Se spune ca cel mai bun loc pentru a ascunde un cadavru este pe pagina a doua pe Google. Si asta pentru ca doar 0,78% din cei care cauta pe Google ajung pe pagina 2.
Ok, dar cum ajung pe prima pagina pe Google?
Ei bine despre asta o sa discutam in acest articol. Cum urci in clasament? Si mai ales cum sa treci de pe pagina a doua, pe prima pagina ?
Inainte de a incepe este important ca inainte sa incepi optimizarea site-ul tau trebuie sa indeplineasca cateva conditii de baza.
- Site-ul trebuie sa fie mobile-friendly (adica optimizat pentru mobil)
- Trebuie sa se incarce decent (sub 3 secunde)
- Sa aiba o navigare clara si UX
- Sa utilizeze https.
- Continutul sa fie bine scris.
Acum, eu voi presupune ca ai deja toate aceste elemente. Daca inca nu esti acolo, rezolva-le pe acestea mai intai.
1.Cine este pe prima pagina pe Google?
Pasul 1 este sa verifici puterea competitiei. Ca in orice lupta trebuie sa stii mai intai cu cine te lupti.
Si din moment ce vrem sa ajungem pe prima pagina pe google evident ne vom uita la cine este acolo deja.
Acum, in acest stadiu vei face o cercetare rapida pentru a vedea daca site-urile ce rankeaza pe acel cuvant cheie sunt de „rangul nostru”.
Spre exemplu sa spunem ca ai un site nou, si doresti sa rankezi pentru cuvantul cheie „telefon”.
O sa observi branduri foarte cunoscute precum: Emag, Altex. Sansele tale sunt probabil apropiate de 0.
Insa daca vei incerca cuvinte cheie long-tail de genul „telefon ieftin sub 900 ron samsung” vei vedea site-uri mai accesibile.
2.Autoritatea site ului de pe prima pagina pe Google
Al doilea lucru la care trebuie sa ne uitam este autoritatea site-ului. Poti verifica autoritatea site-ului folosing acest tool https://www.checkmoz.com/
Vei primii un metric numit Domain Rating. Acesta reprezinta puterea unui backlink pe site-ul respectiv.
Retine acesta nu este un metric principal pentru a evalua dificultatea de clasificare. Insa iti poate da o idee generala asupra domeniului cu care te lupti.
Daca ai ales un cuvant cheie care este prea competitiv revino la partea de research. Insa daca ai reusit sa identifici un cuvant cheie care este potrivit treci la pasul urmator.
3. Pagina ta se aliniaza cu intentia de cautare
Ce inseamna intentia de cautare? Intentia de cautare inseamna motivul din spatele interogarii unui utilizator.
De exemplu daca cauti „cum sa imi fac un site”, o sa vezi ca aproape toate rezultatele de pe google sunt un tutorial in care te invata pas cu pas cum sa iti faci un site.
Pentru a determina intentia de cautare trebuie sa respecti cei 3 C.
Primul C este tipul de continut.
Uita-te pe rezultate, ce fel de continut iti apare, este de tip blog, landing page-uri, categorii.
De exemplu tipul de pagini pentru cuvantul cheie „cumpara telefon” sunt toate pagini din categoria comertului electronic. Toate sunt magazine online.
Al doilea C este formatul continutului.
Acest principiu se aplica in principal atunci cand incerci sa clasifici tipul de continut. Formatele comune sunt „cum sa ” , „ghid pas cu pas”, „lista cu” , „recenzii”, „tabel comparatii”.
Daca ne uitam la rezultatele pentru „cel mai bun telefon”
O sa observi ca toate rezultatele/articolele sunt de tip lista.
Al treilea C este unghiul de continut.
Acesta este mai greu de cuantificat decat tipul de continut sau formatul.
De exemplu, paginile de top pentru „cel mai bun telefon” au aptoate toate anul curent in titlu. Asta spune ca unghiul este prospetimea, cat de fresh este continutul si relevant.
Un alt exemplu ar fi spre exemplu atunci cand faci un tutorial despre „cum sa faci un website” si marea majoritate cauta un tutorial de incepatori. Iar tu creezi un tutorial pentru intermediari cu limbaj nepotrivit pentru incepatori.
Acest lucru iti va afecta posibilitatea de clasare a site-ului in primele pozitii.
Daca pagina ta nu se potriveste cu intentia de cautare actualizeaza pagina chiar acum.
Daca pagina ta se potriveste cu intentia de cautare atunci treci la urmatorul pas.
4.Asigura-te ca subiectul este acoperit in intregime
Modul in care tu si cu mine ne uitam la pagini ar putea fi foarte diferit de modul in care Google se uita la ele.
De exemplu daca noi doi am vorbi despre cele mai bune telefoane. Eu as putea vorbi despre Samsung, i-ar tu ai putea vorbi despre Apple.
Intreaba inca cinci oameni, si s-ar putea sa obtii 5 raspunsuri complet diferite.
Acum, ce trebuie sa faci este sa te uiti la primele 10 rezultate pentru acest cuvant cheie. Toti mentioneaza Apple. Deci este destul de clar ca ar trebuii sa mentionezi macar acest brand daca nu sa te concentrezi puternic pe el.
Verifica cuvintele cheie pe care doresti sa te clasezi si vei primii o idee mai buna despre cum sa ajungi pe prima pagina pe Google.
Ok, daca acum ai acoperit subiectul in intregime treci la urmatorul pas.
5.Estimeaza numarul de backilnks de care ai nevoie pentru prima pagina pe Google
Backlink-urile sunt un factor important pentru pozitionarea pe prima pagina in Google.
Din pacate nu exista nici o modalitate de a sti un numar exact de backlinks necesare pentru a te pozitiona pe prima pagina. Pentru ca nu toate link urile au aceeasi putere.
Dar putem obtine o estimare aproximativa folosind un tool precum SEMrush .
Acum daca aveti suficiente link-uri ar trebuii sa treci la urmatorul pas.
6.Adauga link-uri interne la pagina ta.
Stim deja ca link-urile ajuta la cresterea autoritatii paginii tale.
Pentru a gasi pagini pe care poti adauga link uri interne tot ce trebuie sa faci este sa te duci pe Google. Si cauta site:domeniultau.ro si apoi un cuvant cheie care este relevant pentru pagina ta.
Vei vedea apoi toate paginile indexate de pe site-ul tau care au cuvinte cheie similare. Viziteaza paginile si adauga link-urile interne relevante.
Cu cat o sa ai mai multa autoritate pe pagina de legatura cu atat mai multa autoritate vei pasa catre cealalalta pagina.
Acum, dupa ce ai urmarit toti acesti pasi este doar o chestiune de timp pana cand te vei pozitiona pe prima pagina pe Google.
Dar de cat timp ai nevoie?
Depinde.
Insa in loc sa astepti mai bine ai produce si mai mult continut.
Sau poti citi si despre cum sa optimizezi seo in 2020 .
Si daca ai orice fel de intrebari te rog scrie-mi in comentarii.
O saptamana extraordinara iti doresc.