Retele de socializare au un alt nume important. Si acela este Tik Tok.
Este timpul ca firma ta sa inceapa campanii de marketing pe Tiktok.
In acest articol vei afla:
- Ce este TikTok.
- Cum functioneaza TikTok
- Trenduri
- Statistici
- si strategii de marketing pe Tiktok
Ce este Tiktok?
Descrierea oficiala este : Tiktok este un loc pentru videoclipuri scurte pe mobil. Este o aplicatie gratuita din categoria retelelor sociale care iti permite sa vezi, sa creezi si sa distribui videoclipuri.
Ce trebuie sa stii este ca videoclipurile de pe aceasta retea de socializare au un potential imens de viralitate. Spre exemplu Lil Nas X cu melodia Old Town Road a postat single-ul pe Tiktok. De acolo a explodat cu peste 67 de milioane de vizualizari. Single-ul a urcat pe locul 1 in billboard hot 100, unde a ramas pentru un record de 17 saptamani.
@the.mjgm ♬ Old Town Road – Lil Nas X
Ca orice alta retea sociala, are o tona de influenceri si multe meme-uri care produc comentarii, o tona de like-uri si distribuiri. La momentul actual exista peste 40 de „staruri” pe Tiktok cu milioane de urmaritori. Si chestia surprinzatoare este ca multi dintre ei nu au fost celebritati deja.
Succesul acestei retele de socializare consta in algoritm, care foloseste inteligenta artificala pentru a face recomandari personalizate.
O scurta istorie despre Tiktok
In China, Tiktok este cunoscut sub numele de Douyin. Douyin a fost lansat de ByteDance in 2016.
Tiktok si-a facut debutul oficial in strainatate in 2018 cand a fuzionat cu aplicatia Musical.ly
Succesul acestei retele de socializare a venit cu controverse. Aplicatia a fost interzisa de pralamentarii din India anul trecut, motivul lor a fost degradarea culturala si continutul explicit.
De asemenea, in Statele Unite aplicatia a luat o amenda de 5,7 milioane de dolari pentru incalcarea dreptului de confidentialitate a copiilor.
Aplicatia are deja competitori, printre ei se numara Byte, Kuaishou, Kwai si Facebook si Instagram cu siguranta vor cauta sa concureze cu aplicatia in acest an.
Cum functioneaza Tik Tok?
Utilizatorii se inscriu cu un numar de telefon, adresa de email, Facebook sau Instagram. Odata ce te-ai logat:
- poti cauta alti creatori,
- poti vizualiza videoclipuri,
- poti crea un videoclip,
- si poti importa contactele telefonice pentru a gasi prietenii care deja folosesc aplicatia.
Ce poti face pe Tik Tok?
Pe Tiktok poti:
Urmari si crea clipuri video. Videoclipurile sunt experienta principala a acestei aplicatii. Ele pot fi incarcate sau create folosind instrumentele din aplicatie. Live streaming, este de asemenea, o optiune a aplicatiei. Poti adauga la video filtre vizuale, efecte de timp, ecrane split, tranzitii, stickere, gif-uri, emoji-uri si multe altele.
Uite unul din cele mai populare efecte:
@eliottbrown My Grandpa’s smile at the end ???##tiktok
♬ Ymca – Party City
Adauga muzica. Aplicatia are o biblioteca de muzica foarte extinsa. Poti adauga, remixa, salva si descoperi cantece prin optiunea playlists.
Interactiona. Poti urmari conturile care iti plac, sa le oferi like-uri sub forma de inima, cadouri si comentarii. Hashtagurile si muzica o poti adauga la sectiunea de Favorite.
Descopera. Feed-ul „discover” este despre hashtaguri. Poti gasii videoclipuri si poti adauga prientei prin cautarea numelor de utilizator sau scanarea codului TikTok.
Monede virtuale. Pe aplicatie exista monede virtuale. Aceasta este modalitatea prin care le poti oferi cadouri influencerilor tai preferati de pe TikTok. Cand cumperi monezi virtuale, le poti converti in diamante sau emoticoane. Diamantele pot fi apoi schimbate in bani reali.
Cum folosesc oamenii TikTok?
Nu exista o modalitate standard in care oamenii folosesc TikTok-ul. Da exista videoclipuri amuzante, dansuri, playback-uri si pisici, o gramada de pisici.
Dar nu exista nici o regula. Ceea ce vei gasi insa sunt cateva formate standard pe care vom incerca sa le explicam aici.
Trenduri TikTok: cunoscut si ca TikTok Challenge. Acest trend implica deobicei un cantec popular, un hashtag si o provocare. Utilizatorii incearca miscari de dans sau isi creaza propiul stil bazat pe o provocare.
@otb If you had a magic suitcase where would you go!? ##stopmotionme ##tiktoktravel ##foryou ##uk
♬ Crystal Dolphin – Engelwood
Duet Tik Tok. Duet-urile sunt o forma de colaborare cu alti utilizatori. Chestia asta iti permite sa apari langa o alta persona. Artisti precum Tove Lo, Antonia si Inna au folosit formatul pentru a promova single-uri si a se conecta cu fanii.
