc oamenii, cu ajutorul cuvintelor cheie.
Daca o faci corect vei obtine trafic si vanzari.
Daca o faci gresit vei obtine trafic irelevant sau deloc care nu converteste si toate eforturile tale SEO vor fi degeaba.
Cu alte cuvinte ai nevoie de trafic relevant care se transforma in vanzari si fix asta vei invata cu ajutorul acestui curs.
Asa ca hai sa ii dam drumul.
De fiecare data cand tastezi un cuvant cheie, Google se uita la baza lor de date de miliarde de pagini indexate si compara paginile web si afiseaza cele mai relevante rezultate pe baza a peste 200 de factori.
Factori precum relevanta, popularitatea si intentia de cautare.
Dar nu trebuie sa iti faci griji acum legat de acesti factori. Voi incerca sa iti explic pe cat de simplu posibil.
Primul instrument pe care ti-l recomand pentru cercetarea de cuvinte cheie este:
Este un instrument gratuit oferit de Google. Il poti accesa de aici .
Acceseaza planificatorul de cuvinte cheie.
Selecteaza descoperiti cuvinte cheie noi.
Selecteaza Romania si limba romana daca acolo se afla audienta ta.
Acum tasteaza cuvintele cheie care crezi ca ti se potrivesc.
Aici poti face o lista cu 10-15 cuvinte cheie care iti vin in minte prima oara.
Spre exemplu sa zicem ca vand incaltaminte nike, am facut acest tabel.
L-am impartit in 3 categorii termeni de brand, termeni generici si termeni apropiati.
Acum ca am aceste cuvinte cheie de inceput, ma duc cu ele in instrumentul oferit de Google si le testez in platforma.
Dupa cum poti vedea Google mi-a oferit idei de cuvinte cheie si pe langa asta imi ofera si o estimare de trafic lunar pentru acel cuvant cheie. Asta imi da o idee daca merita sa incerc sa optimizez continutul pentru acel cuvant cheie sau nu.
Al doilea instrument pentru cercetarea de cuvinte cheie pe care il poti folosi este :
Cine altcineva iti poate recomanda cuvinte cheie mai bune decat motorul de cautare in sine, corect?
Ok, uite un truc pe care poate nu il stiai.
Probabil ai vazut ca atunci cand incerci sa tastezi un cuvant pe Google inainte de a da enter, Google iti recomanda cateva cautari prestabilite.
Uite ce vreau sa zic prin asta:
Observi in imaginea de mai sus ca Google imi ofera indicii despre ceea ce cuvinte cheie sunt populare in momentul acesta.
Mai mult de atat dupa ce ai dat enter. Ce poti sa faci este sa dai scroll in josul paginii si Google are o sectiune care arata cam asa :
La fel, Google iti arata cuvinte cheie sinonime cu cautarea ta initiala.
O alta metoda prin care poti gasi cuvinte cheie relevante este Wikipedia. Insa deocamdata nu ne vom focusa pe acest site, doar pastreaza-l in minte.
Acum dupa ce ai gasit cateva cuvinte cheie trebuie sa tii cont de intentia cuvantului cheie.
Ce vreau sa spun prin asta ?
Atunci cand vrei sa rankezi pe Google, intentia clientului trebuie sa fie similara cu intentia articolului.
Spre exemplu un cuvant cheie precum „calculatorul meu este virusat” cauta o rezolvare la problema.
Daca tu o sa incerci sa pui un articol tranzactional in care sa faci reclama la un calculator nou nu vei ranka pentru ca nu este relevant. Insa vei ranka daca ii vei oferi o solutie la devirusarea calculatorului, poate un antivirus nou.
Vezi tu, traficul nu este valoros daca nu este relevant.
Poti verifica intentia cuvantului cheie foarte simplu. Cauti pe Google acel cuvant cheie si observa primele 5 site-uri care rankeaza. Sunt articole informationale, tranzactionale sau navigationale ?
PRO TIP: Tine cont si de „intentia influentatorului”. De ce oamenii ar da share la articolul/pagina pe care o pui pe site?
Pentru ca daca mai multe persoane vor da share la articol si vei primi backlink-uri, vei urca in top.
Deci, pe scurt, atunci cand faci cercetare de cuvinte cheie si creezi continut trebuie sa te asiguri ca se aliniaza cu intentia cititorului.
Tine minte, cand incerci sa optimizezi cuvintele cheie totul incepe prin intelegerea obiectivelor tale.
Scopul nostru este de a intelege cum gandesc consumatorii din nisa ta si de a forma o comunitate in jurul produsului sau a serviciului.
Vreau sa iti enumar cateva idei excelente de a obtine cuvinte cheie si date relevante industriei tale.
Un loc excelent unde poti vedea cu ce problema se confrunta oamenii si ce solutii cauta sunt forumurile.
Ce poti face este sa cauti pe Google ” [produsul tau] + forum „. Cum spuneam inainte de a targeta anumite cuvinte cheie trebuie sa intelegi ce conduce vizitatorul la cumparare.
Wikipedia la fel este un loc unde poti gasi cuvinte cheie si informatii despre serviciul sau cultura acelui produs.
Spre exemplu daca vinzi produse cosmetice poti afla detalii despre istoria cosmeticei si cultura si mituri legate de machiaj.
De asemenea, poti sa folosesti sugestiile de la alte motoare de cautare precum Youtube, Amazon, Ebay.
Si da.
Youtube este un motor de cautare.
Uita-te te rog spre exemplu pentru cuvantul cheie „retete” cate sugestii mi-a oferit youtube. Fiecare video reprezinta rezolvarea unei probleme, aceea de a invata cum sa gatesti o anumita reteta.
De asemenea, poti sa te uiti la ce intreaba oamenii.
Un alt instrument foarte folositor este Google Trends.
Tasteaza cuvintele cheie pe care ti le doresti si Google iti va spune ce este in trend.
Spre exemplu pentru cuvantul cheie „seo” oservam ca este un trend relativ ascendent.
Si acest lucru este minunat pentru ca vrei sa stii inspre ce se indreapta piata ta. Fii proactiv si mergi spre zone unde oamenii vor avea mai mult interes in viitor.
Pe langa asta Google Trend iti arata in timp real ceea ce e popular in fiecare tara.
Daca vrei spre exemplu sa targetezi piata din afara un mod foarte bun de a cerceta cuvinte cheie este sa te duci pe Quora.
Quora este o retea de intrebari si raspunsuri. Poti afla acolo cu ce fel de probleme se infrunta cei ce cauta produsul tau si felul in care interactioneaza ei cu el.
Mai mult de atat, poti intra pe Amazon. Uita-te la recenziile si feedbackul lasat de fiecare client pe produsele pe care le cercetezi.
Alt lucru pe care il poti face este sa mergi la concurenta pe site-ul lor si sa observi ce cuvinte cheie folosesc ei si pe ce cuvinte cheie se pozitioneaza deja pe prima pagina.
Acest lucru este foarte util si iti va spune ce cuvant cheie este bun si vei putea obtine o estimare a traficului pe care ei il primesc.
Acum la finalul acestei lectii vreau sa tii minte 3 pasi importanti pentru a incepe cu piciorul drept in SEO 🙂
Asta a fost pentru prima parte a cercetarii de cuvinte cheie. Ne vedem la capitolul 2.
Nu ai timp acum? Descarcă ghidul în format PDF și citește-l când îți este convenabil.