Acesta este un curs complet de copywriting.

Daca vrei sa afli ce este un copywriter, ce face un copywriter, cum sa vinzi prin text si sa faci mai multe vanzari vei iubi acest articol 🙂
Sa incepem.

Ce Este Copywriting?

Copywriting este practica de a scrie text pentru a informa, inspira sau convinge. In cele mai multe cazuri, copywriting-ul este folosit pentru a creste vanzarile si conversiile. Mediile in care copywriting-ul este implementat sunt reclamele, postarile pe blog si postarile pe social media.

Ce face un Copywriter?

Un copywriter isi petrece cea mai mare parte din timp scriind texte. Cu toate acestea, in spatele unui copywriter exista mult mai multa munca decat scrierea unui simplu text.

De fapt, copywriterii cu experienta petrec cantitati semnificative de timp pentru a studia audienta (clientii) lor.

De asemenea, investesc timp in intelegerea modului in care produsul despre care scriu ii ajuta pe clienti.

Daca scrii o copie pentru propriul produs sau serviciu, atunci probabil stii deja ce este, cum functioneaza si cum se compara cu concurenta.

Treaba ta este sa inveti despre temerile si dorintele publicului tau si cum exprima aceste lucruri in mintea lor.

In acest fel, poti scrie o copie care le vorbeste pe „limba lor”.

De ce este un copywriter atat de important?

In epoca videoclipurilor si a podcasturilor, mai conteaza copywritingul?

DA!

Iata cateva dintre beneficiile pe care le poti obtine atunci cand devii un copywriter sau angajezi unul:

  • Obtii rate de conversie mai mari pe site
  • Imbunatatirea stucturii si fluxului de articole
  • Obtii mai mult engagement in postarile de pe social media
  • Mai multe persoane iti vor distribuii postarile
  • Vei intelege nevoile si dorintele clientului

Cu alte cuvinte: copywritingul poate imbunatati aproape fiecare element de marketing.

De obicei copywritingul este folosit pe paginile de vanzari, insa este mult mai mult de atat, el poate fi folosit la:

  • Scripturi Video
  • Titluri pentru orice
  • Email-uri
  • Descrieri produse, video, articole, podcast
  • Postari pe Facebook
  • Comunicate de presa

Cum sa devii Copywriter?

Din fericire, nu ai nevoie de nici o pregatire formala sau educatie pentru a deveni copywriter.

In schimb, trebuie sa te pricepi la urmatoarele abilitati:

  • Cercetarea clientilor
  • Structura propozitiei
  • Gramatica si ortografie
  • Persuasiune
  • Structura continutului
  • Publicitate online

Pentru a deveni un copywriter bun iti trebuie antrenament.

Si daca esti un antreprenor poti folosi aceste abilitati de copywriting pentru a imbunatati marketingul si pentru a dezvolta afacerea.

Copywriting orientat spre client

Daca vrei sa scrii texte care convertesc, trebuie sa stapanesti o regula simpla:

Foloseste limbajul clientilor.

Cand faci asta, oamenii vor spune: „acest produs este pentru mine!”.

Intrebarea este cum o faci?

Daca vrei sa scrii pe limbajul clientilor, cerceteaza reviewurile de la magazine online.

Analizeaza limbajul pe care oamenii il folosesc pentru a descrie ceea ce le place si ceea ce nu le place.

Sa spunem ca vrei sa faci o reclama despre o husa.

Uite cate informatii am colectat din reviewuri.

blank

Un alt loc de unde te poti inspira sunt sondajele clientilor.

Poti incerca intrebari precum:

  • „De ce ai decis sa cumperi acest produs?
  • Care a fost primul lucru care te-a determinat sa spui: Da, este pentru mine?
  • Ce ai mai incercat?
  • Care a fost experienta ta cu alte produse? „

Raspunsurile pe care le vei primi sunt valoroase pentru cercetarea si pozitionarea produsului in piata.

Te va ajuta sa scrii un text care vorbeste direct publicului tau tinta.

Strategii de copywriting

Uite cele mai bune strategii de copywriting pe care le poti folosi pentru a scrie un text care vinde.

1. Tactica copywriting: Topogan

Scopul nr 1 al textului tau este de a mentine oamenii sa citeasca.

Sau asa cum a spus legendarul copywriter Joe Sugarman:

„Singurul scop al primei propozitii dintr-un anunt este de a va determina sa cititi a doua propozitie.”

Uite cum folosesti aceasta tactica:

blank
  • Titlu – Castiga-le atentia
  • Urmatoarea propozitie – Fa-i curiosi
  • Urmatoarea propozitie – Starneste-le si mai mult curiozitatea
  • Urmatoarea propozitie – Fa-i sa actioneze

2. Beneficii > Caracteristici

Caracteristiciile sunt valoroase.

Dar beneficiile vand.

De exemplu, sa presupunem ca tocmai ai lansat un software nou conceptu pentru a ajuta oamenii sa devina mai productivi.

Iata cum poti transforma functiile plictisitoare in beneficii care vand:

CaracteristicaBeneficiu
Lista de taskuri Completeaza taskuri mai multe in fiecare zi
Planificator de ziAtinge-ti obiectivele fara stres
Configurator simpluIncepe sa economisesti timp acum
Multi-user suportObtine mai mult de la echipa ta
NotificariRamai motivat

3. Formula „AIDA”

AIDA este o formula puternica de copywriting care functioneaza foarte bine pentru:

  • Pagini de vanzare (Landing Page)
  • Intro pentru articole
  • Email Marketing
  • Scripturi Video
  • si multe altele

Aida vine de la:

  • Atentie
  • Interes
  • Dorinta
  • Actiune

Acestea sunt etapele prin care un consumator trece. De la inceput intentiei pana la achizitionare. Clientul prima oara observa, apoi prinde interes, dupa decid daca doresc sa il cumpare sau nu si in cele din urma actioneaza/cumpara produsul. 

