Deci sa inteleg ca doresti un venit online, dar nu esti sigur de unde sa incepi ?
Sau poate deja conduci o afacere in offline si vrei sa o dezvolti si in online.
Astazi vreau sa iti arat cateva metode despre cum sa gasesti nisa pentru magazinul tau online.
Hai mai intai sa definim ce este nisa? Ei bine eu am o definitie simpla pentru nisa. Nisa este un grup restrans de potentiali clienti care au o necesitate.
De exemplu, rechizitele de birou e o nisa larga care poate avea multe sub-nișe. Nise precum rechizite de birou pentru stângaci sau caiete din materiale reciclate.
Vreau sa tii minte ca:
Nu produsul sau serviciul definesc o nisa, ci oamenii care il folosesc.
In spatele fiecarei comenzi se afla o persoana, un grup de oameni care au cel putin un interes comun sau o problema ce trebuie rezolvata.
In postarea aceasta am sa iti arat 4 pasi pentru a gasi nisa pentru magazinul tau online. Si daca ramai cu mine pana la final o sa iti dau si o lista cu peste 100 de idei pe care le poti folosi pentru magazinul tau online.
Ma vei intreba, bine dar de ce sa vand doar la cativa oameni cand pot vinde la toti? Da, asta e o intrebare buna.
„Cum de Amazon reuseste sa vanda orice sau Ebay ? ” Raspunsul e ca aceste companii sunt exceptii, ele sunt pe piata de zeci de ani si au investit masiv in reclama si branding. Spre exemplu Amazon a inceput vanzand doar carti.
Scopul este de a fi un peste mare într-un iaz mic, decat un peste mic intr-un iaz mare.
Beneficii daca alegi sa nisezi magazinul tau online:
Mai putina concurenta, marja de profit mai mare. Daca clientii au mai putine optiuni, ei nu mai sunt asa sensibili la pret.
Costuri de publicitate mai mici. Daca vei targeta o portiune mica, nu va trebui sa concurezi cu gigantii precum EMAG sau Amazon cu resurse de publicitate nelimitate.
Public mai dedicat. Vei optine mai multi abonati si followeri pe social media deoarece o audienta de nisa este mai pasionata si interesata de produsul pe care il vinzi.
Okaaaay, a fost o introducere cam mare insa era perfect necesara ca sa intelegi de ce trebuie sa iti nisezi la inceput magazinul online.
Pasul 1: Inspira-te din experienta ta
Nu pot sa iti spun in cuvinte cat de important e lucrul asta. Daca este prima oara cand incerci sa vinzi ceva online trebuie, repet trebuie sa fii pasionat de acel produs.
Gandeste-te daca tu nu crezi cu adevarat in acel produs cum poate un strain ce iti viziteaza magazinul sa cumpere de la tine?
Gusturile, preferintele si nevoile tale te incadreaza pe tine in mai multe sub niste. Incearca sa te analizezi pe tine si sa te uiti la brandurile preferate si de unde iti faci cumparaturile. De ce ai ales tocmai acel produs si nu altul ?
2. Identifica pasiunile si interesele tale
Daca iti bazezi brandul pe ceva in care chiar crezi si esti dispus sa investesti si sa lupti pt ea afacerea „se va construi singura”.
Am un prieten Andrei. Fiul lui Mihai s-a nascut prematur si a avut nevoie de un tub de respiratie. In timp ce astepta pe holurile din spital, Andrei a vazut ca familiile copiilor mereu aduceau cadouri motivationale si inspirationale. Asa a venit ideea. El a facut un magazin online ce vinde tricouri cu mesaje inspirationale. Un mod puternic de a reuni oamenii.
Acesta este un exemplu de nisa care iti arata cum ceva foarte personal pentru tine se poate transforma intr-o afacere de succes. Nu uita, daca investesti emotional in brandul tau, asta iti va oferi puterea de a merge inainte si va aduce oameni ce au aceleasi valori ca si tine.
3. Analizeaza piata
De obicei afacerile mici nu au cum sa concureze cu marile companii. Ei bine lucrurile s-au schimbat, cu o cantitate potrivita de SEO si dedicare poti sa targetezi o audienta foarte nisata.
SEO este procesul de a face magazinul online sa fie mai ridicat in Google pentru a aduce vizitatori.
Profita de instrumentele de marketing pe care google ti le ofera si identifica volumul de cautari pe care acel produs il are in online.
Daca volumul de cautare este mare, inseamna ca exista mult interes pentru acea nisa. Mult interes poate insemna potential insa si multa concurenta. In mod ideal ar trebuii sa vizezi cuvinte cheie cu un volum de cautare intre 1000 si 10.000
Volumul de cautare scazut poate indica faptul ca esti un pionier in nisa. Si daca el exista e posibil ca oamenii nu stiu sa il caute. Foloseste acest lucru in avantajul tau.
Cumparatorii online sunt foarte specifici asa ca acorda importanta cuvintelor cheie luni. Exemplu ” bratara personalizata din aur de trandafir” va avea mai putine cautari decat ” bijuterii pentru femei”.
PRO TIP: Nise populare
Cand alegi produsul pentru magazinul tau online tine cont si de trenduri.
4. Gaseste o solutie pentru audienta ta
Incepe sa faci avatarul clientului tau.
Acum ca ai analizat piata, trebuie sa intelegi mai bine ce au nevoie exact clientii tai.
Creaza magazinul in jurul oamenilor, nu al produselor.
Daca vei oferi publicului tau doar un alt produs, s-ar putea sa nu reusesti sa te diferentiezi cu nimic in piata. Ce trebuie sa ai in gand este cum sa rezolvi problemele audientei tale.
De aceea recomand : In descrieriile produselor, vorbiti mai mult despre beneficiile produselor, nu despre caracteristiciile lor.
Cauta forumuri, grupuri pe facebook legate de nisa ta. Arunca o privire asupra discutiilor. Ce intrebari isi pun oamenii? Ce probleme au ?
E timpul sa alegi nisa ta
Sa rezumam, cele 4 lucruri pe care trebuie sa le faci pentru a gasi nisa:
- Afla categoria din care faci parte ca si client
- Decide o zona din viata ta unde te poti califica ca si expert ( un produs de care esti pasionat)
- Cerceteaza interesul produsului pentru nisa ta
- Identifica problema si propune o solutie unica.
Asta e tot! Acum e timpul sa implementam acesti pasi in viata reala.
A lua masuri este partea infricosatoare pentru orice antreprenor, dar te rog nu te teme. Eu daca imi permiti te voi asista in tot parcursul tau.
Completeaza acest formular si te voi contacta cat de rapid pot: