In acest articol iti prezint cele mai eficiente tactici de copywriting prin care si tu poti vinde prin scris.

Copywriterii profesionisti nu incep niciodata de la zero.

In schimb, ei folosesc un sablon si completeaza spatiile goale.

Sau asa cum mi-a spus odata un copywriter: „Un text excelent se asambleaza, nu se scrie”

Iar acest articol contine tactici de copywriting dovedite pe care le poti folosi chiar acum. Sa incepem!

Tactica copywriting pentru landing page

Uite cum sa creezi pagini de servicii cu o rata de conversie mai mare.

tactica de copywriting pentru pagina de aterizare

Hai sa iti explic fiecare element mai in detaliu.

Titlu = Beneficiu clar

Titlul ar trebui sa il anunte pe cititor ce va obtine de la produsul sau serviciul tau.

De exemplu:

Pe uno.ro pe pagina de aterizare Optimizare viteza site

blank

Observi in titlu scrie clar ce beneficiu obtine in urma achizitiei serviciului.

Dovada sociala.

Include dovada sociala deasupra fold-ului. Acestea pot fi companii cu care ai lucrat sau numarul de clienti pe care i-ai avut.

Textul principal.

In textul principal ar trebui sa urmezi formula „PGR”, adica „Problema, Gravitatea Problemei si Rezolvare”.

Incepi cu problema prospectului tau, evidentiezi cat de enervanta este aceasta problema (pierderi fianciare, stres etc) apoi finalizezi cu o solutie.

Tranzitie.

Tranzitia de la problema prospectului tau la o oferta specifica.

CTA.

Lasa cititorul sa stie exact ce trebuie sa faca in continuare, fie ca este vorba de programarea unei consultatii sau cumpararea unui produs.

Tactica de copywriting pentru scrierea unui email

Uite o tactica de copywriting simpla pe care o poti folosi pentru a scrie emailuri interesante.

exemplu tactica de copywriting email

Sa le explicam pe fiecare in parte.

Linia subiectului trebuie sa prezinte continutul emailului fara a dezvalui totul.

Atragerea atentiei se face printr-o prima replica convingatoare, ceva (relevanta industriei tale de preferat) ce atrage imediat cititorul. Aceasta linie apare si ca o previzualizare in Gmail, asa ca trebuie sa fie buna.

Emailurile ar trebuie sa sune ca si cum ar veni de la un prieten. Asa ca impartaseste lectiile si sfaturile sub forma unei povesti. (Si da, acest lucru este valabil si pentru corporatii).

Permite cititorului tau sa stie exact ce ar trebui sa faca dupa ce a citit emailul. Fie ca este vorba de o inscriere la un eveniment, citirea unui articol sau o achizitie.

Foloseste un P.S.

Majoritatea oamenilor sunt curiosi sa vada ce se afla in acel P.S.

Acesta este motivul pentru care recomand sa inchei un email cu un P.S. care rezuma oferta si CTA-ul.

Tactica de copywriting pentru scrierea unui articol

Uite o tactica de copywriting pe care o poti folosi pentru scrierea articolelor ca sa ai mai mult trafic si abonati pe e-mail.

Tactica de copywriting pentru scrierea unui articol

Titlul trebuie sa fie extrem de specific. Lasa cititorul sa stie exact ce urmeaza sa afle.

Cu cat este mai specific cu cat vei obtine mai multe clickuri.

Iata un exemplu din postarile de pe blogul uno.

blank

Introducerea trebuie sa fie scurta. Pastreaza intr-ul la mai putin de 8 propozitii.

Intro-ul tau ar trebui sa dovedeasca faptul ca poti livra promisiunea din titlu.

Continutul sa fie cat mai actionabil. Articolul trebuie sa contina sfaturi, tehnici si strategii actionabile pe care oamenii le pot folosi imediat.

De exemplu in cursul de Copywriting gratuit le arat alte 7 tehnici de copywriting.

Sunt toate chestii super actionabile pe care le poti folosi imediat.

Foloseste exemple.

Exemplele fac continutul tau mai usor de inteles si utilizat.

Concluzie =CTA

Cere-i cititorului tau sa lase un comentariu , sa se aboneze la newsletter sau ambele.

Tactica de copywriting pentru vanzari de cursuri online

Uite cum sa structurezi un landing page pentru vanzare de cursuri online in special, insa merge si pentru produse precum suplimente, produse naturiste etc.

