Stii ce e mai bun decat un ghid seo ? Un ghid SEO tehnic despre optimizarea pe pagina 🙂
Stiu, exista o multime de resurse pe internet, poate mii, poate milioane care ofera aceleasi informatii seo plictisitoare.
Ceea ce nu prea am gasit pe internet sunt articolele despre procesele SEO tehnice care ajuta Google sa ia decizii bune si sa rasplateasca proprietatile tale digitale.
In special cele ce vorbesc din perspectiva crawlerelor si a principiilor semantice.
Ghid SEO Tehnic
Sper ca acest ghid de SEO tehnic iti va oferi o imagine mai clara si te va ajuta sa imbunatatesti clasamentul siteului tau.
Viteza siteului
Modul in care utilizatorii interactioneaza cu siteul tau este unul din factorii de clasare Google. Asa ca viteza cu care siteul tau se incarca este foarte importanta, mai ales ca Google va da un update major in 2021 numit Page Experience.
Uite unde ar trebui sa te situezi cu websiteul tau:
- Dimensiunea paginii < 800 kb
- Timp complet incarcat <2,4 secunde
- 40 de cereri la servar sau mai putin
- 400 ms timp de raspuns de la servar sau mai putin
Poti testa viteza paginii gratuit la Google PageSpeed Insights.
Structura Linkurilor
Din punct de vedere tehnic, Google doreste ca adresele URL sa fie informative, concise si usor de inteles.
De exemplu: nu crea linkuri precum
www.exemplusite.ro/categorie/subcategorie/produse/produsmegainteresant
Mai degraba: www.exemplusite.ro/produsexemplu/
Aceasta structura permite motorului de cautare sa aiba o adancime de accesare cu crawlere mai mare.
Pe langa asta, utilizatorii prefera aceasta structura, deoarece ei pot intelege mai rapid din link despre ce este vorba in pagina.
Optimizarea textului
Primul sfat aici ar fi sa utilizezi spatiul alb.
Spatiul alb ajuta la directionarea focalizarii utilizatorului.
De asemenea, faciliteaza obtinerea unui raport de contrast dorit.
In plus, multi cred ca un fundal alb face ca vizitatorii sa fie mai receptivi la informatiile prezentate pe pagina in comparatie cu culorile mai inchise.
Raportul de Contrast
Cerinta tehnica pentru raportul de contrast este de 4: 1. Acest raport trebuie utilizat intotdeauna ca punct de plecare cand vine vorba de designul siteului.
Ghidurile de optimizare pentru persoanele cu dizabilitati devin din ce in ce mai importante, iar motoarele de cautare vor continua sa ii recompneseze pe cei care pun in aplicare acest lucru.
Breadcrumbs
In traducere „firmituri de paine”, sunt vazute in primul rand ca o structura interconectata intre paginile siteului si, de asemenea, ghideaza vizitatorii.
Uite un exemplu sa intelegi despre ce vorbesc:
Ele nu sunt absolut necesare, insa ofera utilizatorilor si crawlerelor o mai buna intelegere a modului in care sunt legate paginile tale si ierarhia acestora.
Cum optimizez SEO tehnic pe pagina
Acum sa ne focusam pe continutul pe pagina si cum sa optimizezi tehnic. Am evidentitat cateva domenii trecute cu vederea, dar cruciale, care ar trebui sa ajute siteul tau sa fie vazut bine de Google.
Marimea fontului
Google recomanda utilizarea fonturilor 16px, insa ce are trebui sa faci este sa iei in considerare varsta audientei tale si dispozitivul folosit.
Uite ce recomandam:
Font 16px sau echivalent pentru vârstele 18 – 35
Font 18px sau echivalent pentru vârstele 35 – 55
Font 20px sau echivalent pentru vârstele 55+
Font 16px sau echivalent pentru desktop
Font 18px sau echivalent pentru mobil
Titlurile
Titlurile H1-H6 trebuie utilizate in ordinea corecta.
Semantic, titlurile H1, ar trebui sa fie chiar prima linie de text, astfel incat crawlerele si vizitatorii sa inteleaga care este subiectul paginii.
Sfat: atunci cand creezi titluri nu le folosi doar pentru a indeplini o nevoie stilistica.
Utilizarea titlurilor in scopuri de formatare vizuala reduce inevitabil relevanta paginii tale.
Cuvintele cheie primare
Cuvintele cheie primare ar trebui sa apara in mod natural in textul tau si sa nu fie fortate intr-o singura zona.
