Sunt lucruri pe site-ul tau care iti saboteaza optimizarea SEO si traficul.
Nu conteaza cat de mult efort depui sa scrii continut, sa optimizezi SEO, sa contstruiesti link-uri, ele te vor tine pe pagina 2 pe Google.
Salut, eu sunt Vladislav si astazi am sa iti arat opt lucruri de care trebuie sa scapi ca sa te clasezi mai sus pe Google.
Sa trecem la prima greseala in optimizarea SEO.
1.Continut vechi.
Uite, fac SEO de mult timp si probabil stii deja asta, insa Google prefera continutul fresh. Potrivit World Meters, sunt peste 1,8 miliarde de site-uri web in lume. Peste 5 milioane de postari pe blog sunt publicate in fiecare zi.
Asa ca in loc sa te gandesti „trebuie sa postez o multime de continut in fiecare zi” , ceea ce vreau sa faci este sa te duci pe consola de cautare.
Si uita-te la toate paginile tale care primesc trafic.
Acum la apasa pe „performanta” si compara traficul de anul trecut cu cel de acum.
Uite-te la aceste pagini si du-te si actualizeaza-le. Daca faci asta Google iti va clasa articolele/paginile si mai sus versus daca incerci sa faci o pagina noua. Deja te clasezi pe acest cuvant cheie, va fi mult mai usor.
Acum ca ai actualizat paginile vechi sa trecem la urmatorul pas.
2.Pagini cu continut subtire.
Al doilea lucru care iti afecteaza site-ul cand vine vorba de optimizarea SEO este continutul subtire.
Uite, acum 10 ani, 500 de cuvinte pe pagina era considerant foarte mult. Dar asta era in trecut. Astazi daca nu depasesti 500 de cuvinte pe pagina se considera ca ai continut subtire.
Uita-te pe primele pozitii pe Google. Vei observa ca toti care scriu articole informative se situeaza intre 1000 si 2000 de cuvinte.
Google doreste ca tu sa raspunzi in detaliu la toate intrebarile pe care un utilizator le poate avea.
Nu vei reusi sa rezolvi o problema cu adevarat in 100- 200 de cuvinte. Aceste pagini nu ofera prea multa valoare. De aceea, Google nu le priveste cu ochi prea buni.
Acum, ceea ce vreau sa faci este sa te duci pe toate paginile de pe site-ul tau care ofera putina valoare sau au un numar de cuvinte mic si sa le actualizezi. Du-te cat mai in detaliu cu raspunsurile tale sau ghidurile tale si ofera o experienta mult mai buna utilizatorilor tai.
Asigura-te ca evaluezi fiecare pagina prin Google Analytics, inainte de schimbare si dupa schimbare. Vei primii niste indicatori foarte buni pentru succesul tau.
Acum sa trecem la urmatorul sfat.
3.Reclame excesive sau irelevante
Uite cand pui multe anunturi pe site-ul tau tot ce faci este sa maresti timpul de incarcare a site-ului. Cu cat pui mai multe anunturi cu cat mai multe resurse externe trebuie incarcate.
Acest lucru va avea un impact direct asupra vitezei de incarcare si SEO.
Plus ca anunturile fac utilizatorii sa paraseasca un site web daca le afecteaza experienta.
Nu e rau sa ai reclame pe site, insa vrei ca aceste reclame sa se amestece cu continutul tau de pe site si sa nu distraga atentia utilizatorului.
Ia exemplu pe cei de la Google Adsense, este un exemplu ideal despre cum trebuie sa amesteci anunturile de-a lungul paginii tale.
Urmatorul lucru care iti afecteaza site-ul este:
4.Continutul generat automat
Acum, acest lucru probabil il stii deja insa Google isi doreste ca tu sa oferi o experienta uimitoare.
Crearea continutului folosind instrumente de automatizare nu va livra cea mai buna experienta pentru vizitatorii site-ului tau.
Chiar daca ai pus putin timp si efort pentru a face continutul sa para mai personalizat tot nu va da roade.
Ceea ce trebuie sa faci este sa creezi continut care ofera cea mai buna experienta.
Urmatorul lucru pe care trebuie sa nu il mai faci este
5.Popup-urile.
Uite, Google chiar a spus pe blogul lor oficial ca cei care arata pop-upuri intruzive ofera o experienta mai slaba utilizatorilor.
Daca chiar doresti sa le folosesti, ceea ce poti face este sa le folosesti la iesire. La ce ma refer prin asta. Atunci cand utilizatorii se pregatesc sa iasa de pe site-ul tau poti face un pop-up in care sa le spui „Introdu emailul pentru a fi anuntat atunci cand postez ceva nou”. Poti promova un articol de top sau sa le oferi o reducere.
Urmatorul lucru care iti afecteaza optimizarea SEO este.
6.Legaturi interne irelevante
Toata lumea stie ca legaturile interne sunt importante. Dar cand exagerezi nu numai ca isi va pierde valoarea, ci iti va si afecta site-ul.
Trebuie sa o faci intr-un mod cat mai natural pentru utilizatorii tai.
Daca nu ajuta in vreun fel , nu o face.
Deci, asigura-te ca aceste legaturi interne sunt relevante subiectului.
Fa ce este mai bine pentru utilizatorii tai, nu pentru motoarele de cautare.
Urmatorul lucru care iti raneste site-ul este sa ai:
7.Linkuri de tip spammy
Ceea ce conteaza nu este numarul de link uri pe care le ai catre site-ul tau, ci calitatea acestor link-uri.
Cand site-ul tau se conecteaza la site-uri spam poti fi prins si penalizat de catre Google. Defapt, este doar o chestiune de timp pana vei fi prins.
De multe ori oamenii recomanda sa vorbesti cu alti prieteni care detin site uri si sa faceti schimb de link uri. Acest lucru se numeste legatura reciproca. Pe termen lung iti va strica clasamentul.
Tu ar trebui sa te focusezi doar pe site-uri ce au sens (sunt relevante industriei tale).
Astea sunt cele 7 lucruri care iti afecteaza optimizarea seo si site-ul.
Daca ai nevoie de ajutor in ceea ce priveste strategia de seo te pot ajuta.