Acesta este ghidul pentru optimizare SEO în 2021.

Si lasa-ma sa fiu clar acest articol nu va fi o predictie despre „Seo in 2021”.

Voi discuta despre cele mai importante tendinte SEO din acest an.

De asemenea despre noi strategii ce functioneaza in acest moment.
Deci daca doresti sa iti imbunatatesti optimizarea SEO in anul 2021 cu siguranta iti va placea acest ghid.

Daca nu ai timp sa il citesti pe tot, descarca ebook-ul aici.

1. Optimizare SEO pentru autoritatea domeniului

Autoritatea domeniului era totul despre link-uri in anii trecuti.

Nu mai este.

Astazi, Google evalueaza site-ul tau pe baza expertizei, autoritatii si increderii. Cunoscut si sub acronimul EAI.

EAI este urmatorul Domain Authority 2.0

Ca sa fiu clar:

E-A-I este o parte din strategia noastra de ani buni. Dar Google pare sa favorizeze acest lucru din ce in ce mai mult. De exemplu noul raport ” Cum functioneaza cautarea ” Google spune ca doreste sa fii clasat ca si „sursa de incredere”

Ei chiar claseaza EAI ca un factor cheie de clasare:

Uite cum sa te folosesti de aceasta tactica.

Fii un expert sau angajeaza unul

Daca angajezi freelanceri aleatoriu pentru a-ti scrie articolele pe site vei avea probleme.

Acest lucru se datoreaza faptului ca Google vrea sa prezinte continutul scris de experti in domeniul lor.

Google pune atat de multa importanta pe asta incat spune ca continutul medical trebuie sa fie scris de catre doctori/specialisti din domeniul sanatatii.

blank

Acest lucru va fi foarte greu de falsificat in 2021 daca te gandesti sa optimizezi seo.

Google ar putea folosi o metoda pentru a afla cine se afla in spatele articolului si daca sunt sau nu experti in domeniul respectiv.

In concluzie daca doresti ca continutul tau sa fie rankat mai sus in 2021, el trebuie sa fie scris de experti. Mai ales pe nisa de sanatate.

Fii transparent

Google se concentreaza probabil pe semnalele din afara site-ului pentru a afla EAI site-ului tau.

Asta inseamna ca trebuie sa ai :

  • O pagina „despre noi”
  • Pagina de contact sa fie usor de gasit
  • Referinte si link-uri externe la surse
  • Politica de confidentialitate si termenii serviciului
  • Despre autorul ce scrie acest articol.

2. Cautarea vizuala este in crestere

Va schimba cautarea vizuala felul in care facem optimizarea seo ?

Nu inca.

Insa daca e sa ne uitam la trenduri cautarea vizuala e pregatita sa prinda teren.

Uite ce trebuie sa stii pentru 2021 despre cautarea vizuala in seo.

Tot mai multe persoane cauta vizual. Daca ne uitam la statistici observam ca:

Google Lens a fost deja folosit de 1 miliard de ori (sursa)

Pinterest face 600 de milioane de cautari vizuale pe luna (sursa)

Tehnologia disponibila pentru cautarea vizuala este foarte buna

Deja functioneaza foarte bine si este pregatita pentru noul val.

Nu ma crezi ?

Deschide Google Lens pe telefon si incepe sa scanezi lucruri din jurul tau.

blank

Probabil vei reusii sa identifici totul. Azi Google Lens poate identifica peste 1 miliard de obiecte si nr acesta creste in fiecare zi.

Oamenii vor sa caute cu imagini

Dupa ce se va incepe utilizarea cautarii vizuale in mod constant, vei observa ca ea e foarte utila pentru:

  • Cumparaturi
  • Directii
  • Identificarea reperelor
  • Recenzii
  • Traduceri
  • Rețete
  • Informatii nutritionale

Asta e motivul pentru care 62% din tinerii consumatori doresc mai mult sa caute vizual.

Cum sa faci optimizare seo pentru cautare vizuala?

Daca doresti sa apari ca rezultat vizual in cautare, optimizarea imagine SEO este vitala.
Deci, foloseste nume cat mai descriptive pentru fisiere si scrie text alt pentru fiecare imaginie.

Asta ar fi primul pas.

Potrivit Google, ei doresc sa arate primele rezultate din paginile cu autoritate, cele cu continut cat mai fresh si primele imagini din site care sunt evidentiate.

3. Optimizarea Video prinde teren

Popularitatea videoclipurilor online e la cote maxime acum.

De fapt, Cisco, spune ca videoclipurile vor constituii 80% din traficul online pana in 2021.

80%. Imens!

Asta inseamna ca e posibil ca cererea de videoclipuri sa fie mult mai mare decat oferta.

Pe scurt daca videoclipurile nu fac parte din planul tau de marketing digital vei pierde foarte multi potentiali clienti.

Video Snippets

blank

Probabil ai observat ca apar tot mai multe astfel de „video snippets”. In traducere libera video snippets sunt „fragmente video” in cautarile tale.