Pe masura ce crawlerele iti scaneaza pagina, este esential sa incluzi cuvantul cheie in mod natural pe tot parcursul paginii.
Ca sa determini densitatea ideala a cuvintelor cheie, pune acel cuvant cheie pe Google si verifica densitatea primelor trei rezultate.
Poti face asta folosind un tool sau numarand efectiv de cate ori apare pe pagina acel cuvant cheie.
Cuvintele proximale
Cand construiesti pagina, asigura-te ca utilizezi adjective in imediata apropiere a cuvintelor cheie pentru a consolida subiectul.
Spre exemplu daca cuvantul tau cheie este SEO tehnic, cuvintele proximale relevante ar putea fi: optimizare seo, marketing digital sau expert seo.
Aceste cuvinte proximale ajuta motoarele de cautare sa inteleaga subiectul si sa obtina rezultate mai bune la interogari.
Inaltimea randuriilor
Inaltimea dintre paragrafe ar trebui sa fie 150% din dimensiunea fontului.
Daca respecti aceasta regula vei imbunatati orientarea, lizibilitatea si intelegerea textului.
Lungimea textului in pagina
Mai multe studii arata ca o lungime a liniei de 9-12 cuvinte (+- 60 de caractere) ii ajuta pe cititori sa se simta mai putin coplesiti de lungimea textului, ceea ce va creste timpul petrecut pe site.
Dimensiunea butoanelor
Dimensiunea butoanelor conteaza, in special pe dispozitivele mobile si tablete.
Daca un vizitator nu poate da click pe buton sau este prea mic, Google va penaliza site-ul tau pentru experienta slaba.
Pentru a preveni acest lucru, asigura-te intotdeauna ca butoanele tale au o inaltime a liniei de cel putin 56px.
Optimizarea Imaginilor
Imaginile tale ar trebui sa aiba dimensiunile corecte raportate la containerul div si sa nu apara mai mari sau mai mici decat latimea desemnata.
Exporta imaginile ca jpeg la cea mai mica rezolutie posibila care pastreaza calitatea necesara.
Include cuvinte cheie in eticheta alt pentru imagini (daca este relevant).
Etichetele alt vin de la „alternativa”.
Etichetele alt sunt utilizate pentru a descrie in cuvinte aspectul sau functia imaginilor unui utilizator care nu le poate vedea.
In mod ideal, etichetele alt ar trebui sa fie propozitii complete, fara cratime, sublinieri sau caractere speciale.
Clase si ID-uri DIV
Daca creezi clase si ID-uri div, acestea trebuie sa contina informatii utile cu privire la continutul tabelului.
De exemplu, daca creezi un tabel cu o lista care contine zece firme de seo, sfatul nostru este sa il denumesti asa.
<div class=”zece-firme-seo-lista”>
Acest lucru ajuta crawlerele sa inteleaga mai bine ce informatii sunt acolo si cum se raporteaza la siteul tau in ansamblu.
Linkuri interne si externe
Fiecare pagina, blog sau articol trebuie sa includa cel putin un link intern relevant catre o alta pagina de pe site.
Asigura-te ca te conectezi la continut cu text ancora care utilizeaza aceleasi cuvintele cheie stabilite in H1 a paginii.
Conectarea continutului la siteuri externe stabileste o conexiune care ajuta motoarele de cautare sa inteleaga cu ce este similar continutul tau, si ca este verificabil si autoritar.
Intrebari frecvente
Adaugarea unei sectiuni de intrebari frecvente in partea de jos a paginii iti permite sa te conectezi la alte pagini similare de pe siteul tau.
De exemplu, daca articolul tau este despre viitorul marketingului digital si stii ca oamenii intreaba despre trendurile optimizarii seo tehnice, poti crea o sectiune cu o scurta descriere a celui de-al doilea subiect.
Despre autor / biografie
Biografiile autorului te ajuta sa construiesti incredere si credibilitate in continut si brand. Atat de la utilizatorii care te urmaresc, cat si in ochii algoritmului de cautare Google.
Asa ca asigura-te ca ai o sectiune despre autor la finalul fiecarui articol sau o pagina dedicata pentru acesta.
Concluzie seo tehnic
Toate informatiile din acest ghid de optimizare seo tehnica este derivat din mai multe studii de caz si din ghidul oferit de Google.
Nu este greu si nici rapid sa implementezi aceste lucruri pe siteul tau, insa daca o vei face cum trebuie ele iti vor aduce cresteri in clasamente.
Care este primul lucru pe care il vei implementa ?