Acesta este un ghid complet pentru video marketing.
In acest ghid vei invata:
- Cum creezi o strategie de video marketing
- Cum creezi un video pentru social media
- Strategii de video marketing
si multe altele.
Asadar, daca esti pregatit sa faci marketing video acest articol este pentru tine.
Haide sa incepem prin a acoperi elementele de baza ale marketingului video.
Ce este marketingul video?
Marketingul video a inceput cu adevarat in 2005, odata cu lansarea Youtube.
Marketingul video este planificarea, crearea, editarea, publicarea si promovarea continutului video in scopul de a promova un brand, o afacere sau un produs.
Platformele comune pe care firmele le folosesc pentru marketingul video sunt YouTube, Instagram, Tiktok si chiar si Facebook desi este usor, usor pe moarte.
De ce este important marketingul video?
Video devine rapid formatul principal al continutului online.
De fapt, nu este o exagerare sa spunem ca 2022 a fost „anul videoclipului”.
Acestea fiind spuse, haideti sa analizam rapid cateva statistici cheie privind marketingul video.
82% din traficul de internet va fi video in 2022 (arata un reportaj facut de cei de la Cisco).
Cea mai mare platforma video din lume, YouTube, este al doilea cel mai popular site web de pe planeta (conform Alexa).
Si stim amandoi cat de mult timp petrecem pe youtube.
De fapt, conform acestui studiu, in total vizitatorii se uita la 1 miliard de ore de videoclipuri în fiecare zi.
Asta inseamna mai mult decat Netflix si Facebook la un loc.
Utilizatorul mediu petrece 40 de minute pe zi vizionand Youtube.
Apoi, pandemia a stimulat consumul de media online.
Daca ne uitam la 2022, oamenii petrec in medie 19 ore pe saptamana vizionand videoclipuri.
Ignorarea marketingului video nu mai este o optiune pentru firmele care vor sa exceleze.
Si as putea sa o tin asa ore intregi in care sa explic importanta video marketingului insa ai inteles deja care este ideea.
Cum creezi o strategie pentru video marketing
Inainte de inregistra si de a posta trebuie sa incepi cu o strategie pentru video marketing.
De ce?
Pentru ca atunci cand ai un scop bine definit iti va fi mai usor sa comunici mesajul, sa editezi videoul si sa stii directia spre care te indrepti.
Fara un scop clar cel mai probabil te vei impotmoli si vei renunta. E greu sa fii consistent cu un lucru atunci cand nu stii de ce o faci.
Asa ca intai raspunde la aceasta intrebare.
Care este publicul tinta ?
Daca vrei ca cineva sa te asculte trebuie sa te adresezi publicului tinta corect.
Spre exemplu daca le vorbesti unor bucatari despre sisteme de irigatie cel mai probabil nu vor fi interesati.
O modalitate usoara ca sa definesti audienta ta este de a crea profilul unei persoane ideale.
Hai sa incercam impreuna cel mai simplu exemplu. Sa spunem ca esti kinetoterapeut si vrei sa incepi sa produci videouri care sa aduca mai multi clienti la cabinet.
Okay, cum ar suna profilul unei persoane ideale in cazul tau.
Exemplu:
Andrei are 32 de ani, locuieste in Cluj si este IT-ist. Pentru ca petrece peste 10 ore pe scaun, el deja are dureri in zona lombara. Isi doreste sa isi rezolve problemele de spate insa este coplesit de multitudinea de optiuni de cabinete pe care o are. Si vrea sa vada cum este terapeutul inainte de a se decide de a cumpara. Isi petrece timpul pe Youtube si Tiktok uitandu-se la tutoriale si exercitii de spate.
Si aici intervii tu, stii ce varsta are, ce situatie financiara , unde se afla, ce fel de probleme are si unde isi petrece timpul.
