Curs Optimizare SEO
Ghid Backlinkuri- Capitolul 4
Salutare, ma bucur ca inca esti cu mine la capitolul numarul patru din cursul seo gratuit.
Sper ca esti la fel de entuziasmat ca si mine pentru ca aici vom vorbi despre Backlinkuri.
Curs Optimizare SEO
Salutare, ma bucur ca inca esti cu mine la capitolul numarul patru din cursul seo gratuit.
Sper ca esti la fel de entuziasmat ca si mine pentru ca aici vom vorbi despre Backlinkuri.
Curs Optimizare SEO
Salutare, ma bucur ca inca esti cu mine la capitolul numarul patru din cursul seo gratuit.
Sper ca esti la fel de entuziasmat ca si mine pentru ca aici vom vorbi despre backlinkuri.
Bine ai revenit la cursul gratuit de optimizare SEO.
Acest capitol este foarte interesant pentru ca vom discuta despre backlink, ce sunt si cum le construiesti.
Oricat de util este continutul tau, un site fara backlinkuri cel mai probabil nu se va pozitiona pe primele locuri in clasament.
Si de aceea vom vorbi in acest capitol despre link building si backlinkuri.
Sa incepem cu ce este un backlink.
Backlinkul este o legatura intre tine si un alt domeniu. Aceasta legatura poate fi intre pagina principala si alta pagina sau intre pagini interne venite de la un alt domeniu.
Stii atunci cand dai clic pe acele legaturi albastre sau rosii si te trimite pe un alt site web? Ei bine acela este un backlink.
Aceasta legatura este o tactica dovedita care stimuleaza motorul de cautare si ofera pozitionari mai bune in clasament.
Dar nu te gandi ca aici este vorba de cantitate.
Cantitatea nu este cea care conteaza, ci relevanta lor.
Aici nu se aplica conceptul cu cat ai mai multe cu cat mai bine.
Este mai mult ca un sistem de vot.
Uite ce vreau sa spun prin asta.
Sa spunem ca exista doua persoane: presedintele actual al Romaniei Iohannis si eu, Vladislav, un digital marketer.
Daca eu iti voi spune sa votezi un anumit partid sau om, cine crezi ca are mai multa greutate ? Eu sau Iohannis ?
Normal ca Iohannis pentru ca este un expert in cadrul acestui subiect.
Acum, daca Iohannis iti va recomanda o anumita strategie SEO, iar eu iti spun ca este gresit ce spune, cel mai probabil eu voi avea un cuvant mai greu pe aceasta zona.
Si motivul pentru asta este datorita expertizei mele in marketing digital.
Deci, cu cat obtii legaturi mai relevante si autoritare cu atat te vei clasa mai bine.
Acum vreau sa vorbim despre factorii esentiali dupa care verifici calitatea unui backlink.
Ok, am stabilit deja ca backlinkurile nu sunt egale. Unele sunt mai valoaroase altele mai putin valoroase.
Deci, cum verificam calitatea unui backlink.
In primul rand, un factor esential se refera la numarul de domenii.
Spre exemplu multa lume crede ca cu cat ai mai multe legaturi cu atat mai bine. Este gresit.
1000 de legaturi venite de la un singur domeniu nu este echivalentul cu 1000 de legaturi venite de la 1000 de domenii diferite.
Deci, cheia este sa obtii cat mai multe site-uri unice sa iti dea backlinkuri.
Un alt factor este sa primesti backlinkuri de tip dofollow.
Ce inseamna asta?
Backlinkurile sunt de 2 tipuri : dofollow si nofollow.
Linkurile nofollow sunt doar o redirectionare catre o alta pagina. Ele nu au nici o valoare din punct de vedere SEO.
Linkurile dofollow sunt luate in considerare de crawlerii motoarelor de cautare si influenteaza pozitionarea ta in clasament. Ele au valoare din punct de vedere SEO.
Apoi, exista un scor numit PA = Page Authorithy de la Autoritatea Paginii si DA= Domain Authorithy de la Autoritatea Domeniului.
Cu cat acest numar este mai mare cu atat inseamna ca backlinkul pe care l-ai obtinut este mai valoros.
Spre exemplu site-uri precum Wikipedia, Google au scor de autoritate 100 (adica maxim).
