Curs Optimizare SEO
Audit SEO – Capitolul 3
Salutare, ma bucur ca inca esti cu mine la capitolul numarul trei din cursul seo gratuit.
Sper ca esti la fel de entuziasmat ca si mine pentru ca aici vom vorbi despre auditul SEO.
Curs Optimizare SEO
Salutare, ma bucur ca inca esti cu mine la capitolul numarul trei din cursul seo gratuit.
Sper ca esti la fel de entuziasmat ca si mine pentru ca aici vom vorbi despre auditul SEO.
Curs Optimizare SEO
Salutare, ma bucur ca inca esti cu mine la capitolul numarul trei din cursul seo gratuit.
Sper ca esti la fel de entuziasmat ca si mine pentru ca aici vom vorbi despre auditul SEO.
Salut tuturor si bine ai revenit la capitolul 3 al cursului SEO unde vei invata cum sa faci un audit SEO.
In acest capitol vom analiza multi factori SEO insa sa nu iti faci griji daca devine complesitor sau confuz, stai cu mine pana la final si vei intelege 🙂
Sa incepem prin a defini ce inseamna un Audit SEO ?
Un audit SEO este un proces de analiza a site-ului tau si a prezentei tale web pe motoarele de cautare.
Un audit este o procedura standard care ar trebui sa aiba loc in mod regulat. Este in termeni simpli, „o verificare a sanatatii site-ului tau”.
Este primul pas pentru a crea un plan SEO de implementare care va avea rezultate masurabile.
Scopul auditului este de a identifica cat mai multe elemente care afecteaza performanta cautarii organice. Intr-un Audit SEO se cerceteaza:
Ok, fara prea multe introduceri sa trecem acum la primul pas intr-un audit.
Este site-ul tau vizibil pe Google?
Asta este primul lucru pe care trebuie sa il verifici.
Du-te pe Google si cauta „site: domeniultau.ro”
Uite in imaginea mai sus un exemplu de cautare. Acum apasa enter si ar trebui sa ai un rezultat de genu:
Deci dupa cum poti vedea in cazul meu, pe site-ul uno.ro sunt 106 pagini indexate.
Daca in cazul tau va aparea 0 rezultate ceva nu este bine, inseamna ca site-ul tau nu este indexabil, iar Google nu reuseste sa il descopere.
Deci, odata ce stii ca site-ul tau poate fi vazut de Google, asigura-te ca exista o singura versiune a site-ului tau.
Chestia asta o poti face din search console. Probabil ai observat in bara de cautare ca exista mai multe tipuri de linkuri.
Ai www sau non-www, folosesti http sau https ? Aici apropo, din lectiile anterioare daca iti amintesti, daca vei utiliza un certificat SSL link-ul site-ului tau va fi https. Este foarte important sa folosesti unul pentru ca site-urile aflate in clasamentul Google au un certificat SSL.
Un alt factor de care trebuie sa tii cont este lungimea titlului si unicitatea acestuia.
Daca vei folosi acelasi titlu pentru mai multe pagini, motorul de cautare va clasa acest lucru ca si continut dublicat.
Deci asigura-te ca titlurile tale sunt unice si se incadreaza in cele 75 de caractere pe care motoarele de cautare le afiseaza.
Pe langa asta verifica metadescrierile. La fiecare pagina trebuie sa existe o meta-descriere relevanta.
Continutul subtire este ceva ce vei gasi la multe siteuri. Sunt acele pagini care au 50 de cuvinte si nu aduc nici un plus de valoare site-ului.
Asta nu e bine.
Vrei sa rezolvi asta cat mai repede posibil.
Acum cu siguranta nu vei avea 5000 de cuvinte pe fiecare pagina, insa asigura-te ca fiecare pagina aduce un plus de valoare site-ului.
Examineaza fiecare pagina si identifica locuri unde poti adauga continut de calitate. Asigura-te ca ai etichete unice de titlu si descrieri meta.
Motoarele de cautare prefera in ziua de azi pagini ce intra cu adevarat in profunzimea subiectului si educa cititiorii.
De asemenea, verfica daca toate imaginile au alt tag.
Etichetele ALT spun motoarelor de cautare despre ce este vorba in acea imagine. Dupa cum stim motoarele de cautare nu pot vedea imaginile, insa pot citi descrierea lor.