@derekhough Hey everybody, How do you use this thing! ##duet with @itsundos
♬ original sound – itsundos
React Video. Utilizatorii pot selecta optiunea „reaction”. Poti inregistra reactia ta in timp ce un video ruleaza in background. Poti suprapune oriunde pe ecran video-ul original.
Videoclipuri Cringe. Aceste videoclipuri au scopul de a face publicul sa se simta incomod.
In multe cazuri aceste video-uri nu raman doar pe Tiktok. Utilizatorii distribuie pe alte retele de socializare. De asta exista mai mult de 37 de milioane de postari pe Instagram cu hashtagul #tiktok. Uite dovada:
Statistici platforma
Acum, sa vorbim un pic despre statisticile acestei platforme.
- In momentul acesta, TikTok este a 6 retea sociala ca marime.
- Aplicatia are mai mult de 1,5 miliarde de descarcari.
- Aplicatia are 500 de milioane de utilizatori lunari.
- 41% din useri au varsta cuprinsa intre 16 si 24 de ani.
- In vreme ce, in mai putin de 18 luni, numarul de adulti din Statele Unite au crescut de 5.5 ori la 14,3 milioane.
Cateva informatii despre audienta aplicatiei:
- 52% ar cumpara un produs ca sa faca parte din comunitatea produsului
- 61% tind sa cumpere brandurile la care se fac reclama
- 49% sunt usor influentati de opiniile celorlalti
- 41% sunt comfortabili sa imprumute bani
- 61% sunt pozitivi in ceea ce priveste economia globala
Deci, este sigur sa spunem ca TikTok concureaza cu marii jucatori de pe piata. Platforma serveste un scop diferit fata de Youtube, Instagram sau Snapchat.
Cu aceste statistici, reteaua de socializare trebuie luata in serios si trebuie gandit deja la o strategie de marketing pe TikTok.
Este timpul sa acorzi o atentie serioasa acestei retele de socializare.
Acestea fiind spuse haide sa discutam despre strategiile de marketing pe care le poti folosi acum pe TikTok.
Marketing TikTok
Cum sa faci marketing pe Tiktok ? Uite 4 modalitati de a promova produsul sau serviciul tau pe aceasta aplicatie:
1.Reclame native in feed.
Reclamele native sunt cele care iti apar in feed atunci cand dai scroll si se simt destul de natural. Acestea au optiuni de a aduaga link-uri si de a comanda produse. Deocamdata, la aceste anunturi se pot da skip, insa presimt ca in viitor vor introduce optiunea de a nu putea da skip la fel ca pe Youtube.
Eficienta reclamei poate fi analizata prin CTR, impresii, timp de vizualizare si interactiune.
2.Reclame Hashtag Challenge.
In acest tip de reclama utilizatorul va vedea un banner special care duce catre instructiunile provocarii. Bannerul este afisat pe pagina de discover.
Aceasta reclama poate fi masurata prin vizualizari ale bannerului, clicuri, numar de continut generat de utilizatori, vizualizari.
Un exemplu este strategia de marketing a celor de la Guess, cu hashtagul #inmydenim.
Aceasta provocare a generat peste 41 de milioane de vizualizari si sute de videoclipuri ce afisau brandul lor.
3.Brand takeover.
Una dintre cele mai pure forme de publicitate pe Tiktok. Brand takeover este un anunt pe tot ecranul si se afiseaza atunci cand utilizatorul deschide prima data aplicatia. Poate fi o imagine de trei secunde sau un Gif de 5 secunde.
Ai optiunea de a lega acest anunt de un landingpage sau o provocare hashtag.
Trebuie sa ai in vedere ca acest tip de anunt este exclusiv, asta inseamna ca un singur brand in ziua respectiva poate face acest tip de anunt.
4.Marketing cu ajutorul utilizatorilor.
Modul cel mai accesibil si mai captivant prin care poti face marketing pe Tiktok . Practic, continutul generat de utilizatori este folosit pentru a promova afacerea.
Pentru a intelege acest concept, putem lua exemplu campania facuta de cei de la Haidilao, un restaurant chinezesc. Restaurantul a adaugat optiunea DIY(do it yourself) in meniu.
Utilizatorii puteau selecta optiunea asta si mancarea lor era facuta in functie de ce ingrediente alegeau. Acest concept a incurajat mai mult de 15.000 de utilizatori sa isi filmeze experienta la unul din restaurantele lor si sa o posteze pe Tiktok.
Acestea au fost cele 4 modalitati prin care iti poti promova afacerea pe Tiktok.
Sper ca ti-a fost de folos acest ghid.
Aaaa, si apropo am creat un grup de Tiktok pe facebook, daca vrei sa te alaturi grupului o poti face aici. Avem peste 1000 de membri deja 🙂
Acum te rog spune-mi daca ti-ai facut cont de TikTok si scrie-mi in comentarii sa il verific si eu 🙂
0 comentarii la “TikTok Marketing – Ghid complet.”