De obicei, marketingul se concentreaza pe ghidarea unui consumator pentru fiecare din etapele palniei.

4. Apel la actiune puternic

Un apel la actiune bun face diferenta intre o pagina care converteste si una care nu aduce vanzari.

Serios.

Uite o perspectiva, clientul tau este ocupat. Foarte ocupat.

Ceea ce inseamna ca nu are timp sa isi dea seama ce ar trebui sa faca mai departe.

Deci, spune-le exact ce sa faca.

De exemplu pe uno.

exemplu de apel la actiune pentru copywriting

Literalmente ti se spune ce trebuie sa faci „Completeaza formularul de mai jos” si „Trimite formular”.

CTA-urile nu trebuie sa fie fanteziste, foloseste un CTA puternic si clar.

Spune-le ce sa faca.

5. Dovada sociala

Oamenii se bazeaza pe dovezi sociale atunci cand nu sunt siguri daca sa cumpere sau nu.

Cu alte cuvinte: dovada sociala este importanta.

De aceea, copywriterii profesionisti isi impacheteaza textul cu testimoniale, studii de caz si rezultate.

De exemplu, cei de la Upriserz au o sectiune intreaga despre „ce spun membrii”:

exemple dovada sociala

Ai nevoie de dovezi sociale pentru a vinde.

6. Tactica copywriting: PUV

PUV vine de la Propunere Unica de Vanzare.

Cu alte cuvinte, trebuie sa raspunzi la intrebarea:

„De ce ar trebui sa cumpere cineva de la tine?”.

Poate ai cele mai bune preturi, poate livrezi mai repede decat oricine altcineva.

Sau poate garantezi rezultate.

In orice caz, textul tau trebuie sa contina o forma de PUV.

7. Tactica de copywriting a urgentei

Cum ii convingi pe clienti sa cumpere acum?

Urgenta.

Iata cateva modalitati usoare de a crea un sentiment de urgenta in copia ta.

Introdu fraze precum:

  • „Oferta limitata de timp
  • Cantitati limitate
  • Au mai ramas doar x
  • Vanzarea se incheie pe data de
  • Nu rata aceasta oferta”

Aceste declaratii trebuie sa fie adevarate, altfel vei pierde increderea oamenilor.

Cum sa scrii titluri uimitoare

Probabil ai auzit vechea zicala: „80% din oameni citesc titlul si doar 20% citesc titlul”

Ei bine este adevarat.

Titlul este foarte important.

Din fericire, scrierea unui titlu bun nu este atat de grea precum crezi.

Fii Incredibil De Specific

Titlul tau trebuie sa fie specific.

Cu alte cuvinte:

Titlul tau trebuie sa le spuna exact ce vor primi.

Spre exemplu acest titlu:

„Salveaza timp usor”

vs

„Salveaza 2 ore pe zi cu aceste 7 tactici”

Al doilea titlu iti spune exact cat vei salva si cum o vei face.

Foloseste cifre in titlu

Cifrele te obliga sa scrii titluri specifice.

De exemplu daca luam un titlu precum:

„Conecteaza-te cu cei mai buni programatori”

Si ii adaugam un numar:

„Conecteaza-te cu cei mai buni 100 programatori din lume”

E mult mai convingator si mai specific.

Mai mult de atat un studiu de la Moz a constatat ca titlurile care contin un numar au obtinut cu 327% mai multe clicuri decat titlurile fara numere.

Acesta este motivul pentru care si eu folosesc aceasta tactica in titlurile mele 🙂

exemplu postare blog copywriting

Foloseste emotii puternice

Cele mai bune titluri tind sa fie titluri emotionale.

Intrebarea este: cum creezi titluri emotionale?

In primul rand adauga cuvinte cu incarcatura emotionala.

Cateva exemple ar fi:

  • Rapid
  • Greseala
  • Nou
  • Descoperire
  • Uimitor
  • Soc
  • Groaznic

Evident incearca sa nu exagerezi cu aceste cuvinte.

Foloseste FOMO

FOMO iti poate face titlurile de 10 ori mai puternice.

FOMO sau fear of missing out, teama de a pierde nu functioneaza pentru fiecare situatie.

Dar daca poti folosi aceasta tactica, fa-o.

Asta pentru ca FOMO declanseaza o emotie puternica, o emotie care ii face sa vrea sa auda ceea ce ai de spus.

Am vorbit mai multe despre acest fenomen in acest video si in acest articol.

Curs Copywriting

Sper ca ti-a placut cursul meu pentru copywriting.

Acum as vrea sa aud de la tine: Ce tactica din acest curs vei incerca mai intai?

Lasa-mi in comentarii un mesaj.

Daca vrei sa ne conectam trimite-mi un mesaj pe [email protected]

Ma gasesti si pe:

Comentarii la “Curs copywriting – Ce face un copywriter si cum vinzi prin text”

  1. Pingback: Tactici de copywriting avansate pentru a vinde prin scris - UNO SOFT

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.