De fapt, Google a evidentiat Fragmentele Video in raportul „A reintroduction to Google’s featured snippets.

Din ce am vazut astea sunt cele mai importante lucruri de facut pentru a obtine recomandare continutului video in cautari:

Organizeaza continutul tau in sectiuni

Chestia asta e foarte importanta.

Sectiunile clare ajuta Google sa inteleaga continutul videoclipului tau.

Optimizeaza video-ul pentru seo

Google foloseste titlul, descrierea si etichetele tale pentru a intelege despre ce este vorba in videoclipul tau.

Deci e super important pe langa publicarea videoclipului sa te asiguri ca este optimizat SEO.

Creaza o transcriere pentru video

Subtitrarile pe care Youtube le genereaza automat sunt bune, dar nu in proportie de 100%.

Uneori apar greseli. Asa ca, pentru a creste sansele ca Youtube si Google sa inteleaga fiecare cuvant al video-ului tau incearca sa incarci o transcriere.

Creste canalul de Youtube

Youtube este deja al doilea cel mai mare motor de cautare din lume.

Iar popularitatea lui este in continua crestere. Pe scurt, din ce in ce mai multe persoane cauta lucruri pe Youtube.

Deci, daca doresti sa obtii mai mult trafic din SEO in 2021, iti recomand sa creezi si sa optimizezi continut special pentru Youtube.

Este efectiv un site mult prea mare pentru a fi ignorat. Si cea mai buna parte e ca majoritatea marketerilor sunt prea lenesi pentru a face continut video.

4. Optimizare SEO pentru cautari vocale

Este cautarea prin voce urmatorul trend in marketingul digital?

Asa se pare.

De exemplu:

41% din adulti efectueaza cel putin o cautare vocala in fiecare zi (sursa)

Cautarile vocale efectuate pe google sunt de peste 35 de ori din 2008.

Cum sa optimizez pentru cautari vocale ?

Continutul tau trebuie sa se situeze deja la nivel mare in rezultatele cautarii. De preferat in top 3.

Am observat ca Google are tendinta de a raspunde la cautarile vocale din primele 3 rezultate.

Am constatat că Google a avut tendința de a răspunde la căutarea vocală sursă din conținut care s-a clasat în primele 3 rezultate ale căutării:

blank

Include o intrebare in titlul tau si raspunde in continut.

Paginile de tip „FAQ” adica ” Intrebari frecvente” sunt preferate pentru cautarile vocale.

5. Optimizeaza seo pentru fragmente recomandate

Fragmentele recomandate sau „Featured Snippets” in engleza reprezinta 6,52% din rezultatele cautarii conform SEMrush.

Si da: fragmentele recomandate sunt marea majoritate din site-urile pozitionate pe locul 1.

Intrebarea este: Cum sa apara continutul tau in fragmentul recomandat?

Primul pas: Gaseste oportunitati pentru fragmente recomandate

Cuvinte cheie la care rankezi deja si cuvinte cheie care au un fragment recomandat.

De ce e important sa te focusezi pe cuvinte cheie la care rankezi deja? Pentru ca 99% din fragmente recomandate provin din paginile care se claseaza deja pe prima pagina.

Asa ca daca nu esti deja pe prima pagina ai absolut zero sanse.

6. Optimizare SEO pentru intentia principala de cautare

Intentia de cautare a fost un subiect foarte popular in lumea SEO in 2019.

Si pe bune dreptate. Continutul care nu se potriveste cu intentia de cautare a utilizatorului pur si simplu este clasat ca reclama/licitare.

Iar Google isi imbunatateste algoritmii si ofera rezultate cat mai exacte ale cautarii. Intentia de cautare va fi o necesitate in 2021

Identifica intentia fiecarui cuvant cheie

Fiecare cuvant cheie are o intentie in spate.

Poate trebuie sa arate ceva. Sau sa cumpere ceva. Sau sa compare produsul A cu produsul B.

Cu cat continutul tau se apropie de intenta de cautare cu atat se va clasa mai bine. Deci, primul pas este sa descoperi intentia de cautare a cuvantului cheie.

Uneori intentia cuvantului cheie este foarte usoara. Cum este exemplul de mai jos:

blank
exemplu intentie de cumparare

Dar nu este de obicei atat de usor.

Hai sa luam spre exemplu cuvantul cheie : „telefon apple”

Cineva care cauta acest termen ar putea sa doreasca sa cumpere un telefon apple. Sau poate doreste doar sa afle mai multe informatii despre telefon.

Ei bine, potrivit primei pagini Google pentru acest cuvant cheie, majoritatea oamenilor care cauta „telefon apple” cauta sa cumpere.

Ei bine o data ce ai aflat intentia din spatele cuvintelor cheie incepe sa faci optimizare seo.

Re-optimizeaza continutul vechi pentru intentia de cautare. Optimizarea intentiei de cautare nu este doar pentru continut nou. Trebuie doar sa potrivesti mai bine cuvintele cheie cu intentia de cautare.

7. Optimizare SEO pentru scaderea CTR-urilor.

Da. Rata de clic organiza a scazut.