Tactica de copywriting pentru vanzari de cursuri online

Titlul=promisiune.

Atrage atentia cititorului tau cu un titlu indraznet. Titlul ar trebui sa prezinte un beneficiu extrem de specific pe care il poate obtine de la produsul tau.

Incepe textul tau cu o poveste, o statistica sau o situatie relevanta prospectului tau.

Folosind formula Aida vei crea interes si dorinta pentru produsul tau.

Foloseste bullets points pentru a arata beneficiile produsului sau serviciului tau.

Testimonialele sunt bune pentru ca prospectii tai se pot identifica cu usurinta in ele.

Ofera-le garantii precum „Banii inapoi in 30 de zile” „Garantie 60 de zile”. Imapcheteaza textul tau de copywriting cu garantii, acestea fac ca inscrierea sa fie o chestiune de nerefuzat.

La final pagina ta ar trebui sa aiba cel putin un apel la actiune.

Tactici de copywriting avansate

Am acoperit elementele de baza si acum este timpul sa dezvoltam cateva tactici de copywriting avansate.

Foloseste numere ciudate

Numerele ciudate sunt numere care nu sunt rotunjite.

De exemplu:

  • 57
  • 39,3%
  • 19
  • 2849

Numerele specifice, sunt mai credibile decat cele rotunde. Uite un studiu care demonstreaza asta.

Vinde, nu vorbi

Am intrebat odata un vanzator de succes care este sfatul sau numarul 1 in materie de vanzari.

Raspunsul sau a fost: „Sa vinzi, nu sa vorbesti”

Cu alte cuvinte: Nu vorbi despre produsul tau.

In schimb arata-le oamenilor ce poate face produsul tau.

Arata-le de ce produsul tau este facut pentru ei.

Foloseste un apel la actiune specific

Cei mai multi oameni nu se gandesc la textul butonului.

Si este o mare greseala.

De ce ?

Pentru ca apasarea unui buton este, de obicei, ultimul pas pentru orice conversie pe un site.

In primul rand textul butonului trebuie sa faca cititorul sa inteleaga rezultatul sau urmatoarea actiune.

Spre exemplu aici:

blank

As fi putut scrie in buton ceva de genul „Afla mai multe”, insa l-am facut mega specific „Obtine Email Personalizat”

In felul acesta vizitatorul stie clar ce va primi dupa apasarea acelui buton.

Acesta este unul din motivele principale pentru care rata ta de conversie va creste.

Adreseaza obiectiile primare

De multe ori clientiilor le place ceea ce vinzi, dar nu este suficient pentru a cumpara. 

Care este solutia ? 

Foloseste-te de obiectiile lor. 

Obiectii de genul: 

  • „Este prea scump
  • Nu e momentul potrivit
  • Nu sunt pregatit sa trec la produsul x „

Majoritatea oamenilor pretind ca aceste obiectii nu exista. 

Insa ele sunt acolo pentru fiecare produs. Daca reussesti sa le adresezi in textul tau folosind aceasta tactica de copywriting vei creste vanzarile. 

Redu obiectiile legate de pret

In urma cu cativa ani, cercetatorii de la Universitatea din Pittsburgh au analizat modul in care formularea unei taxe afecteaza conversiile.

Un grup de utilizatori a vazut textul:

„taxa de 5 dolari”

Iar alt grup a vazut aceeasi taxa descrisa ca fiind:

„O mica taxa de 5 dolari”

In mod uimitor, rata de conversie a grupului „O mica taxa de 5 dolari” a fost cu 20% mai mare decat a grupului care a vazut doar „taxa de 5 dolari”.

Cu alte cuvinte: Adaugarea termenului „o taxa mica” a avut un impact URIAS in conversii.

Cum poti utiliza acest lucru in textul de vanzare?

Ei bine, daca ai o taxa sau un comision pe care doresti sa il minimalizezi foloseste termeni care sa le faca sa para mici si nesemnificative.

Si s-ar putea sa observi o crestere a conversiilor.

Mai multe tactici de copywriting

Acesta a fost articolul insa daca vrei sa afli si mai multe despre lumea copywritingului iti recomand sa citesti acest curs de copywriting in care este incorporat alte 7 tactici de copywriting.

Acum as vrea sa aud parerea ta: ce recomandare din articolul de astazi vei incerca?

Lasa un comentariu mai jos!

Daca vrei sa ne conectam trimite-mi un mesaj pe [email protected]

Ma gasesti si pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.