Cu cat il definesti mai bine pe Andrei cu cat ii vei comunica mai bine. Fa-l cat mai specific si focuseaza-te la inceput doar pe acel segment. Pe masura ce acel segment va incepe sa te recomande, aria ta de clienti se va extinde.
Cum vei masura succesul?
Decide cum vei masura succesul. Inainte de a te arunca in productie defineste obiectivele acestor videouri.
Este numarul de like-uri? comment-uri ? mai multi clienti ? sau doar simplul fapt ca postezi acest video este un succes. Acest pas este critic pentru consistenta, altfel vei renunta.
Acum ca am definit aceste puncte esentiale hai sa invatam cum creez un video pentru Youtube sau Instagram, Tiktok sau alte canale.
Cum creez un video pentru Youtube sau Tiktok
Daca ai ajuns pana aici felicitari, ai trecut de partea plictisitoare si acum ajungem la actiune: crearea unui video.
Chiar daca nu esti creativ, crearea unui videoclip pentru Youtube poate fi usoara.
Cum sa scrii un scenariu
Fiecare videoclip trebuie sa inceapa cu o poveste. Povestea este cea care te tine in priza sa urmaresti videoclipul pana la final. Poate nu ai observat asta insa fiecare videoclip bun are una.
Uite un checklist pentru a crea un scenariu bun:
Incepe cu un rezumat/schita.
- Care este scopul acestui videoclip?
- Care este titlul / subiectul videoclipului?
- Care sunt principalele concluzii ale videoclipului? Ce ar trebui sa invete?
- Ce doresc sa se intample dupa ce au terminat de vizionat videoclipul? Care este apelul la actiune ?
Si odata ce ai raspuns la toate aceste intrebari scriptul incepe efectiv sa se scrie singur. Cel putin asa fac eu.
Poti citi scenariul inainte de a inregistra cu voce tare. In felul asta o sa descoperi orice piedica sau cuvinte complicate pe care ar trebui sa le scoti.
Fii scurt. Transmite mesajul central in cat mai putine cuvinte. Mai putine cuvinte inseamna aproape intotdeauna un impact mai mare.
Si tine minte ca scrierea unui scenariu devine mai usoara cu timpul. E normal cu cat scrii mai mult cu cat devii mai natural.
Cum inregistrez un video
Hai sa vorbim un pic despre echipamentul necesar si cum sa inregistrezi un video de calitate.
Camera
Cu 10 ani in urma, sa faci video marketing doar cu un telefon ar fi fost imposibil. Dar acum, poti deschide camera smartphone-ului si in mai putin de 5 minute poti inregistra un video.
Oricine isi poate produce propriul video. Mai ales daca esti la inceput si vrei sa iti produci singur videourile, iti recomand cu cea mai mare caldura sa incepi cu telefon.
Iti salveaza o gramada de timp la inceput, nu trebuie sa stai sa ai grija de lumina, microfon, memorie si multe altele pe care le vei invata pe parcurs.
Daca totusi vrei o calitate superioara atunci va trebui sa achizitionezi o camera dedicata, microfon si lumini.
Audio/ Microfon
Calitatea audio este mai importanta decat calitatea video. Da! Ai auzit bine, poti vedea un video pana la final cu calitatea mai slaba, insa nu te poti uita la un video mai mult de cateva secunde ce are o calitate audio ingrozitoare.
Asa ca investeste intr-un microfon de calitate pentru crearea videorilor.
Lumina
Lumina este de multe ori subestimata de catre incepatori. O configuratie buna a luminii te va ajuta la iluminarea fetei sau produsului. Plus ca lumina este in stransa legatura cu calitatea videoului.
Incearca sa folosesti metoda de a lumina in 3 puncte. Uite aici o schema si un articol despre aceasta metoda.
Acum ca avem strategia, scriptul si echipamentul trebuie doar sa inregistrezi videoul.
Editarea
Acum ca avem si filmarea e timpul sa o editam ca sa o pregatim pentru retelele de socializare.