Pentru ca in teorie cu cat un site are mai multa autoritate cu cat are un cuvant mai mare de spus in aceea industrie.
Un alt element esential este textul de ancora.
Textul de ancora este acel cuvant cheie pe care faci clic. Daca linkul contine o multime de cuvinte cheie asta spune motoarelor de cautare ca aceasta pagina este relevanta acestor cuvinte cheie.
In imaginea de mai sus puteti vedea un infographic creat de cei de la Ahrefs in care arata cum ar trebui sa fie distribuite ancorele text in mod natural.
Ideea de baza este ca trebuie sa aveti un profil de ancore cat mai variat. Pentru ca asa este firesc.
De exemplu daca toate linkurile tale duc catre un singur cuvant cheie, Google va sti ca le manipulezi algoritmii. Pentru ca asa ceva nu este natural.
Unde este plasat linkul conteaza. In mod ideal, legaturile in continut sunt cele mai bune.
Backlinkurile in footer nu sunt la fel de bune. Cele din sidebar la fel nu sunt atat de grozave.
Ceea ce vei observa este ca legaturile editoriale deobicei sunt in interiorul continutului. Dar nu trebuie sa te stresezi prea tare in legatura cu locul unde linkul este plasat. Este mai bine sa il ai undeva decat sa nu il ai. 🙂
Relevanta, este de asemenea super importanta.
Aici, vei avea parte de cateva legaturi oarecum irelevante de la reteli de socializare precum Facebook unde se vorbeste practic despre orice.
Insa nu te stresa prea tare daca 80% din linkurile tale sunt relevante.
Ce vreau sa spun prin relevanta aici este ca daca tu ai un salon de infrumusetare, iar un site de avocatura ar crea o legatura catre siteul tau, ei bine acest link e posibil sa fie considerat ca fiind irelevant.
De asemenea, spioneaza competitorii tai si analizeaza-le profilul de backlink. Uita-te de unde obtin ei linkuri si cum le obtin.
Acum ca stii fundamentele backlinkuri probabil ai cateva intrebari si vreau sa vorbesc despre ele.
Ei bine potrivit cercetarilor Moz, este nevoie de aproximativ 10 saptamani pentru a imbunatati clasamentele cu linkuri.
De obicei, vedem imbunatatiri in trei-sase luni.
Acum normal depinde de cate linkuri construiesti si de profilul lor autoritar. Ceea ce este clar aici este ca trebuie sa ii acorzi timp.
Acorda macar trei luni si continua sa construiesti linkuri in aceasta perioada. Nu te opri dupa, vrei sa continui sa construiesti pana cand ajungi unde iti doresti.
Inainte sa incheiem acest capitol vreau sa iti vorbesc despre cele 7 greseli atunci cand construiesti backlinkuri.
Prima greseala este prea multe ancore cu potrivire exacta. Ce vreau sa spun aici este ca spre exemplu daca vrei sa te clasifici pentru un cuvant cheie precum „mancare pentru copii”, toate legaturile tale nu ar trebui sa fie „mancare pentru copii”.
Ar fi nefiresc.
Deci daca cuvantul tau cheie este „mancare copii”, poate fi „mancare pentru copii”, „mancare bebelusi”, „mancare sugari”.
Acestea sunt variatii pentru acest cuvant cheie si este natural ca oamenii sa faca legaturi spre tine in mod diferit.
Aici pentru a crea o autoritate este nevoie sa ai ancore de brand si linkuri naked precum www.domeniultau.ro
De asemenea, vrei sa te asiguri ca o sa construiesti semnale sociale, precum distribuiri pe Facebook, mentiuni pe Twitter, Pinterest si celelalte retele de socializare importante.
In general incearca sa eviti cumpararea de link-uri. Este un lucru rau si desigur ca Google te va penaliza.
Daca faci asta in mod natural, este in regula, dar nu vrei sa o faci in asa fel incat sa manipulezi algoritmii. Pentru ca pe termen lung Google isi va da seama ce faci si te va scade in clasament.
Eu sunt Vladislav, iti multumesc ca ai citit pana aici si hai sa ne vedem la urmatoarea lectie 🙂
Nu ai timp acum? Descarcă ghidul în format PDF și citește-l când îți este convenabil.