Cu acest articol incepem seria denumita: „100 de idei ce au schimbat lumea marketing-ului „.

Toate aceste idei le ofer in mod gratuit. De ce ?

Pentru ca ele deja exista pe internet si oricine are acces la ele. Tot ceea ce voi face eu este sa le structurez / imbunatatesc / traduc / compilez.

In urmatoarele luni imi propun sa scriu un articol despre fiecare concept de marketing online.

Toate aceste articole ar trebuii sa iti ofere la final o buna intelegere a principiilor de baza in marketing. Este posibil sa transform tot ce se aduna pe blog intr-un ebook, who knows. Vedem cand ajungem la final 🙂

Ok.

De ce Marketing Online ?

Marketingul a trecut prin multe transformari, mai ales in ultimii ani. Usor, usor am vazut cum radio-ul a murit si am asistat la declinul canalelor traditionale precum televizorul si apelurile reci (cold calling)

Internetul a introdus instrumente noi care fac comunicarea intre tine si client mult mai eficienta.

Vedem tineri ce ajung multi milionari „peste noapte” datorita unui video viral sau mame ce reusesc sa faca afaceri puternice din comfortul casei. Ei bine acum cativa ani, acest lucru nu era posibil.

Astea sunt doar cateva din modificarile recente din lumea antreprenoriatului produse de marketingul digital. Asta este puterea marketing-ului.

Fara alte introduceri astazi iti prezint primul concept numit : Inbound Marketing.

Ce este inbound marketing?

Inbound marketing este o strategie de marketing care atrage clientii prin crearea de continut valoros.

In timp ce Marketingul traditional intrerupe audienta (exemplu facebook ads, youtube ads), inbound marketing ajuta audienta si rezolva problemele pe care le au.

Uite iti dau un exemplu foarte usor in imaginea de mai jos:

Dupa cum poti vedea in imaginea de mai sus Inbound Marketing-ul cauta sa educe clientul in vreme ce Marketingul traditional il intrerupe si incearca sa ii vanda ceva.

Pe scurt este reclama ce nu pare a fi reclama.

Bine bine, dar cum faci asta ?

Inainte trebuie sa intelegi ca Inbound Marketing este doar o parte dintr-un proces mult mai mare in lumea Marketingului. Ce vreau sa spun prin asta ?

Nu este suficient sa atragi oameni pe site-ul tau. Trebuie sa continuii sa ii ajuti, sa ii sustii, sa ii imputernicesti pana cand ei devin clienti.

Asa se va dezvolta afacerea ta, prin mentinerea marketingului, vanzarilor si a serviciilor concentrate pe ajutarea clientilor actuali si viitori.

Ce inseamna inbound ?

Prin exemple cred ca iti pot explica mai bine. Spre exemplu, cand oamenii ajung la tine pe website, echipa ta de vanzari se poate angaja intr-o conversatie cu ei folosing instrumente precum „live chat” sau email.

Ei le pot oferii informatii valoroase sau raspunde la eventuale intrebari. In felul acesta fiecare vizitator poate avea o experienta/interactiune personalizata cu brand-ul tau.

Inbound este o metoda de atragere si implicare care ofera valoare si creeaza incredere. Este o metoda mult mai „umana” si friendly de a interactiona cu clientul tau.

Trebuie sa intelegi ca vremurile in care companiile se adresau formal au apus de mult. Toate firmele in ziua de azi incearca sa apeleze la emotii si atentia ta si o fac folosind un ton familial si informatii de mare interes pentru tine.

Daca vei crea continut conceput pentru a rezolva problemele vizitatorilor tai vei atrage clienti si vei crea incredere si credibilitate pentru afacerea ta.

Strategii de Marketing Inbound

Strategiile acestea de inbound marketing te vor ajuta sa iti cresti afacerea.

Strategii de captivare

Vorbim despre strategia care atrage publicul tinta. Pentru a ajunge la audienta incepe prin crearea si publicarea de continut. Exemplu aici ar fi articole pe blog, continut pe social media care ofera valoare. Atentie aici, trebuie sa ofere o informatie de valoare pentru audienta ta. Cu marketing inbound nu incercam sa vindem, in prima faza ci sa captam atentia.

Un exemplu ar fi un ghid in care explici audientei tale cum sa foloseasca produsul tau. Ai grija ca in articolul tau sa targetezi cuvintele cheie si expresiile legate de produsele sau serviiciile tale.

Acest lucru va permite continutului tau sa apara organic pe pagina de rezultate a motorului de cautare.

Strategii de implicare/ engage

Cand folosesti strategii de implicare asigura-te ca vei comunica cu clientii intr-un mod in care ii face sa isi doreasca sa construiasca relatii pe termen lung cu tine.

Spre exemplu cand faci continut nou introdu informatii despre valoarea pe care serviciul tau o aduce in vietile clientilor tai.

Categorii de marketing inbound

Ok, ca sa intelegi mai usor hai sa impartim in 3 categorii acest inbound marketing :

Atragere, Implicare si Multumire.

Acum uite ce poti face pentru fiecare categorie.

Atragere

  • Reclame
  • Video
  • Blog
  • Strategie de continut
  • Social Media

Implicare

  • Lead flows
  • Email Marketing
  • Lead Management
  • Bots Conversationali
  • Marketing Automatizat

Multumire

  • Continut Smart
  • Email Marketing
  • Conversatii Live
  • Marketing Automatizat

Cam atat iti pot spune despre Inbound Marketing pentru inceput.

Desigur daca consideri ca nu a fost deajuns sau iti doresti sa implementezi si tu Marketingul inbound in strategia ta, te rog completeaza acest formular:

Datele completate în formular vor fi prelucrate
conform Politicii de Confidențialitate.

Daca vrei sa ne conectam trimite-mi un mesaj pe [email protected]

Ma gasesti si pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.