Diferenta dintre SEO si SEM este simpla.

SEO sau Search Engine Optimization, in traducere optimizarea motorului de cautare este practica de a optimiza continutul site-ului pentru a fi descoperit in mod organic de motorul de cautare.

SEM sau Search Engine Marketing, in traducere optimizarea motorului de cautare prin Marketing este modalitatea de a face vizibil continutul site-ului tau prin reclama platita (pay-per-click). De aici provine termenul PPC.

Acum s-ar putea sa te gandesti ca SEO este calea de a incepe pentru ca primesti trafic organic in mod consistent si pasiv. Dar asta ar insemna sa fi imprudent sa crezi ca asta este singura modalitate de a creste afacerea.

Astazi o sa iti vorbesc despre cateva strategii de marketing pentru motoarele de cautare si cand si unde ar trebuii sa utilizezi SEO, SEM sau ambele.

Diferenta dintre SEO VS SEM

Motoarele de cautare sunt in opinia mea cele mai bune surse de trafic. De fapt in jur de 3,5 miliarde de cautari au loc pe Google in fiecare zi.

Acum o intrebare simpla, ai prefera sa rankezi instantaneu pentru un cuvant cheie sau sa ai un buget nelimitat pentru anunturi PPC?

Din perspectiva SEO, trebuie sa iti amintesti ca motoarele de cautare sunt pana la urma afaceri. Trebuie sa faca bani ca sa existe.

Prin urmare, marea majoritate ofera spatii de reclama.

De exemplu, cuvinte cheie comerciale, cum ar fi „asigurare” au o tona de valoare si prin urmare au si o tona de concurenta. De aceea de multe ori rezultatele organice sunt aproape invizibile.

rezultate cautare anunt

Deci presupunand ca te clasezi organic pe acest cuvant cheie, un utilizator trebuie sa dea scroll ceva timp pana va ajunge la pagina ta.

Un lucru de care trebuie tinut cont cuvintele cheie comerciale tind sa aiba mai putin volum de cautare decat cele informationale (exemplu „cum sa”).

De ce SEM si nu SEO ?

Sa trecem prin cateva strategii ce ar trebuii sa iti dea o idee despre diferenta dintre SEO si SEM.

Uite spre exemplu, vezi daca poti sa faci optimizare SEO pentru cuvinte cheie precum „cumpara telefon”. Este un cuvant cheie prea competitiv pentru un brand nou. Ai sa vezi ca vei concura cu branduri ca Emag, Altex.

Acum nu inseamna ca ar trebui sa abandonezi strategia SEO, ci ca SEM ti-ar putea obtine rezultate mult mai bune pe termen scurt. Dar constientizeaza faptul ca va fi un joc pe termen lung. Foloseste-te de SEM in timp ce lucrezi la SEO.

De multe ori poate dura luni de zile sa optimizezi site-ul SEO si sa vina primele rezultate organice.

Cu SEM poti obtine instant oportunitatea de a testa si optimiza conversiile. Marea majoritate a platformelor pot urmarii rata de conversie.

Recomandarea mea este sa faci cat mai multe teste pentru a imbunatatii rata de conversie. Si pe masura ce incepe sa produca profit, scaleaza anunturile.

Avantaje SEM si SEO

Inca un avantaj pentru SEM este ca poti obtine date foarte valoroase. Spre exemplu la categoria termeni de cautare/cuvinte cheie, poti vedea un raport care arata ce cuvinte cheie au avut cea mai mare rata de conversie.

Datele acestea te vor ajuta sa stii pe viitor pe ce cuvinte cheie sa te focusezi pentru optimizarea SEO.

Spre exemplu sa spunem ca am licitat pentru cuvantul cheie „telefon” si am primit o tona de trafic pentru ca este o interogare populara.

Dar in ceea ce priveste profitul net, campaniile nu au fost profitabile. Daca analizam raportul gasim cuvinte cheie precum „telefon motorola”, care trimite mult mai putin trafic, dar converteste la o rata mult mai mare.

Acum, ceea ce iti recomand sa faci este sa analizezi acesta interogare si vei observa ca punctajul de dificultate este mult mai mic pentru „telefon motorola” decat pentru „cumpara telefon apple” sa zicem.

Deci de aici putem trage concluzia ca este potential pentru crearea unei pagini dedicate pentru aceasta interogare.

In acest fel vei putea profita si de SEM pentru trafic rapid si de SEO pentru trafic organic.

Pe viitor poate voi face un tutorial complet despre cum sa faci o analiza a cuvintelor cheie cu potential.

Acum daca esti relativ nou in domeniul SEO, am un articol despre SEO pentru incepatori.

Iar daca vrei sa inveti gratuit marketing am aici resurse gratuite ca sa inveti marketingul digital.

Asta a fost pentru astazi. Te salut.

O saptamana extraordinara sa ai!

In Romania, traderii luptă singuri. Suntem o comunitate mica, insa unita si dedicata stăpânirii piețelor financiare. Ne unim forțele pentru a depăși limitele și a descoperi oportunități ascunse, inaccesibile celor din mulțime.

Alătură-te nouă dacă:

  • Ești un trader pasionat, dornic să evolueze la un nivel superior.
  • Cauți o comunitate exclusivă, unde poți învăța de la cei mai buni și contribui cu propriile tale abilități.

Trimite-mi un mesaj pe [email protected] si iti trimit invitatia.

 

Ma gasesti si pe:

Comentarii la “Care este diferenta intre SEO si SEM?”

  1. Pingback: Marketing Online - Tot ce trebuie sa stii la inceput -UNO SOFT

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.