Daca ai un articol despre incaltaminte. Poti pune imagini cu adidasi si in descriere sa descrii adidasi, brandul si culoarea.
Pentru ca atunci cand oamenii vor cauta pe Google imagini cu adidasi s-ar putea sa dea peste imaginea ta si de acolo vor ateriza pe siteul tau.
Linkurile interne sunt acele linkuri ce leaga 2 pagini ale aceluasi site intre ele.
O optimizare buna a linkurilor interne duce la o pozitionare mai buna in clasamentul motoarelor de cautare.
In primul rand linkurile interne permite motoarelor de cautare sa iti inteleaga mai bine structura site-ului si cum interactioneaza paginile intre ele.
Un factor foare important aici deoarece cu cat mai multe site-uri se conecteaza cu tine cu atat vei avea clasamente mai bune.
Dar nu toate backlinkurile sunt egale, unele sunt rele altele sunt bune.
Linkurile pe care le primesti trebuie sa fie relevante. Cu cat continutul site-ului tau este mai bun cu atat vei avea mai multe sanse sa primesti backlinkuri.
Daca continutul siteului tau nu este extraordinar atunci nu vrei primi linkuri de la alte siteuri, pentru ca nu este benefic pentru ei.
Nu plati pentru backlinkuri. Da exista si optiunea asta, insa deobicei cei care vand astfel de linkuri iti vor face mai mult rau siteului pe termen lung.
De asemenea, Google penalizeaza siteul pentru acest lucru.
In cazul in care primesti linkuri de tip spammy inseamna ca ai alta problema.
Trebuie sa te asiguri ca scapi de aceste link-uri de tip spam deoarece ele iti ranesc siteul si automat si clasamentul.
Daca primesti linkuri de la siteuri dubioase ceva este neregula si trebuie sa le cureti.
Aici ai 2 optiuni:
Unii oameni il vor scoate, altii nu. Pentru cei care nu vor face asta exista o alta optiune.
2. Foloseste instrumentul Google Disavow.
Creaza un fisier Disavow si elimina linkurile care iti fac rau siteului.
Cu alte cuvinte cu acest instrument ii spui motorului de cautare ca ai incercat sa opresti conectarea cu acel site, ei nu vor si ii rogi sa ignore aceste link-uri catre site-ul tau.
Urmatorul factor pe care trebuie sa il analizezi este Schema markup.
Stii atunci cand cauti o reteta pe Google si poti vedea imaginile si recenziile.
Acesta este un exemplu de schema markup. Google nu creaza aceste informatii, ei primesc toate datele acesta din codul site-ului.
De ce trebuie sa folosesti asa ceva. Pentru ca este mult mai probabil sa faci clic pe un rezultat ca acesta decat pe unul normal. Deci automat rezulta mai mult trafic organic.
Si e foarte simplu, poti utiliza instrumentul de structurare de la Google pentru a crea aceste date.
Urmatorul lucru pe care trebuie sa il verifici este harta siteului.
Intra in consola de cautare Google, la sectiunea Sitemaps si incarca un sitemap.
Un sitemap ii spune motorului de cautare sa se asigure ca indexeaza cat mai multe pagini posibile pentru siteul tau.
Uneori motoarele de cautare nu indexeaza tot de pe siteul tau. Acest sitemap ofera cea mai buna sansa de a obtine mai multe pagini indexate.
Nu in ultimul rand trebuie sa te uiti la structura siteului.
Dupa cum spuneam legaturile interne iti pot stimula clasamentul.
Conecteaza paginile de top cu alte pagini atunci cand are sens sa o faci.
Si bineinteles, verifica daca siteul tau are penalitati.
Du-te la Consola de cautari Google si uita-te la actiuni manuale si asigura-te ca nu s-au detectat probleme.
Daca exista, automat trebuie sa faci rezolvarea acestor probleme o prioritate.
Astea sunt lucrurile primare pe care trebuie sa le faci intr-un audit SEO.
Sunt aici pentru a te ajuta, vreau sa te vad ca reusesti, asa ca hai la urmatorul capitol.
Ne vedem acolo.
Si daca ceva este neclar, nu ezita sa ma contactezi am sa te ajut cu cea mai mare placere.
Nu ai timp acum? Descarcă ghidul în format PDF și citește-l când îți este convenabil.