Ce strategie de marketing?
Ai toate aceste produse pe care doresti sa le vinzi pe magazin ul tau online nou.
Sunt atat de frumoase, site-ul tau arata uimitor, dar hei, lansezi magazinul online, trec câteva zile, nici o comandă, fara trafic.
Si daca esti norocos si primesti o comanda , sunt sanse sa fie mama ta sau unul dintre cei mai buni prieteni ai tai.
Ei bine, noi cei de la UNO SOFT ne-am gandit sa iti aratam in acest blog cum sa iti faci o strategie de marketing pentru un magazin online nou.
Pasul unu: Alege o nisa sau un segment
Primul pas, concentreaza-te pe o nisa sau un segment. Nu vrei sa faci un magazin online care vinde totul ca eMAG sau Amazon. Vei fi zdrobit de concurenta.
In schimb, ceea ce vrei sa faci este sa te pozitionezi ca fiind un expert in domeniu. E mult prea greu sa fii un magazin online mare, nu vei fi expert la nimic, asadar nu vei avea nici un avantaj competitiv. Companiile mari te vor intrece la preturi, plus ca vor oferii servicii de transport mai rapide.
Oamenii vor ajunge sa te cunoasca pentru asta, chiar daca produsul tau poate e un pic mai scump decat concurentii tai. Plus ca atunci cand magazinul tau online e nisat este mult mai usor sa faci anunturi si sa generezi vanzari. (vei avea un ctr mai mare)
Pasul doi : oferta unica de vanzare pentru strategia de marketing
De ce ar cumpara oamenii de la tine ?
De exemplu, unul din prietenii mei vinde vopsea pentru par, cum este cea de la syos, dar ea vinde cele mai personalizate pachete de vopsea de par pentru femeile de 40+ ce ajuta la regenerarea parului. Si o face foarte bine, magazinul ei online produce 10.000 + pe luna si asta doar prin promovare online prin Google Ads.
De ce ? Pentru ca a creat text personalizat si video-uri in care explica in amanunt fiecare aspect al produsului. Asta a fost strategia de marketing a ei. Asa ca daca ai o oferta unica de vanzare, o modalitate unica prin care vinzi ai mai multe sanse sa obtii vanzari. Asa ca specializeaza-te si fa o oferta unica de vanzare pentru produsul tau.
Pasul 3: Creaza o experienta fantastica pentru vizitatorul magazinului online
Imi plac platformele precum Shopify, Magento, Prestashop. Insa uneori vad ca proprietarii magazinelor le incarca cu zeci de module.
Fluxul de control al utilizatorilor, modelele, sabloanele trebuie sa fie uimitoare si nu complicate. Cu cat fluxul de comanda este mai usor cu atat vei avea o rata de conversie mai mare.
Noi, putem face asta pentru tine daca nu ai facuto deja. Iti putem optimiza magazinul online pentru o rata de conversie maxima.
E la fel ca la un magazin fizic, atunci cand intra cineva in magazin iti doresti sa aiba parte de o experienta uimitoarea, de la proiectarea produsului la felul in care ii face pe oameni sa se simta. Toate acestea te vor ajuta sa generezi mai multe vanzari.
Pasul 4: Alege o sursa de trafic
Inteleg, vrei sa faci SEO de calitate. Este un castig enorm pe termen lung. Sau poate doresti sa faci Facebook Ads, sau google Ads. Toate sunt alegeri foarte bune insa alege o sursa de trafic si optimizeaza cat mai in detaliu.
Incepe cu un canal de vanzare si focuseaza-te pe el. Fiind la inceput cel mai probabil nu vei avea un buget imens pentru toate canalele de promovare. Creste folosindu-te de o sursa de trafic si incet incet te poti extinde spre alte canale cu strategii de marketing mai complexe. Dar mai intai iti recomand sa stapanesti o sursa de trafic bine.
Pasul 5: Maximizeaza valoarea per client.
Ai upsell-uri, ai reduceri? Tot ce te poate ajuta sa generezi mai multi bani astfel incat reclamele tale sa fie mai profitabile.
Ai putea spre exemplu sa folosesti mailchimp pentru a colecta email-uri atunci cand oamenii sunt pe cale sa abandoneze cosul de cumparaturi.
In felul acesta ii poti convinge pe cei care au renuntat cu un cupon de 50 de lei sa continue cumparaturile sau cu o propunere unica de vanzare.
Aceasta e doar una din zecile de strategii de marketing prin care poti maximiza traficul si valoarea fiecarui vizitator. Pentru mai multe metode de marketing si vanzare ar trebuii sa verifici blogul de marketing al site-ului uno.
Bonus: Utilizeaza tehnologia
Un mic bonus pe langa toate aceste sfaturi. Utilizeaza tehnologia pentru a crea un magazin online complet.
De la recomandari de produs la upselling si chiar concursuri exista un plugin-uri pentru toate astea. Exista chiar plugin-uri care iti fac si promovarea online automatizata. Deci daca utilizezi tehnologia disponibila chiar acum iti va face treaba mai usoara si mai mult de atat iti va imbunatatii magazinul online substantial.
Un exemplu ar fi chat-urile live pe magazine online. Unde oamenii pot comunica cu tine si pot primii o experienta personalizata in functie de ceea ce au nevoie.
Daca ai nevoie sa iti cresti magazinul online sau chiar sa realizezi unul verifica agentia de webdesign UNO SOFT.
Cam atat pentru astazi. Eu am fost Vladislav si daca ti-a fost de folos acest articol te rog impartaseste-l cu prietenii tai sa ajunga la cat mai multi. Noroc