Conform Smart Insights, 45% dintre companii nu au o strategie de marketing online clar definita; 17% dintre companii au o strategie de marketing online in vigoare, dar este separata de planul lor de marketing.
Aceasta inseamna ca 62% dintre companii nu sunt pregatite.
Nu au strategia, tactica sau instrumentele de care au nevoie pentru a-si comercializa bine afacerea.
Daca ai strategia de marketing online potrivita, cresterea afacerii tale este mai usoara.
Daca te simti nepregatit, nu-ti face griji.
Astazi vom acoperi aspectele importante ale crearii unei strategii de marketing online eficiente.
De ce ai nevoie de o strategie de Marketing Online
Strategia ta de marketing online ofera directia companiei tale.
Cu un plan implementat, vei avea detaliile de care ai nevoie pentru a ajuta compania sa creasca constant. Strategia ar trebui sa iti:
- Defineste obiectivele pe termen scurt si lung
- Iti arata cine sunt clientii tai
- Iti arata unde ii poti gasi
- Descrie de ce ai nevoie pentru a atrage atentia clientului
- Iti ofera un plan pas cu pas pentru a atrage si a atrage atentia clientilor
- Iti arata cum sa analizati si sa imbunatatiti performanta de marketing
Dar de ce sa faci asta?
Merita timpul petrecut pentru a crea o strategie? Ei bine uite cateva date de la CoSchedule, ei au observat ca marketerii care:
- Isi documenteaza strategia lor de marketing online au 538% mai multe sanse sa obtina succes in campaniile lor decat cei care nu o fac.
- Isi documenteaza procesele lor de marketing au 466 la suta mai multe sanse de a atinge succesul in mod constant fata de cei care nu o fac.
Aproape 60% dintre marketerii de elita in studiul lor efectueaza cercetari de audienta o data sau de mai multe ori pe luna.
Pare prea frumos sa fie adevarat, insa este realitatea.
Cu cat petreci mai mult timp documentand obiectivele tale, pentru a cunoaste publicul si pentru a planifica modul in care vei aborda marketingul online cu atat este mai probabil sa ai succes.
Ce ar trebui inclus in strategia ta de marketing online
Pentru a avea succes, strategia ta de marketing online ar trebui sa se concentreze pe patru domenii specifice:
- Stabilirea obiectivelor si indicatorilor de performanta (KPI)
- Intelegerea si definirea publicului
- Crearea si implementarea strategiei de marketing digital
- Auditarea si imbunatatirea campaniilor de marketing
Asigura-te ca descrii fiecare dintre aceste zone in detaliu, astfel incat tu si echipa ta sa puteti lucra cu fiecare dintre aceste zone in mod corespunzator.
Trebuie sa ai o idee clara despre:
- Informatiile, instrumentele si resursele de care aveti nevoie pentru a crea un plan
- Cine va fi responsabil pentru crearea planului
- Cine va fi responsabil pentru implementarea planului
- KPI-urile si valorile pe care le veti utiliza pentru a masura succesul (sau esecul) planului
- Instrumentele si resursele de care vei avea nevoie pentru a implementa si imbunatati performanta campaniei
Acum hai sa aruncam o privire mai atenta la aceste patru domenii.
1.Stabilirea obiectivelor si KPI-urilor
Acest pas este despre a decide ce vrei..
Planificarea strategiei tale de marketing incepe cu stabilirea obiectivelor cantitative si calitative; vei dori, de asemenea, sa setezi KPI-uri. Aceste obiective sunt un fel de cai ferate care iti mentin strategia de marketing digital pe drumul cel bun.
Care este diferenta dintre obiectivele calitative si cantitative?
Obiectivele cantitative pot fi numarate, masurate sau afisate folosind numere.
Obiective cum ar fi cresterea veniturilor lunare recurente cu 15% sau cresterea ratei de conversie cu 3% sunt exemple bune de obiective cantitative.
Obiectivele calitative sunt abstracte, descriptive sau conceptuale — aceste obiective sunt de obicei legate de intrebarea „de ce.”Obiectivele precum cresterea increderii clientilor sau imbunatatirea reputatiei marcii sunt exemple de obiective calitative. Sunt greu de masurat, dar la fel de importante.