De fapt un studiu arata ca CTR organic pentru cautarea mobila a scazut cu 41% din 2015.
E logic. Google extrage rezultatele cautarii organice si le pune langa reclame, carusele, sectiuni de intrebari si multe altele.

Si ca sa iesi in evidenta, rezultatul tau trebuie efect sa fie foarte atragator altfel va fi ignorat.

Uite ce poti face pentru a creste CTR:

Include cuvantul tau cheie in url

Intr-un studiu facut s-a descoperit ca adresele url bogate in cuvinte cheie obtin cu 45% mai multe clicuri fata de adresele url care nu contin un cuvant cheie care se potriveste cu intentia cautarii.

blank

Utilizeaza emotii in titlurile tale (fara a exagera cu ele 🙂

Studiul a descoperit ca titlurile emotionale au un CTR relativ ridicat fata de cele care nu folosesc emotii.

blank

Nu uita de descrierile meta atunci cand faci optimizare seo. Acest lucru simplu iti poate imbunatatii semnificativ CTR-ul.

8.Backlink-urile sunt inca cheia

Chiar daca se anunta foarte multe lucruri noi in SEO pe care le-am discutat in acest ghid, backlinkurile inca sunt relevante.

Fara continut valoros, nu vei primii niciodata link-uri. Si fara recomandari nu vei ajunge pe prima pagina. De asemenea daca nu esti pe prima pagina Google, cautarea vizuala, intentia de cautare si CTR nu va conta.

De aceste chestii trebuie sa tii cont abia dupa ce te clasezi pe pagina 1.

De fapt, Google a spus recent ca link-urile inca joaca un rol cheie în algoritmul lor.

blank

Pe scurt, continutul si backlinkurile ar trebuii sa fie incluse in strategiile tale de optimizare SEO.

9. Sfaturi SEO pentru 2021

Pe final doresc sa iti mai dau cateva recomandari SEO pentru 2021.

Publica studii de caz sau cercetari.

Bloggerii si jurnalistii adora datele. Daca le poti conecta cu o statistica, sondaj sau un studiu al industriei ei iti vor da backlinkuri si recomandari.

Creaza continut vizual. In special infografice

La fel ca si video, continutul vizual creste rapid. Datorita site-urilor precum Pinterest si Instagram continutul vizual ar trebuii sa continue sa creasca in 2021.

Cum sa profiti de aceasta tendinta? Creezi mai mult continut vizual.

Incurajeaza comentariile pe blog-ul tau.

Comentariile blog-ului te pot ajuta la clasarea site-ului ?

Raspunsul scurt este DA.

Si anul trecut Google a spus „Comentariile sunt mai bune pe blog pentru SEO decat dovada de engaggement pe retele de socializare „

Cu alte cuvinte, Google vrea sa vada ca ai o comunitate active pe site.

Creaza backlinkuri ca invitat Podcast

Podcast-urile sunt una dintre cele mai usoare metode de a construi recomandari. Este la fel ca „guest post” in trecut insa cu un mic update.

Popularitate podcast-urilor este in crestere. Asta inseamna ca anul viitor probabil ca va exista si mai multe oportunitati pentru a obtine link-uri de la podcast-uri.

Imbunatateste paginile zombie

Asta este una din putinele tehnici SEO care par sa functioneze pentru totdeauna.

Ce sunt paginile astea de tip zombie. Ei bine fiecare site are pagini care ofera zero valoare aka Zombie.

Exemplu de pagina zombie:

  • Un articol care nu mai este relevant
  • O eticheta wordpress
  • O pagina de arhive
  • O pagina care are foarte putine cuvinte
  • Continut foarte vechi

Putine pagini de acest tip nu iti va afecta foarte tare clasamentele SEO, insa ce te faci daca ai sute de pagini de genul?

Iti poate trage strategia SEO in jos.

Ce poti face este sa transformi aceste pagini in continut de valoare.

Identifica toate paginile care rankeaza slab si nu ofera continut de calitate si transforma-le in ceva extraordinar.

In loc de final

Asa ma pregatesc eu pentru SEO in 2021.

Acum vreau sa te intreb: Ce strategie din ghidul de optimizare seo vei incerca prima oara?

Vei publica mai multe studii de caz? Sau o sa lucrezi la optimizarea CTR-ului organic. Te rog lasa-mi un comentariu mai jos chiar acum.

Si distribuie cu prietenii tai acest articol daca ti-a placut.

In Romania, traderii luptă singuri. Suntem o comunitate mica, insa unita si dedicata stăpânirii piețelor financiare. Ne unim forțele pentru a depăși limitele și a descoperi oportunități ascunse, inaccesibile celor din mulțime.

Alătură-te nouă dacă:

  • Ești un trader pasionat, dornic să evolueze la un nivel superior.
  • Cauți o comunitate exclusivă, unde poți învăța de la cei mai buni și contribui cu propriile tale abilități.

Trimite-mi un mesaj pe [email protected] si iti trimit invitatia.

 

Ma gasesti si pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.