Taie diferite segmente ale videoului ori de cate ori simti ca nu se potriveste cu subiectul sau exista anumite balbaieturi sau erori. Aceste taieturi te ajuta la retentia audientei.
De exemplu, acest videoclip de 10 minute de pe canalul meu are 88 de tăieturi.
Alte imbunatatiri pe care le poti aduce videoului este sa corectezi culorile.
Corectia culorilor poate transforma complet modul in care videoul tau arata.
Ca soft de editare videouri eu folosesc Final Cut Pro (este disponibil doar pentru mac). Daca folosesti Windows ca sistem de operare atunci iti recomand Adobe Premiere Pro.
Tipuri de video marketing
Exista mai multe tipuri de video-uri pe care le poti crea. Am sa dau aici cateva exemple in speranta ca vei gasi cel potrivit pentru tine.
1. Video Marketing de tip „cum sa”
Este fix ceea ce vezi pe canalul meu de youtube.
In termeni simpli este un video care arata cum sa faci ceva. Aceste clipuri sunt excelente pentru a oferi valoare si a educa potentialii clienti.
Am pregatit o schema pentru aceasta tactica de video marketing:
Ai grija ca intro-ul sa fie scurt si la obiect. Iti va imbunatati dramatic rata de retentie a audientei.
Atunci cand le oferi oamenilor sfaturi ai grija sa nu stai prea mult pe un subiect. Nu este un secret ca oamenii in online au o atentie foarte scurta. Nu vrei sa ii plictisesti.
La finalul videoului fa o recapitulare rapida, da niste exemple si introdu o actiune pe care doresti ca audienta ta sa o faca.
2. Strategie Video Marketing – Testarea produsului
Daca vrei sa arati cum functioneza un produs, nimic nu este mai bun decat acesta strategie.
Uite aici schita pe care am pregatit-o.
Introdu problema la inceput.
O gramade de videoclipuri de genul acesta incep cu motivul pentru care produsul lor este atat de grozav.
Fac o greseala uriasa.
Asta pentru ca scopul in aceasta sectiunea a videoului nu este sa promovezi produsul (inca). Ii vei plictisi si vor pleca rapid de pe video-ul tau.
In schimb, scopul este de a prezenta problema pe care o rezolva produsul tau.
Daca urmaresti reclamele la produse, vei observa ca 80% din reclame nu se focuseaza pe produs in sine, ci pe problema pe care produsul o rezolva.
Introdu solutia.
Acum ca ai vorbit despre problema, este timpul sa prezinti o modalitate mai buna de a rezolva problema.
Arata produsul.
Este timpul pentru partea distractiva si anume prezentarea produsului tau.
Este suficient sa arati o imagine clara cu produsul. In aceasta parte este bine sa prezinti cateva caracteristici si beneficii cheie.
Aceste beneficii depind foarte mult de tipul de produs pe care il prezinti. Spre exemplu daca este vorba de un soft, arata ce poate face acel soft.
Daca este vorba sa zicem despre un supliment, pune ingredientele principale si explica cum actioneaza ele ca sa te ajute.
In urmatoarea partea videoului prezinta studii de caz si testimoniale.
Iar la final incheie cu un apel la actiune. Ceva ce doresti ca audienta ta sa faca, poate fi „afla mai multe” sau „cumpara acum” etc.
Planuiesc sa scriu despre inca o strategie super eficienta de video marketing, si cel mai probabil vei afla prima oara despre ea pe email. Asa ca introdu emailul tau mai jos daca vrei sa afli.
Concluzie Video Marketing
Marketingul video poate fi coplesitor la inceput, dar cu putina practica si rabdare, poti produce cu usurinta continut video de inalta calitate care iti va aduce mai multi clienti.
Sper ca ti-a placut acest ghid de marketing video.
Treci la actiune, ia o camera de filmat si incepe sa filmezi.
Aaa, si nu uita sa imi trimiti videoul tau pe [email protected]
Sunt tare curios sa vad ce creezi.