In fiecare an exista trenduri SEO noi, iar eu sunt gata sa le prezint pentru tine.
SEO este in continua evolutie, iar ca sa ramai la curent cu cele mai recente actualizari poate fi o provocare. Cu toate acestea, merita efortul: aproximativ 70% pana la 80% dintre utilizatori se concentreaza exclusiv pe rezultatele organice si ignora reclamele platite. Mai mult, aproximativ 28% din acestia cumpara 🙂
Performanta SEO necesita atentie la multe valori, inclusiv trafic, backlink — uri si multe altele.
Top trenduri seo
In acest articol vei afla informatii despre tendintele de optimizare a motoarelor de cautare pe care sa le anticipezi pentru 2021.
Sa incepem!
1. Inteligenta artificiala va juca un rol mai mare in SEO
Poate cel mai important trend SEO este AI-ul.
Inteligenta artificiala (AI) schimba modul in care oamenii interactioneaza cu continutul online.
Algoritmul AI al Google este deosebit de demn de remarcat. Prezentat cu cativa ani in urma, algoritmul — numit RankBrain — joaca un rol important in factorii de clasificare Google.
Greg Corrado, un angajat Google care a ajutat la dezvoltarea RankBrain, a subliniat anterior capacitatea unica a instrumentului de a invata.
Acest lucru inseamna probabil ca RankBrain se va imbunatati cu timpul, facand AI o tendinta SEO de urmarit.
Deci, marea intrebare este, cum sa optimizezi SEO pentru RankBrain?Expertii SEO considera ca semnalele de experienta ale utilizatorilor sunt factorul principal.
Acestea ar putea include factori de la rata de clic pana la timpul petrecut pe pagina.
2. Cautarea Vocala va avea impact asupra interogarilor de cautare
Un alt trend SEO este cautarea vocala.
Datorita inovatiilor precum Google Assistant, Siri Apple si Alexa Amazon, tehnologia de cautare vocala a avansat mult.
Pe masura ce tehnologia a devenit mai buna, a devenit si mai populara. De fapt, procentul gospodariilor preconizate sa detina un device inteligent pana in 2022 este de 55%.
Pentru a optimiza pentru cautarile vocale, ia in considerare cuvintele cheie. Identifica frazele mai lungi pe care oamenii le folosesc in conversatia de zi cu zi.
Cautarile vocale tind sa se descurce mai bine cu fraze mai lungi si mai naturale.
Cand oamenii tasteaza, tind sa le prescurteze.
De exemplu, o persoana ar putea cauta vocal, ” care sunt noile tendinte SEO pentru 2021?”dar sa tasteze cuvintele,” noi tendinte SEO 2021.”
Intelegi ideea.
3. Experienta pe mobil va avea impact asupra clasamentelor
In 2019, Google a lansat mobile-first index, adica motorul de cautare se uita in primul rand la versiunea mobila a unui site web.
Aceasta schimbare are sens, avand in vedere ca aproape 73% dintre utilizatorii de internet vor accesa siteurile numai prin intermediul dispozitivelor mobile pana in 2025.
Poti verifica cat de mobile friendly este siteul tau folosind acest tool de la Google.
Pentru a te asigura ca pagina ta este usor de utilizat, trebuie sa te asiguri ca Google poate accesa adresele URL.
4. Continutul care indeplineste Google EAT se va clasa mai sus
Google a aratat din nou faptul ca, continutul este esential pentru succesul siteului. Dar ce inseamna” calitate ” pentru Google?
Principiul EAT vine de la: expertiza, autoritate si incredere. Acesti factori ajuta la determinarea daca o pagina web are continut de calitate util.
Exista cateva modalitati prin care te poti asigura ca produci continut de calitate.
In primul rand, creaza un „buyer-persona” care iti permite sa intelegeti ce fel de continut apreciaza clientii tai.
In al doilea rand, analizeaza intentie de cautare a cuvantului cheie.
In al treilea rand, utilizeaza aceste informatii pentru a crea continut care se potriveste formatului preferat de utilizatori.
5.Continutul lung prinde teren
Conform studiului celor de la Ahrefs, postarile lungi de peste 3,000 de cuvinte obtin de trei ori mai mult trafic si de patru ori mai multe comentarii. De asemenea, ei obtin de 3,5 ori mai multe backlink-uri decat articolele cu lungimea medie de 901 pana la 1.200 de cuvinte.
Concentreaza-te pe continut lung pentru a obtine clasamente mai mari.
Nu sacrifica calitatea postarilor pentru un continut lung. Mentine calitatea articolului.
Cum faci asta?
In primul rand, imparte continutul in sectiuni cu ajutorul titlurilor H2 / H3 si H4. In felul acesta faci textul mai lizibil.