Asigura-te ca obiectivele tale sunt:
- Provocatore, realiste si realizabile
- Legate de misiunea, viziunea si valorile companiei tale
- Concise-2-3 obiective principale 3-5 obiective de sprijin
- Specifice, clar si in timp util
- Defalcate in etape mai mici, pas cu pas
Obiectivele tale sunt importante, dar sunt dificil de realizat daca nu ai un plan pas cu pas de urmat. Aici intervin reperele; reperele sunt tactice. Sunt minunate pentru ca le poti folosi pentru a te deplasa rapid spre obiectivele tale.
Dar KPI-uri? Ce sunt?
Am enumerat cateva dintre cele mai comune exemple de KPI-uri pe care le poti folosi mai jos:
Vizitatori unici pe zi / luna
Clienti potentiali calificati (MQLs)
Ratele de conversie
Costul pe conversie
Rata de conversie pe cuvant cheie
ROI per continut
Rata de clic pe publicitatea platita
Va fi greu sa va concentrati pe o multime de valori simultan. In schimb, concentreaza-ti atentia asupra unui numar mic de indicatori si valori cu adevarat semnificative.
Care dintre ele sunt semnificative?
Acestea sunt KPI-urile care au cel mai mare impact asupra companiei tale, cele care genereaza randamente consistente sau o suma mare de bani pentru compania ta. Cauta 20% din KPI – uri si valori care produc 80% din rezultatele tale.
Daca nu esti sigur pe ce indicatori de performanta trebuie sa te concentrezi, incepe cu indicatorii care au un impact direct asupra afacerii tale. Acestea sunt de obicei valori care se concentreaza pe trafic, conversii si optimizare.
2. Intelegerea si definirea publicului
Stii care sunt obiectivele tale. Acest pas necesita unele cercetari initiale, dar succesul (sau esecul) strategiei tale de marketing online incepe aici.
Gandeste-te.
Daca gasesti clientii potriviti, oamenii sunt incantati sa cumpere produsul tau, atunci vanzarea este mult mai usoara. Este si mai usor daca poti intelege ce vor. Deci, pentru a face acest lucru, vei avea nevoie de informatii despre demografia si psihografia clientului tau.
Ce trebuie sa afli?
Dimensiunea pietei tale.: vei dori sa afli cateva detalii importante despre piata ta. —este noua sau stabilita, nisa sau mainstream, larga sau specializata. Vei dori sa iti dai seama cine sunt jucatorii majori si minori, asteptarile pietei, zonele pe care le poti perturba si avantajul financiar pe piata.
Cine sunt clientii tai.: vizezi mame? , sportivi? Ar trebui sa ai o idee de baza despre clientul pe care il vizezi. Daca stiti unde le place clientilor tai. sa isi petreaca timpul, ai o idee destul de buna despre canalele pe care sa le vizezi si continutul pe care sa il utilizezi.
Ceea ce consuma: De exemplu, clientii tai, pot petrece mult timp pe Facebook, dar acest lucru nu iti spune ce consuma pe Facebook. Facebook este locul in care isi petrec timpul; un grup precum „Cosmetice vegane” este ceea ce consuma. Vezi diferenta? Unul iti spune despre interesele si dorintele lor specifice; celalalt se concentreaza pe locatie.
De ce cumpara: clientii nu cumpara din aceleasi motive. Surse precum recenziile online sunt o modalitate excelenta de a obtine un feedback foarte util si aprofundat cu privire la motivul pentru care clientii cumpara. De asemenea, poti face sondaje pentru a atrage raspunsuri. Nu cauta un raspuns individual; cauta tendinte.
Unde si cum cumpara: audienta prefera sa cumpere dintr-un magazin fizic sau un magazin online? Poate clientii prefera o achizitie unica fata de optiunile de plata recurente? Daca intelegeti cand si cum cumpara clientii tai, vei putea sa modifici strategia de marketing in functie de asteptarile lor.
