Salut! Sunt Vladislav si astazi o sa vorbim despre Branding si cum creezi un brand.
Ce este un Brand?
Ei bine, potrivit lui Elon Musk, un brand este doar o perceptie. Iar perceptia trebuie sa se potriveasca cu realitatea in timp.
Brandul este pur si simplu o perceptie colectiva despre un produs.
Acum vreau sa te gandesti la aceste firme: Coca Cola, Nike, Apple, McDonald’s.
Ce parere ai despre ei ?
Cand te gandesti la Nike, te duce cu gandul la sport, inspiratie, just do it.
Cand te gandesti la Apple te gandesti la Steve Jobs, Iphone, design, minimalist.
Totul se reduce la o poveste de brand.
Ce spun omaneii despre brand-ul tau. Cum il vad? Daca ar trebui sa vorbeasca despre el ce ar spune?
Si probabil te intrebi, bine, cum pot sa gasesc povestea brandului meu ?
Povestea brandului – elemente de brand
Povestea brandului se rezuma la patru elemente principale.
- Ce spune brandul despre el ?
- Ce face brandul ?
- Ce cred atii si spun despre brand?
- si Modul in care interactioneaza cu brandul.
Un brand este construit in timp cu ajutorul consecventei.
Cu cat impingi mai mult mesajul catre audienta cu atat mai usor vei obtine cele 4 elemente de brand.
Dar brandingul nu se reduce numai la povestea ta, mesajele tale.
Totul trebuie sa se impleteasca unul cu celalalt, pentru ca altfel vei avea mesaje necoerente. Iar utilizatorii vor fi confuzi.
Deci vreau sa te asiguri de urmatoarele ca sa fii sigur ca incepi cu piciorul drept atunci cand iti creezi brandul.
Cum creezi un brand
Descopera solutia ta / mesajul tau unic in piata.
Trebuie sa incepi cu USP (unique selling proposition) care se traduce in propunerea unica de vanzare.
Pentru a te conecta cu usurinta cu audienta ta si a vinde perspectiva ta trebuie sa ai o valoare cu care sa asociezi marca ta.
Acest lucru nu a ar trebui sa fie doar o valoare, ci valoarea ta. Cea pe care o respecti zi de zi.
Perspectiva ta ar trebui sa impartaseasca o credinta unica.
Nu este vorba despre a convinge pe cineva, ci despre conectarea ta cu el.
Este „tema morala” care ruleaza de la data nasterii firmei tale. Mai mult decat orice ea trebuie sa fie 100% congruenta cu tine.
Pozitionarea Brandului
Un alt aspect important este de a analiza modul in care concurenta se pozitioneaza in piata.
Analizeaza reclamele competitorilor tai, ce fel de mesaje doresc ei sa transmita. In ce mod o fac? Pe ce canale?
Mai mult de atat, inscrie-te in lista lor de emailuri si observa ce fel de emailuri primesti de la ei. Citeste-le.
Acest lucru iti va da o idee de ce functioneaza si ce nu.
In acest fel poti incepe schimbarea sistemului pentru ca vezi ce face concurenta ta.
Majoritatea oamenilor ii copiaza.
Nu vrei sa faci asta.
Trebuie sa schimbi o rotita din sistem care face sistemul sa fie superior.
Cum te poti pozitiona intr-un mod unic?
Si cand vei reusi asta, cel mai probabil vei crea un brand pe care oamenii il vor iubi. Si asta ne duce la :
Implementarea brandului
La implementarea brandului vreau sa folosesti datele din strategiile tale deja existente de marketing.
Cum ar fi SEO, titlul, tagurile, copia de vanzare, designul site-ului. Acum toate aceste elemente trebuie sa se alinizeze.
Gandeste-te la fiecare interactiune.
De la deschiderea unei cutii/pachet expediat catre clienti, pana la vizionarea unui videoclip.
Toate acestea sunt moduri in care oamenii interactioneaza cu brandul tau si afecteaza perceptia lor despre brand.
Motivul pentru care experienta este foarte importanta se datoreaza faptului ca afecteaza preturile.
Modul prin care maresti preturile este prin a crea o experienta uimitoare si o relatie buna.
Deci asigura-te ca tii cont de aceste sfaturi atunci cand creezi un brand.
Daca ai nevoie de ajutor te rog da-mi un semn si daca vrei sa inveti cum sa iti alegi un nume bun pentru firma o faci aici.
Si scrie-mi in comentarii numele viitoarei tale firme 🙂