Datele psihografice sunt informatii despre valorile, atitudinile, interesele si trasaturile de personalitate ale unei persoane. Ele sunt folosite pentru a construi un profil al modului in care o persoana vede lumea, al lucrurilor care o intereseaza si al elementelor care il motiveaza sa actioneze.

La ce se foloseste psihografia?


Alaturi de datele demografice, psihografia incearca sa surprinda starea psihologica sau o anumita combinatie de activitati, interese si opinii, care implica o inclinatie catre o reclama, o opinie sau un produs.

Scopul cercetarii psihografice este de a crea un profil psihografic mai complet al publicului tinta pentru a imbunatati ratele de conversie, a personaliza mesajele, a pune intrebarile potrivite, a influenta alegerile sau a schimba opiniile.

Cine foloseste informatiile psihografice?


Aproape toate industriile folosesc o forma de colectare de date comportamentale si de directionare psihografica in speranta de a imbunatati cheltuielile de publicitate, de a personaliza landing pageurile si de a segmenta psihografic marketingul prin e-mail.

Rationamentul care sta la baza acestei strategii de marketing este ca datele demografice sunt un instrument care poate fi ascutit prin intelegerea diferitelor trasaturi de personalitate.

De exemplu, marcile pot derula campanii de marketing imbogatite cu informatii psihografice pentru a stimula vanzarile unui anumit produs, pentru a sustine o cauza sau pentru a schimba voturi. 

De asemenea, acestea pot folosi informatiile pentru a decide ce influenceri au cel mai mult potential pentru clientul lor ideal.

Care este diferenta dintre datele demografice si datele psihografice?


Datele demografice sunt de natura socio-economica, cum ar fi populatia, rasa, venitul, si educatia. De obicei, acestea tin cont de o anumita locatie geografica si de timp.

Iar datele psihografice, se refera la activitatile, interesele si opiniile unei persoane. Lucrul esential de retinut este ca grupuri demografice identice pot avea date psihografice diferite.

Uite un exemplu pe care l-am facut ca sa intelegem mai usor despre ce vorbim:

diferenta dintre demografic si psihografic

Ideea din spatele marketingului psihografic este ca organizatiile isi pot viza clientul ideal si pot intelege mai bine ce eforturi de marketing digital sunt atractive pentru clientul lor tinta.

Principala concluzie este ca, in ciuda faptului ca unele persoane pot avea date demografice identice, ele pot avea un comportament de consum total diferit.

Acesta este motivul pentru care informatiile psihografice au devenit o parte esentiala a marketingului online.

Care este un exemplu de profilare psihografica?


Cel mai cunoscut exemplu de profilare psihografica a fost utilizarea de catre Donald Trump a firmelor de consultanta politica (cazul Cambridge Analytica daca ati auzit de el)

Firmele au folosit o aplicatie Facebook, myPersonality, care le permitea utilizatorilor sa faca teste psihometrice si sa vada cum se situeaza in raport cu cele cinci trasaturi de personalitate : deschidere, constiinciozitate, extraversiune, agreabilitate si neuroticism.


Aceste date au fost apoi grupate cu alte date (de exemplu, Like-urile de pe Facebook) pentru a construi grupuri de targetare psihografica. Au construit reclame personalizate menite sa converteasca sau sa le asigure votul pentru Trump.

Care sunt diferitele tipuri de date psihografice?

Exista trei tipuri principale de date psihografice:

Activitati: Activitatile sunt ceea ce fac oamenii, de exemplu, schiatul, cititul, pescuitul, ridicarea greutatilor etc.

De exemplu, daca stiti ca potentialul client nu este interesat de pescuit, atunci o reclama pentru un produs de pescuit ar fi inutila.

In general, acest tip de date psihografice este utilizat pentru a targeta mai bine clientii potentiali prin intermediul reclamelor, pentru a scrie continut mai bun si pentru a aborda vanzarea intr-un mod mai bine directionat.

Interese: Interesele sunt inclinatii si afinitati, de exemplu: Sunt interesati de cresterea unui animal?

Opinii: Intelegerea opiniilor audientei tale te poate ajuta sa iti prezinti marca intr-un mod care sa raspunda asteptarilor lor si sa le dea impresia ca aveti valori comune.

Cum se colecteaza informatiile psihografice?


Exista mai multe modalitati de colectare si analiza a datelor psihografice:

  • Cercetare de piata
  • Grupuri de discutii
  • Interviuri cu clientii
  • Chestionare
  • Analiza a site-urilor web (de exemplu, Google Analytics)
  • Prin social media

„„„„„Un lucru pe care vreau sa il subliniez aici, daca firma ta colecteaza astfel de date investeste intr-un tool sau o echipa care sa aiba grija de aceste date. Si aici ma refer la securitatea cibernetica. Aceste date sunt foarte sensibile si trebuie protejate.

Tine minte datele psihografice te ajuta sa iti cunosti clientul.

Caracteristicile psihografice sunt importante – nu doar pentru strategia de marketing si directionarea emotionala in reclame, ci si pentru modul si locul in care achizitionam clientii.

In Romania, traderii luptă singuri. Suntem o comunitate mica, insa unita si dedicata stăpânirii piețelor financiare. Ne unim forțele pentru a depăși limitele și a descoperi oportunități ascunse, inaccesibile celor din mulțime.

Alătură-te nouă dacă:

  • Ești un trader pasionat, dornic să evolueze la un nivel superior.
  • Cauți o comunitate exclusivă, unde poți învăța de la cei mai buni și contribui cu propriile tale abilități.

Trimite-mi un mesaj pe [email protected] si iti trimit invitatia.

 

Ma gasesti si pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.