Marketerii de elita isi studiaza audienta. Acest pas este important deoarece iti ofera instructiunile de care ai nevoie pentru a crea o strategie de marketing online castigatoare. Plus ca iti va arata cum sa iti convingi clientii sa cumpere de la tine.
Nu este fizica coantica ce zic, dar necesita mai mult efort decat majoritatea companiilor sunt dispuse sa dea.
Iata de ce.
Majoritatea companiilor presupun ca isi cunosc deja clientii. Ei cred ca stiu ce doresc clientii lor si cele mai bune modalitati de abordare a acestora.
S-ar putea sa aiba dreptate.
Dar datele pe care le au despre clientii lor se schimba des. Cercetarea consecventa este singura modalitate de a ramane pe partea de sus a ceea ce doresc clientii tai de fapt. In acest moment, esti gata pentru pasul trei.
3. Crearea si implementarea strategiei de marketing digital
Daca ti-ai facut temele bine, ar trebui sa ai tot ce este necesar pentru a crea o strategie de marketing online bine definita.
Ar trebui sa poti identifica canalele de marketing care vor functiona cel mai bine pentru afacerea ta.
Exista o multime de canale de marketing digital pe care le puteti alege.
Te poti concentra pe:
- Marketing de continut
- SEO
- PPC
- Display Ad
- Video
- Anunturi pe Mobil
- Social media
De fapt, exista mai mult de 51 de canale de marketing diferite pe care le poti folosi pentru a promova afacerea.
Nu uita sa testezi.
Testarea iti arata ce functioneaza. Instrumentele pe care le utilizezi pentru testare tind sa fie in concordanta cu canalul (de exemplu, traficul pe site, Google ofera Google Analytics etc.).
Cauta stabilitate.
Fa doua-trei canale profitabile inainte de a te decide sa adaugi mai multe.
Dupa ce ai identificat canalele, utilizeaza datele pe care le-ai colectat la pasul doi pentru a crea tipul de continut de marketing care se potriveste cel mai bine cu clientii pe care i-ai identificat.
Continutul tau ar trebui :
- Sa atraga atentia lor
- Sa fie epic
- Sa discuti o problema si o solutie la acea problema.
Daca ai urmat pasii pe care i-am mentionat mai sus ar trebui sa ai informatiile de care ai nevoie pentru a crea continut uimitor care atrage clientii.
4.Auditarea si imbunatatirea campaniilor de marketing
Daca nu iti poti masura campaniile de marketing, nu le poti imbunatati. O parte din motivul pentru care marketerii pierd 30-90% din bugetul lor de marketing este lipsa masuratorilor.
Companiile nu stiu cum sa lucreze cu datele lor.
- Ei nu stiu ce probleme sa rezolve
- nu stiu ce au
- nu pot vedea valoarea datelor lor
- nu stiu cum sa evalueze sau sa analizeze datele lor
Daca doriti sa creezi o strategie de marketing online de succes, vei avea nevoie de un plan care sa te ajute sa raportezi si sa analizezi datele.
Vei avea nevoie de analisti care pot folosi datele pentru a rezolva problemele.
Asta e o parte a problemei.
Cele mai multe companii nu au oameni sau procese care sa se ocupe de acest lucru. Acesta este motivul pentru care este atat de important sa intelegi toate aceste lucruri.
Este prea mult pentru majoritatea companiilor sa se descurce singure si sa se lupta cu aceste probleme.
Daca acesta este cazul pentru firma ta, poate fi o idee buna sa obtii ajutor de la o agentie digitala.
Concluzie
Aproape jumatate dintre companii nu au o strategie de marketing online clar definita.
Majoritatea companiilor nu sunt pregatite; nu sunt pregatite sa faca fata cerintelor care vin odata cu crearea strategiei lor de marketing online.
Daca te simtiti nepregatit, nu iti face griji; utilizeaza informatiile pe care le-am discutat ca ghid.
Daca esti la curent cu aspectele legate de planificare, poti crea o strategie de marketing online castigatoare in patru pasi simpli.
0 comentarii la “Cum creez o strategie de marketing online”