In al doilea rand, asigura-te ca te conectezi la surse relevante, autoritare.
In cele din urma, asigura-te ca continutul tau este usor de distribuit.
6. Fragmentele recomandate vor deveni mai proeminente
Nu te panica.
Nu trebuie sa creezi doar continut lung daca vrei sa urci in clasamentul Google.
Fragmentele, care au fost lansate in 2017, sunt un fel de scurtatura pentru a castiga proeminenta in Google — si sunt foarte sumare. Uneori, cand tastezi ceva in Google, este posibil sa observi o caseta in partea de sus a SERP-urilor, deasupra rezultatelor reale. Asta e un fragment.
Este o modalitate excelenta de a ajunge pe prima pagina. Mai mult, fragmentele fura trafic semnificativ de la concurenti.
Pentru a crea fragmente, concentreaza-te pe interogari bazate pe intrebari si cuvinte cheie relevante.
7. Cautarea predictiva este setata sa se imbunatateasca
Google Discover a fost lansat in 2017, dezlantuind un nou tip de cautare — una care nici macar nu necesita o interogare a utilizatorului.
Discover este un alt instrument bazate pe AI. Instrumentul de recomandare a continutului identifica modelele comportamentale ale utilizatorilor in timp si invata treptat aceste obiceiuri.
Cu aceste informatii, Discover poate identifica cel mai precis continut care ar putea interesa utilizatorul.
Pentru a aparea, nu trebuie sa faci nimic special. Daca Google iti indexeaza pagina, aceasta va fi inclusa. Continutul este clasat pe baza algoritmilor care inspecteaza calitatea continutului si interesul utilizatorului.
Desi Google nu a comunicat niciun factor precis, se pare ca istoricul locatiilor, istoricul navigarii, utilizarea aplicatiilor, calendarele, Istoricul cautarilor si locatiile sunt toate relevante.
8. O strategie SEO eficienta va trebui sa includa continut video
Continutul Video pare a fi calea de urmat.
YouTube are peste 1 miliard de utilizatori. Daca nu creezi continut video, acum este momentul sa incepi.
Nu esti convins?
Potrivit Cisco, continutul video este proiectat sa depaseasca toate celelalte forme de continut in ceea ce priveste consumul.
Cum poti optimiza acel continut video, totusi?
Asigura-te ca optimizezi numele si descrierea canalului video. Descrierea nu ar trebui sa contina doar cuvinte cheie, ci sa ofere o imagine de ansamblu a videoului sau a canalului.
Noi am inceput deja si aici ne gasesti canalul de Youtube 🙂 .
9. Optimizarea imaginiilor va juca un rol mai mare
Cautarea vizuala a evoluat drastic.
Se obisnuia ca oamenii sa se uite doar la imagini.
In viitor, oamenii vor putea folosi cautarea vizuala pentru a achizitiona produse, pentru a obtine informatii si multe altele.
Google a insistat mult timp pe marcarea si optimizarea corecta a imaginilor, deci are sens ca aceasta sa faca parte din planul lor pe termen lung.
Daca imaginile de pe site-ul tau nu sunt optimizate, ai grija ca de acum sa fie.
Utilizeaza imagini relevante de inalta calitate si asigurati-te ca personalizezi numele fisierului, astfel incat sa fie relevant pentru continutul de pe pagina corespunzatoare.
Foloseste etichete alt, pe care crawlerele le utilizeaza pentru a clasifica imaginile.
10. Listarile locale vor juca un rol mai mare in strategiile SEO
Cand oamenii se gandesc la internet, adesea se gandesc la natura sa globala.
Cert este ca majoritatea oamenilor folosesc motoarele de cautare pentru a gasi bunuri si servicii locale.
Spre exemplu atunci cand cauti un restaurant de cartier.
SEO Local este important — si evolueaza.
Cum iti listezi afacerea locala pe google maps?
Incepeti prin a crea o pagina pe compania mea Google.
Aici am scris un tutorial despre cum iti poti inregistra firma pe Google compania mea.
Concluzie Trenduri SEO
SEO devine din ce in ce mai complex, dupa cum arata clar lista de trenduri seo de mai sus.
Zilele de optimizare a cuvintelor cheie si a titlurilor meta au disparut de mult. Cu trendurile seo actuale, trebuie sa te gandesti la tot, de la cautarea vocala la SEO Video.
Valorile se schimba in mod constant si este esential sa ramai pe primul loc in clasament. Instrumentele SEO potrivite te pot ajuta sa obtii informatiile de care ai nevoie pentru a crea o strategie SEO eficienta.
Iti urez mult succes si daca ai nevoie de ajutor cu optimizarea SEO da-mi un mesaj.